Seuraa 

Ei ollut vielä pinoa...?

Sivut

Kommentit (32)

Käytiin aamusella neuvolassa ja hyvin on poika taas kasvanu. Parin viikon päästä aletaan kokeilla viljoja, aloitetaan kauralla. Saas nähdä miten ne sopii pojalle, toivottavasti ei tulis mitään oireita!

Vierastaako muut marraskuiset vauvat? Meidän poika on alkanu nyt vierastaa, terkkarillekin tirautti vierastusitkut alahuuli rullalla:( Ihan outoa kun noi meidän isommat muksut ei oo koskaan vierastanu vauvana, eikä juuri isonakaan.Mutta se on kuulema oikein hyvä taito vauvalla, tietääpähän et vauva tunnistaa omat läheisensä.

Hirveä lumipyry oli eilen ja nyt on piha ihan kauheen paksun lumimassan alla..Piti vähän lykkiä enimpiä tienhaarasta pois et pääsin autolla pihasta. Mut kaipa sitä olis lähettävä tekeen kunnolla ne lumityöt:(

Siivoamisesta, mä inhoan siivoomista! Mä kyl imuroin pari kertaa viikossa ja kerran viikossa yritän paremmin siivoilla. Joka toinen viikko vien matot pihalle, mut hampaat irvessä:) Jos mulla olis PALJON rahaa, niin meillä kävis kyl ihan varmaan siivooja! Vaikka eikai tuohon enää nykyään hirveesti rahaakaan tarvis, kun on se kotitalousvähennys..No mut leikin kuitenkin tarmokasta kotirouvaa ja siivoan toistaseks ite...

Meillä flunssa on keskimmäisessä lapsessa, miehessä ja nyt vauvakin turisee ja yskii:( esikoinenhan sairasti sen viime viikolla. Odotan vaan et kohta se iskee minuunkin. No, kunhan suurinpiirtein tolpilla pysyy, et ei ihan sänkyyn kokonaan kaada.

eipä täs sit ihmeempiä...Voikaahan hyvin!

äitykkä ja poikanen 4kk 13 pvää

Tampereellakin. Aika tylsä kevätkeli tosiaan. Tehtiin vaan pieni vaunulenkki ja poika onkin nukkunut tänään vähän kehnonlaisesti päikkäreitä, pikku-pätkissä vaan uni maittaa. Noh, tarvii laittaa poitsu tänään aikaisin yöunille. Meillä on tänään kylpypäivä ja toivon mukaan kylvetyksen jälkeen pojalle maittaisi uni paremmin.

Eilen illalla poika oli ihan höpö-tuulella, antoi jatkuvasti niitä omanlaisiaan suukkoja kasvoille ja kaulaan sekä hekotteli koko ajan. Nauroin itsekin melkein vedet silmissä kun toinen oli niin höpsö. Ja niiiiiin suloinen! :-)

Nyt nopeasti kommentteja päivän aiheisiin ennen kuin mies yrittää vallata tämän koneen. ;-)

Siivoamisesta: En lukeudu siivousintoilijoihin, mutta perussiistinä tykkään pitää paikat. Kerran-pari viikossa imuroidaan ja pestään vessat, keittiössä kuljen kylläkin rätti kädessä melkein koko ajan (inhoan leivänmuruja yms ;-). Ei haittais vaikka kevään myötä mua purisi siivouskärpänen, sais tehtyä pitkästä aikaa kunnon suursiivouksen.

Hampuharjasta: Tuli hankittua pojalle sellainen vauvahammasharja ja onhan tuo välillä sitä vähän jyrsinyt. Poika haluaa maistaa kaikkea mitä nenän eteen laitetaan. :-) Hampaita pojalla ei vielä ole, alaikenessä tuntuu kyllä jo kaksi pattia. Saas nähdä milloin sieltä ensimmäiset palikat puhkeaa.

Hiusten lähdöstä: Tuppoja jää käteen hiuksia harjatessa ja kauhistuttaakin että jääkö niitä tätä vauhtia lainkaan jäljelle, mulla on muutenkin aika hentoiset hiukset. Lohduttavaa kuulla että muillakin on samaa ongelmaa. Rasittaa kyllä kun niitä hiuksia on kaikkialla. Monesti on meinannut mennä hermot kun rasvailen poikaa ja hiuksia on pojan kropassa siellä perusvoiteen seassa ja omissa käsissä eikä ne lähde millään irti vaikka ravistelisi kätensä irti. Aaargh!

Kakoista ja kivoista vaatteista: Oon myös huomannut saman ilmiön kuin M@ggie. Vakkarijuttu on että kun laittaa vaaleat vaatteet pojalle päälle niin sitten se vääntää kunnon niskakakat. Murphyn laki. ;-)

Voi itku, vielä ois riittänyt kommentoitavaa mutta mies ramppaa tässä vieressä luoden muhun kärsimättömiä katseita joten ei kai se auta kuin päästää toinen vuorostaan koneelle. Myöhemmin illalla tai huomenissa lisää...

Kiva pino on saatu jo tälle päivälle aikaiseksi, mukavaa on ollut lukea kaikkien kuulumisia. Jatketaan samaan malliin! :-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

[color=LightSeaGreen]

en eilen jaksanut/kerennyt kirjoitellakaan. Oltiin tuolla 50km päässä siskoa moikkaamassa. (Sisko itse asuu 1100km päässä) Tulivatpahan täällä etelässäkin käymään.

Siivoukseen: Mäkään en pysty keskittymään taikka rauhoittumaan, jos on sotkuista! Imurointi on harvemmassa, mutta NE TAVARAT. ääärggh!!!

Vauvan vaatteet ja lakanat silitän, omista vaatteista ei niin väliä ;)

Opiskelusta: Mäkin availin iltalukion sivuja, josko vaikka menis muutaman yleissivistävän kurssin lukemaan.

Ja tosissaan, täytyy nostaa hattua noemalle ja muille ahkerille opiskelijoille.

Itellä on seuraava iso rojekti laihdutus. [color=red] HUOMENNA PUNNITUS!!

[/color]

Olenkin hullaantunut noihin Piltti ja Bona-soseisiin. Niissä on niin vähän kaloreita :)

(täytyy varmaan taas viikonloppuna tehä hamstrausreissu, tällä kertaa Myyrmäkeen) Käydään siellä päin usein, joten ei sitä varten sinne päin sentään.

Mistäköhän oikeasti se hiustenlähtö johtuu?! Olen imettänyt viimeksi joulukuun lopulla ja nyt ne hiukset tuntuu lähtevän päästä.

Menkatkaan ei ole vielä alkaneet..

Mekin käytiin Levillä joku aika sitten. Uudestaan ois kiva lähteä vaikka heti! Hyvää ja hauskaa kaikille matkailijoille.

noh, lähdenpä tästä johonkin :)

10kaks ja Jere 4kk3pvä

Moikkelis kaikille uusille ja vanhoillekkin tutuille!

En ole käynyt aikoihin kirjoittelemassa,mutta nyt ajattelin taas pinoutua.

Ajantasalla kyllä pidän itseni jokapäivä,kun vaan sellainen väli tulee että koneelle kerkiän.

Meillä oli nukkumisen kannalla onkelmia,mutta nyt kun olen päättänyt että Hilla-neiti kun on väsynyt,niin silloin neiti pakataan ulos,ja siellä sitten on unet aivan toista laatua :) Ihanaa kun jää aikaa itselle eikä tartte koko ajan isoveikallekkaan sanoa että nyt hiljaa kun likka nukkuu.Saa puhua normaalisti ja kolistella tavallisia arkipuuhia tehtäessä.

Ehtoisin neiti nukahtaa tasan kello yhdeksän,mutta mun vieressä sitä vielä nukutaan ja iskä on siirtynyt poitsun huoneeseen alasänkyyn kuorsailemaan.Tää on nyt tätä aikaa ja ollaan siihen totuttu.Joku sitä voi ihmetellä ettei nukuta samassa sängyssä,mutta olen todennut että sängyssä nukutaan ja kaikki on tyytyväisiä tällähetkellä tähän tilanteeseen.

Aikaansa kutakin :))

Viikonloppuna päästään miehen kanssa naantalin kylpylään ,jahtiin,pikkusviittiin.Nautitaan yhteisestä ajasta,ja vaikka on kysymys vain vuorokaudesta ,ollaan odotettu sitä kuin kuuta nousevaa.Säästettiin häälahjaa,vaikka juhlat meni jo tammikuussa..Hyvää kantsii odottaa.

Meillä syödään jo kiinteitä hyvällä mielellä.Iltapuuron kun otin kehiin,yösyötöt jäi pois ja tyttö nukkuu aamuun asti (Ei nukkuisi jos omassa sängyssä..joten viekossa myös siksi)

Meillä tytsy kierii ympäri olohuonetta ja pyörii " napansa ympäri" .On tajunnut että niin löytää lelujakin helpommin.Ei enään täkit lattialla riitä.

Aurikoisia ajtuksia kaikille äideille ja lapsukaisilla täältä raisiosta!

Erkku ja Hilla 4kk+2vko

Siivoamisesta en pidä yhtään, mutta tykkään, että on siistiä. Siks otanki yleensä kauheen stressin siitä hommasta. Imuroin kerran viikossa, ja samalla pyyhin pölyt. Keittiötä tulee puunattua joka päivä. Lattiat pitäs varmaa useemmin pestä, eilen taas tein sen pitkästä aikaa ja johan löyty sohvan alta ylläreitä....

Miskalla on nyt ihan mahdoton nuha:( Toivottavasti ei tule mitää kuumetta tai sellasta. Tota räkää sais koko ajan imemässä pois. Se saattaa nyt vaikuttaa tohon ruokahaluunkin, tuntuu että syö nyt tosi vähän....

Piti tänää lähteä vähän shoppailemaan, mut enpäs viitti nyt tonne lumimyrskyyn lähteä vaunuja lykkimään. Kai vois itekki nukkua päikkärit tossa soffalla:)

Mollis ja Miska 4kk3vko

Sain sitten tämän järkyttävän nuhan & kurkkukivun, jotka kiusasivat miestä viime viikolla. Kunhan poju pysyis nyt terveenä!

Kävinkin jo katsomassa siellä kultapienessä niitä jatkopaloja. Kiitos vinkistä!!! Näköjään ihan googlettamallakin löytyi muitakin nettikauppoja. Parissa kävin, hinta oli se sama 6,50eur. Joo, varmaan ne tekis näppärästi, mutta mun kärsivällisyys riittää housujen lyhentämiseen :)

Siivoamisesta... Täällä yksi " supersiivooja" ! Ei tule rentoutumisen tunnetta ennen kuin on siivottu! Mattoja meillä on vain yksi (laattalattiat), mutta petivaatteet ja torkkupeitot ja tyynyt vien vähintään kerran 2 viikossa ulos. Ennen vein joka viikko. Olen kyllä onnistunut voittamaan itseni sillä tavalla, että jos väsyttää, otan ensin unet päikkäriaikaan, ja sitten vasta teen kotitöitä. Silittämistä inhoan yli kaiken, mutta muu järjestely & siivous on rentouttavaa! Nytkin suunnittelen siivousta, jotta la-iltapäivästä on sitten kiva käydä shoppailemassa. :)

Jotainpitivieläkommentoida... hmm... *lyö tyhjää* Niin, kesäajasta. Hiukan ollaan myöhemmällä aikataululla. Toisaalta meillä on yöt nykyisin aika repaleisia, viime yönäkin killitteli vajaan tunnin hereillä, mikä siirsi taas heräämistä.

Joku kirjoitti hammasharjaan tutustumisesta. Onko vauvallasi jo hampaita, vai muuten vain jo aloititte? Luin jostain sellaisista " tutustumisharjoista" . Oletteko muut käyttäneet?

Pesukone lopettelee... On meidän petarin päällinen pesussa, kun pojulta tuli eilen aamulla kakat läpi. En ole alkanut harrastamaan mitään suojia... Kun sitten vaihdoin uutta vaippaa, pissasi komeassa kaaressa unenpöpperöisen äidin päälle. Että kiva eilisaamu. Tänään kyllä hyvitti nukkumalla 8.30 saakka!

KASVULISTALLE HALUAVAT: muistakaa käydä vastaamassa siihen kasvulistaviestiin tietonne! En lupaa, että ehdin etsiä tietoja näistä päiväpinoista!!!

Lätsis loiskis - mukavaa päivää!

mikä eli. Käytiin jo tuolla aamu-ulkoilut ja unet ottamassa. Kyllä sitä kevättä jo odottaa ihan tosissaan.

Minäkään en ole siivous-intoilija. Kaksi kertaa vkossa on aivan pakko imuroida, jo pelkästään minun irtoilevien hiusteni vuoksi---Miten teillä muilla, tuntuiko että kaikki lähtee? Enää laiha letti niskassa... ja pölyt pyyhitään kerran vkossa... matot pihalla.. joka toinen viikko tai harvemmin. Mieheltä ei juuri siivousapua saa.

Paitsi, että sain siltä lahjakortin hierojalle...ihanaa, ensi viikolla sitten! Munkin pitäisi tilata niitä bodyn jatkopaloja...onko jollain jo kokemusta? siis pysyvätkö, kun nepparit eivät välttämättä samaa?? Siis kun meidän bodeissa on kahta eri kokoakin.

Nuha on vallannut meidänkin perheen: ensin tuli miehelle, sit pojulle ja viimeisenä mulle... ilkeä juttu. Yötkin menee sitten vähän niin ja näin heräillessä.

Mikä siinä muuten, että aina kun laittaa " kivat" vaatteet, tulee kakat jotka sotkevat koko vaatekerran??? Joku juttu siinä on:)

Päivän jatkoja kaikille!

t: M@ggie ja poju 4kk 11pvää

Poika kävi päiväunille hirrrrveen itkun kanssa ja itsellä kyllä oli hermoissa pitelemistä. Se tässä sitten aina jälkeenpäin harmittaa, että miksi tuntee suuttumusta sille pienelle omalle kullalle, kun ei hän sitä tahallaan tee. Viime yönä poika ei syötön jälkeen jostain syystä saanut unta ja valvottiin melkein kolme tuntia. Tunsin väsymyksen lisäksi suuttumusta ja se yhdistelmä alkoikin sitten itkettää. On tää vaan jännä juttu, kun ennen vauvan syntymää pidin itseäni kovahermoisena tyyppinä, mutta nyt välillä kyllä on tosissaan hermoissa pitelemistä. Ja aina jälkeenpäin (kuten nyt) tulee hirvee olo, kun on ollut vihainen vauvalle.

Näitä pikkuisia uniongelmia lukuunottamatta meille kuuluu hyvää. Kiinteät maistuu pojalle hyvin, mutta tissi on kuitenkin se ykkösjuttu vielä. En kyllä usko, että niinkään sen maidon takia, vaan sen imemisen. Jos me elettäis vauvantahtisesti, niin eipä sitten muuta tehtäiskään, kun tissiteltäis.

Hiustenlähdöstä: Luin kerran kaksplussan sivuilta, että hiustenlähtö ei johdu imetyksestä, vaan raskaudesta. Raskaana ollessa ei hiuksia irtoa kuten tavallisesti, vaan ne kaikki alkaa irrota kolme kuukautta synnytyksestä. Multakin lähtee ihan kauheen paljon hiuksia ja tukka on nyt niin ohut, ettei sitä voi edes pitää auki. Kävin kampaajallakin leikkamassa sitä lyhyemmäksi, kun inhottaa pitkät hiukset joka paikassa. Niitä on löytynyt vauvan vaipasta ja tuttipullostakin! YÖK!

Sunnuntaina olen lähdössä kaverin polttareihin toiseen kaupunkiin koko päiväksi. Tulen sieltä kyllä kotiin ennen pojan nukkumaanmenoa. Jännittää kovasti, että miten iskä pärjää pikkuisen kanssa. Eipä asiassa muuta ongelmaa, muttakun tissi on hänelle vielä niin tärkeä. Kyllä hän pullosta maidon huolii, mutta rauhoittumiseen kelpaa pelkästään tissi. Tuttia ei ole huolinut ollenkaan. Oletteko toiset marrasmammat olleet pitempiä aikoja erossa vauvoistanne ja miten on mennyt? Kaverini, jonka poika on 6kk, sanoi ettei vielä voisi olla erossa koko päivää.

Nyt tunnen jo pakottavaa tarvetta tarttua imuriin, kun huomenna tulee mummi eli äitini kaverinsa kanssa visiitille.

pojan nukahtaminen nimittäin... itki ja väänsi unta oikein tosissaan, mutta ulos vaunuihin sitten viimein nukahti. Kyllä ne parhaat unet vaan siellä tulevat.

Olettekos kuinka paljon muuten missään olleet ilman vauvaa?? Juuri pillastuin ukolle, kun kävi ruokiksella kotona, kun ei milloinkaan tarjoudu oma-aloitteisesti hoitamaan poikaa. Olen tasan kaksi kertaa ollut itsekseni jossain: työkavereiden kanssa syömässä kerran ja jälkitarkastuksessa.... Ja siinä toinen suunnittelee kaikenmaailman juttuja vapaa-ajalle (siis itselleen) niin kyllä tosiaan nappasi!!!

Niinhän se muuten olikin, että raskausaikana hiukset todella olivat hyväkuntoiset ja kiiltävät...eli ei sitten todellakaan ihme, että nyt näyttää tältä.

Nukkuuko teidän kaikkien vauvat omassa sängyssä? Meillä ei ole nukkunut yhtään yötä kokonaan. Aluksi kyllä aina välillä, mutta sitten kun herää ensimmäisen kerran syömään, niin ei todellakaan saa unta omassa. Voiko niitä tassukouluja kokeilla jo näinkin pieneen? Alkaa vaan omat nukkumisasennot olla vaikeita, kun toinen kiinnittyneenä kylkeen...

Kurja keli tosiaan. Piti lähteä kaverin ja hänen poikansa kanssa kahvittelemaan, mutta hän perui. Oli jo aamupäivän ollut asioilla ja oli kuulemma jo aivan puhki ja märkä tuolla räntäsateessa rämpimisestä. Sikäli harmillista, että tuskin tässä tulee muuten itse lähdettyä ulkoilemaan, kun tuo keli on mitä on.

Eilen oli pojun mummi kylässä ja kävimme sitten porukalla shoppailemassa. H&M:stä löysin paljon kivaa pojulle, bodeja, sukkia, parit farkut ja collegepuvun. Ja kokoa 74 :o) lukuunottamatta noita farkkuja, ne on kokoa 68. Kaiholla katsoin niitä IHANIA vauvanvaatteita kokoa 50. Milloin tuo poju ehti tuollaiseksi isoksi pojaksi kasvaa?! Täytyy sanoa, kun kovasti on näyttänyt olevan muissa pinoissa keskustelua vaatteiden laadusta ja hinnasta, että tuntuvat nuo H&M:n lastenvaatteet olevan aika hyvälaatuisia. Tai mulla ei ole toistaiseksi kokemusta kuin bodeista, mutta eivät ole menneet miksikään vrt. esim. äp:n vaatteisiin, monet niistä ovat nyppääntyneet hyvästä huollosta huolimatta. Ja Tutan vaatteista minullakin on sellaista kokemusta, että kokolaput eivät välttämättä vastaa vaatteen todellista kokoa. Meillä esim. yksi Tutan paita, joka kokoa 60 ja on edelleen iso ja toisaalta Tutan bodyt kokoa 68 alkavat olemaan nafteja.

Minä se kirjoittelin hammasharjasta :o) Ei meillä vielä hampaita näkyvissä ole. 3kk neuvolassa th jo sanoi, että hammasharjaan kannattaa alkaa tutustuttamaan heti, kun vaan hampaan alkuja näkyy. Ei varsinaisesti kai niitä alkujakaan näy/tunnu, mutta kuolaa sitäkin enemmän! Ja selkeästi pojalla ikeniä kutittaa. Ostin purulelun, mutta se ei tunnu kiinnostavan. Sitten päätin kokeilla hammasharjaa, kun se oli jo kaapissa odottamassa. Ja nyt se kuuluu meillä aamu- ja iltapesurutiineihin ja on kovin mieluinen. Kiukku tulee, jos harja kädestä tippuu. Poju sillä ikeniään hinkkaa, joten varmasti kutinaa helpottaa. Meillä on MAMin Teach me hammasharjasetti.

Posti toi tänään Ainu-pupun. Siis sen, jonka sai kun lähetti 4 tuttipullon tuttia. Ja hyvin siis näyttivät menneen perille, vaikka lähetin ne tavallisella postimerkillä varustettuna. Nyt vielä odottelen niitä liivinsuojia!

ihanaa, meillä vaihteeksi nukuttiin viime yönä taas vähän paremmin. Poju meni nukkumaan ennen yhdeksää ja heräsi ekan kerran syömään kolmelta, toisen kerran kuudelta ja ylös nousimme puoli kahdeksan. Tuttiakaan ei tarvinnut käydä antamassa kuin kerran (?), muistaakseni.

Pitiköhän jotain muuta kommentoida? *lähtee lukemaan pinoa uudelleen*

marrasfantti

=) lapset päikkäreillä. Sainpa pitkästi kirjotettua, kun pienempi jo heräsi. Nukahti syliin vielä ja laitoin masultaan nukkuun. Vähän on masuvaivaa ollu. Taitaa pottu kiusotella masussa. rauhallisesti jatkamme makustelua.

On kyllä päikkärit eilen ja tänään ollu ihan tirsoja vaan. Ja yötkin kyllä repaleisia. Ja ite valvon vähän turhan myöhään. Sillon on sitä niin kutsuttua omaa aikaa. Lukee kirjaa ym. Mutta ei ihme kyllä väsytä.

Minä keittelen mikrossa poitsulle pottusta. En viitsi niin pientä määrää kattilassa alkaa keitteleen. Mikronkestävään kuppiin olen laittanu vähän vettä ja perunan palaset. ja muuta minsa, niin ovat pehmeitä.

Kylläpäs on monet sairaana. Paranemisia!!! Sairaana kyllä raskasta pyörittää arkea. Paljon c-vitamiinia!!!

Se on kyllä totta, että nätit tai paremmat (tai miksi niitä nyt haluaa kutsua) vaatteet on het likaset. Hyvä jos ehtii edes päälle laittaa, kun niissä on jo puklua...ja sama pätee kyllä isommalla. Ja yleensä jotain sellasta sotkua ettei meinaa lähteä pesussa. =) olemme tahranpoistoaineen suurkuluttajia. Tuleepa itsekin aina tiputeltua vaikka ja mitä rinnuksille.

Juu, rairuohot täytyy muistaa laittaa. Mennään pääsiäisex mummuloon, ehtis niistä hetken itsekin nauttia =)

aalto-äitille täältäkin päin myötätuntoa(jos niin voi sanoa)

välillä kyllä on pinna kireenä ja tulee lähinnä isommalla sanottua turhan kiivaaseen sävyyn. Ja toki jälkeen päin harmittaa. Mutta sellasta tämä elämä on. Ja anteeks voi ja pitää pyytää ja se helpottaa.

Nyt lähden hakeen postista pakettia. Tilasin itselleni uusia kuteita, toivottavasti ois kivoja&sopivia. =)

moikkelis

[color=green] Mä olen kanssa ajatellut ostaa sen vauvojen hammasharjan. Josko se ois parempi tohon puremisen tarpeeseen, kuin itse purulelu?!

EI oo minunkaan mies herkku, ei. Viime päivät olen ollut hiukan kärtynä. Tuntuu että saa kaiken tehä ite ja jotain ku pyytää, niin kone ja tv on tärkeämmät. Poikakin saa rauhassa huutaa lattialla (minä esim. keittiössä) ja kun minä lopulta tulen niin sitten ollaan mukamas nousemassa... JOO.. alan olemaan aika kypsä!!

[color=red] en ymmärrä miksi nainen muka on ainoa, jonka tarvitsee ottaa lapsesta vastuu ja miettiä omat menonsa lapsen kanssa. Miehillehän tämä oikeus ei kuulu [/color]

Minäkin saan huomenna uusimman Harry Potterin lainaksi. Innolla olenkin jo odottanut, että kaveri saa luettua sen. Lupasi lainata sitten.

nyt voisin painua nukkumaan, Jere ei varmaankaan kauan jaksa nukkua (ei syönyt illalla kunnolla vaan nukahti kesken ruoan). Me annamme siis kasviksia (a`la Bona) illalla. Nukkunut viime yöt 8h. Eli koko yön siis.

Heipsun Keikkaa ja Huomisiin!

10kaks ja Jere

ehdimpä pitkästä aikaa hetkeksi tänne istahtamaan.

Miehellä kun on käsi leikattu ja liinassa, niin minä hoidan nyt yksin pojan ja talouden, niin ei ole ehtinyt kirjoittelemaan.

Kaiken lisäksi kevätväsymys on ollu aika kova. Eilenkin illalla nukahdin pojan kanssa klo 20.

Ajattelin jo, että en kai vaan raskaana ja teinkin testin. Näytti neg. Onneksi. Sillä mun hermot ei nyt olis kyllä kestänyt toista pientä ja raskautta. Ja mä haluan, että poika saa nauttia vauva-iästään ja ainakin 2-3vuoteen asti ihan rauhassa !

Mä nimittäin olen lopettanut imettämisen ja menkkoja ei kuulu ei näy, siksi ajattelin, että ollaanko sitä taas raskaana.

Päästiin tänään miehen kanssa kaupungille kaksistaan, kun anoppi oli hoitamassa poikaa. Käytiin henkkamakella (H&M) ostamassa pojalle juhlavaatteet, kun on tässä tulossa juhlaa jos toista kevään aikana. Siis niin ihania vaatteita :) ostettiin sit sellanen mikkihiiri kauluspaita ja valkoiset!! kyllä valkoiset, housut. Niistä saa kesäksi sitten shortsit kun siinä on vetoketju, jolla saa lahkeet irti.

Aivan ihanan suloiset vaatteet pikkumiehelle :)

Ja käytiin juomas hyvät kaffet Waynes coffeessa.

Meillä kans jo syödään aamupäivästä perunaporkkanaa ja huomenna lisään kukkakaalen. Ja päiväunien jälkeen hedelmäsosetta.

Ilalla viimeinen ruoka on maissivelli ja silti poika herää öisin 2-3h välein syömään. Korviketta saa öisin.

Aika katkonaisia on vielä yöt.

Onko kellään tiedossa halvempaa digikuvankehityspaikkaa kun fotokioski ? Siellä maksaa 0,14/kuva. Ainakin se on tosi nopea paikka. Tilasin kuvat sunnuntai-iltana netin kautta ja tänään ne oli laatikossa.

79 kuvaa maksoi postikuluineen 14e ja muutama sentti päälle.

SUOSITELKAA hyvää kevätpipoa! en tiedä millaisen ostaisin kevääksi. Ja millaiset käsineet ? Kokemuksia?

Me lähdetään ens viikolla Lahteen veljen perheen luokse. Mikäli nyt kelit on hyvät ja väsymys ei niin kova. Minä kun joudun ajamaan, ku miehellä käsi edelleen liinassa. Sinne on kuitenkin matkaa lähes 400km.

Mutta palaillaan taas kotihommiin :)

-marica

Digikuvista kyselit....

Me ollaan tyytyväisiä extra-filmsiin,varmaan löytyy tietoa netistä.Kuvat maksaa 0.09 centtiä kipale.

Ja kuvat tulee nopeasti postilaatikkoon.

Me miehen kanssa tilattiin kerralla vähän isompi satsi valokuvia,heh...500 kpl.Siinä oli kaikkea kesäkuvista jouluun ja maksoi 50 ekee,että ei paljoa..

Joitain voi tietty harmittaa kun kuvat ovat hieman normaalia pienempiä,kuvataskuihin jos haluaa laittaa,jää hiukkasen tilaa.

Erkku

kurkkukipu on KAAMEE, täytyy vaan toivoa ettei pieni mies saa tartuntaa, iskä meillä sairasti 3vk sitten tämän taudin ja silloin säästyttiin pojan kanssa molemmat, mutta nyt oon jostain kehittäny tartunnan...

HERTTA mekin ollaan lähdössä viikon päästä 2 viikoksi lomalle ja ajomatkaa kertyy se 8-9h ja tavara määrä tulee olemaan valtava. Hieman jännittää tuleva automatka...

Me ollaan maisteltu maissivelliä nyt 5 päivänä ja hyvin maistuu, eikä oo vaivoja tullu. Ja tarkoitus ois nyt viikonloppuna maistella perunaa vaikkakin äidinmaito tulee olemaan pääruoka vielä toivon mukaan pitkään :)

Neuvola meillä on vasta 3.4 jollonka saadaan viimisimmät mitat, ilmottelen sitten mitä kuuluu...

t.Tiitis ja Teemu 3kk 3vk ja29pv

Myös täällä päin satelee lunta, mutta ulos oli vaan lähdettävä vaunujen kanssa. On joku pakkomielle tohon lenkkeilyyn, mutta ei siivoukseen. Raivolla sai painaa lumihangessa. Myöskään täällä ei ole aura-autoa näkynyt.

Myös me lähdetään viikon päästä lomalle ja matkatunteja kertyy hurja määrä. 10kaks kyseli jossain pinossa mihin päin ollaan menossa, niin leville ollaan menossa. Meitä lähtee isompi porukka, joten on hoitajiakin sitten neidille. Odotan jo oikein innolla, että pääsee näistä arjen ympyröistä pois.

Viikonloppuna neiti sitten nauroi ekaa kertaa. Onhan se pieniä näytteitä antanut, mutta lauantai-illalla tuli oikein kunnon hekotukset. Oli kyllä niin ihanan kuullosta. Onneks saatiin videolle talteen.

No mutta eipä tähän hätään muuta. Menee neidillä hermot, kun ei pääse kääntymään. Kauhee lelukasa edessä.

Möhköli

joten äiti voi istahtaa koneelle rauhassa.

Kiitokset erkku puuro vinkeistä. Oon miettinyt, että Onnille voisi pikkuhiljaa antaa puuroa illalla. Varsinkin kun nuo hedelmäsoseet ei maistu ja lääkkeen kanssa olisi hyvä syödä jotain. Pitääpä lähetä käymään kaupassa illalla. Soseitahan meillä on syöty jo toista kuukautta ja korvikkeella mennään täysin.

Meillä on tullut siitä ongelma, että mies ei saa poikaansa nukkumaan. Melkeenpä mä olen ollut se joka on laittanut pojan nukkumaan ja nyt on selvästikkin huomannut, että eihän toi oo äiti. Parina iltana on kuitenkin juonut iltamaidon isänsä sylissä, mutta sitten on alkanut huuto. Joka on loppunut siihen kun nukahtaa omaan huutoonsa. Mulla ei mitään ongelmaa. Eilen ei sitten suostunut isänsä sylissä edes juomaan maitoa, itku tuli heti. Nyt sitten yritetään yhdessä laittaa nukkumaan. Poitsu mun sylissä ja isä vieressä, pitää kättä masulla yms. Jos sitten pikkuhiljaa saisi siirrettyä Onnin isänsä syliin ja mä olisin vaan vieressä. Pitäis vaan nyt tuon miehen ymmärtää olla kotona jonkun aikaa joka ilta nukkumaanmeno aikaan. Onko kenelläkään muulla ilmennyt " isi-ei-osaa-nukuttaa-mua" -oireita?

Mitäs muuta mun pitikään kirjoittaa. Niin, että olen kyllä hieman kateellinen teille Levin-matkaajille. Itellä tulee joka kevät hirveä hinku sinne takaisin. 99 talvesta 2000 kevääseen kun olin siellä töissä. Tuossa hieman suunniteltiin kaverin kanssa, että jos pääsiäisen jälkeen lähtisi pariksi päiväksi nauttimaan auringosta.

Nyt tämä ei-siivousintoinen lähtee kuitenkin siivoamaan keittiötä, kun on jäänyt kaikki hujan hajan.

Aurinkoista päivänjatkoa kaikille!

Myy ja Onni

[color=blue] niin, piti kotiinjäämisestä yms kirjotella.

Aikeissa jäädä kotiin syksyllä. Tämä ihan rahallisista syistä. Minimiäp:llä huristellaan menemään, joten tulot nousee kun jää hoitovapaalle.

Ja jos koulun penkille lähtee takaisin niin tulot laskee..

Nuhasta olen paranemaan päin, ihanaa :) ei onneksi kovin kova pöpö ollut.

Jotain piti vielä mutta enpä nyt muista mitä!

10kaks

Moikka!

Mä rupesin antamaan jo 4kk ikäisenä kaupan valmista tai siis jauheesta tehtyä.Se oli luomupuuroa ja siinä oli että 4kk lähtien..Oliskohan ollut tanskalaista tai jotain...mutta hyvin maistuu :)

Nyt olen sitten siirtynyt jo riisipuuroon,jauhetta sekin.Ja kun tuo meitin neiti on hiukan huono juomaan tuota maitoa,teen sen maitoon niin tulee vähän extraa..

Kalliitahan nuo valmiit jauheet ym.ovat,mutta niillä on minun mielestä kiva totutella sitten vähän muihinkin.Eihän tässä iässä monikaan vielä anna,jos imettää,mutta meillä ollaan jo korvikkeella,ja voihan tuohon puuroon tissimaitoakin lisätä.Ne on myös hyviä ne maissi ja riisijauhot,-Risenta-merkkiset.Meillä syö koko perhe kylläkin ihan tavalliseen maitoon keitettynä samettista riisipuuroa.Neidille olen kyllä tehnyt ihan omat :) Ja hiukan sosetta jatkoksi niin maukasta tullee.Pussin kyljessäkin on hyvät ohjeet.

Pikainen kirjoitus...auttokohan yhtään!?

Meillä ei tuota auraus onkelmaa ole kun mies auraa tota mein vaunuttelutietä ja muutamia muita. Mutta lunta todella tulee tänää!

Vuos sitte tähän aikaa oli toi tie hiekalla, toisin nyt!

Extra film on hyvä, tilaa se cd jolla asennat koneelle ohjelman ja avot!

Nti nukkuu, kohta 4 tuntia takana, on äitinsä unenlahjat. Ekat päikät oli vaan 2,5 tuntia kun piti herättää,oli hampilääkäri!

Hassua viiä nui pieni sinne, kovasti yritti tätin sormea imeä kun ikeniä koitti... Heh ja mulla oli kivaa kun otti multa sitä sylkinäytettä bakteeritestiä varten;" Kerää nyt kuolaa suuhun, enemmän, siihen kielen päälle...." Ei oo tottunut räkimään tollei et toinen työntää sit jotain tiksii suuhun..

Mutta nti myötä on tullu paljon muitakin uusia kokemuksia!

Jaa pittää syyä jotain enne kuin nti herää...

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat