Seuraa 

Mietin, että joko sitä voisi antaa viljapitoisia puuroja kun tuo maito/velli ei pidä nälkää laisinkaan, vai onko se ehdottomasti odotettava siihen kun täyttää 5 kk? Voinko antaa riisipuurojauheesta tehtyä puuroa ihan normaalisti jos on syönyt jo soseita jossa on riisitärkkelystä joukossa, vai aloitanko puuron antamisen ihan pikku hiljaa?

Kiitos

Kipe ja poju n. 5 kk

Kommentit (4)

peruna-porkkanapuuroa, valmiina jauheena löytyy kaupasta. Ja kaurapuuroa alettiin kyllä syömään suunnilleen pari vkoa ennen 5kk. Kuin myös tehtiin esikoisen kanssa.

Meillä 4,5kk ikäinen poika joka alkoi tankata yöllä myös isoja määriä maitoa. Joten aloin antaa riisipuuroa, joko veteen tehtynä tai sit korvikkeeseen. aluks annoin muutaman lusikallisen ja kun oireita ei tullut masuun eikä iholle, niin aloin antaa niin enemmän..Muutaman päivän päästä poika syö jo koko annoksen joka on tehty desistä maitoa ja riisihiutaleita tollanen ruokalusikallinen tai pari..Notkistan sit valmista puuroa vielä vauvan maidolla. Tarjoan hedelmäsoseen kans ja nukkuu hyvin! Viimekin yönä nukkui 9 tuntia putkeen...

Neuvolastakin sanottiin et voi antaa riisipuuroa ihan hyvin ellei tosiaan oireita tule.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kokeiltu on ja olen jopa syöttänyt perunaa+ maitoa. Nälkää se piti vajaa 5 tuntia ja sitten täytyi uudelleen tankata. Luulen, että kyseessä ei ole nälkä vaan jotain muuta. Tuttia olen yrittänyt tarjota ja silitellyt olen ja olen ottanut meidän väliin nukkumaan, että rauhoittuisi, mutta ei kun ei. Alkaa pikku hiljaa väsyttämään tämä juokseminen...

Kipe

Jos haluat koettaa parempia yöunia, niin miksi et antaisi jotain sosetta, joka on jo " sisäänajettu" ? Eihän iltapalan ole mikään pakko olla velli tai puuro. Meillä poika söi noin 4,5 kk - 5,5 kk maissisosetta illalla. hyvin piti nälkää. Tuossa 5 kk paremmalla puolella samalla totuteltiin ja testailtiin kaurapuuroa pikkuhiljaa päiväsaikaan. Itse jätin vellivaiheen välistä, kun on sen verran laihaa tavaraa. Meillä poika todellakin lopetti yösyönnin, kun lopulta annoin illalla syödä maissisoetta niin paljon kuin halusi eli lähes koko purkin + maidot päälle.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat