Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Esikoista odottaessa, sain hevoselleni ratsastajan, enkä mahan kanssa juurikaan ratsastellut. La on 8.10 ja vielä vaan sitkeästi kiipeän hevosen selkään, koska ratsastajaa heposelle ei ole vielä löytynyt.

Toista lastamme odotan, ja nyt jo näkyy maha ja ennen kaikkea TUNTUU! Ratsastushousut alkaa pikkuhiljaa ahdistamaan.. Täytynee kohta vaihtaa verkkareihin.

Ja harjoitusravia en pysty menemään kuin muutaman askeleen. Maha " hölskyy" inhottavasti. Onko odotettavissa, että hölskyntä vähenisi vielä näillä alkumetreillä vai paheneeko se vaan? Toinen ikävä ongelma on, että mulla ilmeisesti (kaikki) liivit alkaa ratsastaessa hankaamaan, ja nännit vuotavat verta.. Ei siis muuta kuin imetyssuojia liiveihin. :)

Onko muille lääkärit tai neuvolassa annettu ohjeeksi, että ratsastus tulisi lopettaa?

Kommentit (6)

Esikoista odottaessa ratsastin ekan kolmanneksen ajan. Nyt kakkosen aikana en ole ollenkaan noussut selkään, mutta se johtui alunperin enimmäkseen aikapulasta.

Mielipiteitä tuntuu olevan ihan laidasta laitaan. Ekan raskauden ekalla lääkärikäynnillä mieslääkärin mielestä olisin hyvin voinut ratsastaa vaikka loppuun asti, " kunhan et putoa" . Joissain lehdissä, kirjoissa ym. puhuttiin ekasta kolmanneksesta, jossain puolivälistä, tutut kauhistelivat heti raskaustestin jälkeen. Nyt en kyllä pääsisi selkäänkään ilman nosturia.

Harjoitusravi piti tosiaan jättää heti pois, muuten oli ihan kivaa aluksi. Sitten jotenkin alkoivat ajatukset pyöriä turvallisuuden ympärillä ja ratsastamisen ilo katosi. Jos meille vielä joskus tulee kolmas lapsi, voi olla, että minulla on oma hevonen silloin, ja ehkä sitä sitten kuitenkin ratsastaa.

T. Ankelikuu rv 37+1

Mullon eka raskaus, ratsastin tunneilla noin 21 viikolle asti, varmasti pidempäänkin olisi mennyt, mutta vuodenvaihde osui juuri tuohon kohtaan, joten en sitten uusinut enää kausikorttia. Tunneilla ongelmana lähinnä se, ettei itse pystynyt juuri määräämään tahtia ja tekemistä, ei niinkään mitkään hankaluudet / epämielyttävät tuntemukset. Harjoitusravipätkät (varsinkin lisätyt ravit loppuvaiheessa ;-) keventelin, muuten en muista että mitään ihmeempiä oli. Vika tunti oli esteitä, ja tuulinen päivä ja hepot puolihysteerisiä...siinä kohtaa totesin, että ihan hyvä, että oli viimeinen tunti, vaikkei mitään sattunut tai edes tuntunut epävarmalta. Nyt äityslomalla tuntuisi kivalta käppäillä jossain keväisessä (mikä, missä...!!!??) luonnossa rauhallisen hevosen kanssa, selkäänmeneminen saattais ehkä olla mielenkiintoista touhua hervottoman massun kanssa.

maxi rv36+0

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Itse ratsastin ensimmäistä odottaessa viikolle 17 asti jonka jälkeen lopetin. Toista ja tätä kolmatta odottaessa en ole ratsastanut, koska on tuntunut ikävältä heit alkuun...

Meillä neuvolassa sanottiin että jos on ennen ratsastanut niin voi jatkaa niin kauan kuin hyvältä tuntuu, tosin muistaen riskit esim. putoamiseen. Harjoitusravit ja estehyppelyt kannattaa jättää myöhemmäksi.

Synnytyksen jälkeen todellakin oli melko pitkä aika ennen kuin suositeltiin selkään nousemista. Voi kuulemma aiheuttaa jopa kohdunlaskeumaa. Omat vauvat on ollut sen verran tissin perään että ihan heti ei selkään ole päässytkään. =)

...eli rv 6 nyt kasassa ja meinasin kyllä ratsastaa niin monta viikkoa kun kykenen eli luulisin jotain 8 vko vielä..!?!?mutta senhän sitten näkee miten kykenee..!olisi kiva tietää mitkä suositukset on ??onkos kukaan neuvolassa kysynyt?

itsekin kaipailin kokemuksia raskauden ja ratsastuksen sekä hevostelun yhdistämisestä pari päivää sitten...

Itselläni on raskaus ihan alkumetreillä (4+5) ja vielä ei masusta siis ole mitään haittaa.

Tilanne on kuitenkin sellainen, että sopivaa ratsastajaa ei ole helppo täällä löytää, varsinkaan nuorelle hevoselleni, joka on vielä koulutusvaiheessa. Ja siinä mielessä tuntuu vähän hurjalta, kun täytyy ratsastaa nuorta hevosta... Mutta toisaalta uskoisin, että koulutus on jo siinä vaiheessa, ettei putoaminen ole kovin todennäköistä. Toiselle hevoselle minulla on kuitenkin ratsastaja jo tiedossa, mutta vielä kuitenkin haluaisin itse kovasti ratsastaa...

Ajattelin, että ratsastaisin niin kauan kuin hyvältä tuntuu ja uskallan. Kuitenkin tuntuu, etten voi jättää ratsastamatta, kun sitten mennään niin paljon takapakkia tuon koulutuksen kanssa... Ehkä sitten laidunkauden alettua voisi ottaa lomaa ja syksyllä joku toinen ratsastaa, kun masu on suurimmillaan.

Kavereiden kokemusten perusteella kuulemma tuntee hyvin milloin ratsastus alkaa tuntua epämiellyttävältä... eikä enää halua ratsastaa sen jälkeen. Ilmeisesti ravi on juuri pahin...

Olisi kyllä mukava kuulla ratsastavien kommentteja... Tai jutustella muiden vastaavassa tilanteessa olevien kanssa...

-cactus-

esikoista odottaessa paljonkin, ehkä johonkin 30 viikolle asti..ravit sai jättää aika alkunsa pois, teki tosi pahaa, laukka ja käynti oli sitten pääsääntöisesti askellajeina..eipä kyllä kunnolla ratsastamaan pystynyt alun jälkeen vaan oli pikemminkin sellasta matkustelua..

ison mahan kanssa vaikeinta oli mun mielestä tulla alas selästä ei oikein tiennyt miten päin olisi tullut..

nyt toista odottaessa en ole ratsastanut ollenkaan ei vaan ole tuntunut hyvältä (tossa välissä kylläkin ratsastin)..

yksi mitä olen tutulta myös ratsastavalta lääkäriltä kuullut et synnytyksen jälkeen pitäisi malttaa useampi kuukausi ,mielellään väh.6 kk ennen kun rupee taas hevosen selassä treenailee..kuulemma raskaus löystyttää niin paljon lonkkia että liian aikainen rasitus voi tehdä tosi pahaa lonkille ja nimenomaan siten ettei sitä huomaa vaivana vasta kun myöhemmin..

t.anni 36+

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat