Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Tänään/huomenna on pakko saada askarreltua ja lähetettyä nimiäisjuhlien kutsut, ja poikkeuksellisesti haluan laittaa nimen jo niihin.

Mutta kyllä on VAIKEAA.

Pähkäilyjen jälkeen olisi nyt seuraavat vaihtoehdot - äänestäkää mielestänne parasta:

1) NIKLAS JENS JEREMIAS

2) JEREMIAS JIMI JALMARI

3) JEREMIAS JIMI JUHANA

(tai saa myös keksiä muun kolmannen nimen Jeremias Jimi ___ tilalle, mutta Juhani tai Johannes ei käy koska on jo veljillä).

Ja ne huomioon otettavat " ongelmat" nimen valinnassa on (joista jo kirjoittelin tänne joskus):

- isoveljet on Julius Jon Juhani ja Joonatan Jan Johannes:

pähkäämme, pitääkö J-sarjaa jatkaa

-- toisaalta isot veljet on jo 12 ja 11-v. joten sinänsä sarjan voisi katkaista kun ikäero on niin suuri välissä

-- mutta jos tulee joskus neljäs lapsi, voi hyvinkin olla että hän taas saisikin J-nimen (etenkin jos tyttö). Toisaalta, jos nyt antaa J-nimen niin sitten on " pakko" antaa aina kaikille..

- aluksi ajattelin että Jeremias olisi liian pitkä kutsumanimi, mutta ehkei sittenkään...?

- kivaa kolmatta nimeä vaikea keksiä jos Jeremias kutsumanimi - Juhana olisi aika kiva, mutta tykkäsin yhdestä sen nimisestä pojasta kovasti joskus lapsena/murkkuna (vaan joku kaukorakkaus kakarana), ja yksi kaveri varmaan muistaisi sen ja kovaan ääneen kailottaisi asiasta aina ja joka paikassa ja kaikkien kuullen kun on vähän tahditon :-)

(siis sinänsä ei iso juttu, mutta tää kaveri tekee kaikesta aina niin dramaattisesti numeroa, mieskin jo varmaan ihmettelisi kun ei tiedä tuota juttua)

Kommentit (22)

mä tykkään enempi Niklas nimestä(mutta noi jens jeremiaksen vaihtasin jimi jalmariksi)eli NIKLAS JIMI JALMARI

..mutta jos kumminkin päädyt tähän j-sarjaan niin Jeremias Jimi Jalmari kuulostaa paremmalta..mutta ihan hyvin minusta voisit jo luopua tuosta j-sarjasta ja alottaa vaikka uuden sarjan?!

Hö, kirjoitin jo pitkät perustelut ja ne lensikin eetteriin... Toinen yritys:

Jeremiasta äänestäisin kahdestakin syystä. Ensinnäkin se sopii niin tosi hyvin Juliuksen ja Joonatanin veljelle! Ja se on myös paljon kivampi nimi kuin Niklas... ;o)

Sen sijaan Jimin jättäisin kyllä pois, koska teillä on olemassa paljon parempi ehdotus: Jens! Hieno löytö! Oikein mainio, pitäkää se ihmeessä!

Kolmanneksi nimeksi olisi ihana löytää joku, joka myös viettää juhannuksena nimipäivää, kuten Johannes ja Juhani... Juhana olisi aivan huippu (ja vielä tosi kiva nimikin!), mutta ymmärrän, jos et halua antaa nimeä, josta tulee joku mieleen. Ja toisaalta... en ymmärrä sittenkään. Olen itsekin " pessyt" erään nimen, koska siihen liittyi kahdestakin ihmisestä inhottavia muistoja (liittyy koulukiusaamiseen). Itseasiassa inhosin tuota nimeä juuri näiden 2 ihmisen takia. Mutta olen sittemmin " pessyt" nimen muistoista ja heistä, kun välimatkaa näihin tyyppeihin oli tullut tarpeeksi. Se nimi on Patrick, joka on ihan suosikkini nyt!! Kouluaikainen ystäväni ei voinut uskoa kun kerroin, hänellä kun on vielä edessä oman nimenpesu, ennenkuin hän voi " hyväksyä" tämän minun mahdolliselle tulevalle lapselleni. Mutta kyllä hän sen pesee, hänhän on ystäväni! Tätä juuri tarkoitin tuon Juhanan suhteen. Mikä se sellainen ystävä on, joka ei usko kun sanot, että tämän on yksinkertaisesti kiva nimi jonka haluat antaa pojallesi? Että menneitä ei pidä kaivella, varsinkin kuin sinä olet itse menneisyyden kanssa sinut? Kuka hän on sitä dramatisoimaan??

Mutta hei. Ei ole pakko antaa Juhana nimeä, koska... Jens jo viettää juhannuksena nimpparia! :o) (ruotsalaisessa kalenterissa).

Ja jos Jeremias mietityttää pituutensa vuoksi (onhan se tottakai mahdollista, että se lyhenee Jereksi, joka minustakaan ei ole kiva) niin mitenkäs olisi Jerome tai Jesper??

Jesper Jens Jeremias (onko liikaa e:tä?)

Jesper Janne Jeremias

Jerome Jussi Jeremias

Jerome Jens Juhana?? (<- tämä??)

Onnea oikean nimen löytymiseen!

t. abaco

PS. Olen aina rakastanut nimeä Daniel, ja vaikka sen niminen exäkin on ollut, niin se on silti hyvin potentiaalinen nimi pojalleni. Pistä Juhana pesuun (muistoista) ja ota hyvä nimi käyttöön!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

1) JEREMIAS JENS JALMARI

2) JEREMIAS JENS JOAKIM

Joakim nimestä en niin hirveästi pidä, mutta kävisi ehkä paremmi Jensin perään. Jalmari on ehkä liian suomalainen ja Jens enemmän pohjoismainen (ruotsalaisperäinen) samaan nimeen... mutta enpäs tiedä aionko välittää siitä.

Harvoinhan noita toisia nimiä missään esiintyykään.

Huh, siis mun ois pitänyt olla jo viemässä niitä kutsuja postiin... pakko tehdä ne kohta ja laittaa JOTAIN.

Isoveljien nimet huomioon ottaen pääden antamaan ääneni tälle:

Jeremias Jimi Jalmari

Niklas Jens Jeremias olis kyllä mainio kanssa, mutta tosiaan tuo ensin mainittu sopii veljien nimiin vähän paremmin, eikä JJJ -linja katkea =)

Kaikki nuo nimet ovat oikein mukavia. Vähän siinä häiritsee se, että jokainen nimi päättyy s-kirjaimeen. Vaihtoehdoista tämä on silti paras. Jens on tosi kiva ja harvinainen nimi, eikä Jimi vedä sille vertoja. Juhana-nimi on mielestäni aivan liian lähellä Juhania, joten sitä en laittaisi.

Kutsumanimena sekä Niklas että Jeremias ovat mainioita. Minusta J-sarjaa ei ole mikään pakko jatkaa, joten valitkaa nimistä se, josta pidätte enemmän.

Minusta Jimi vaan oli kivempi kuin Jens tai koska veljet ovat Jan ja Jon niin miten ois Jim.. mun mielestä ois kiva esim.Jeremias Jim Jalmari, jos sanotaan ihan noin kun kirjoitetaankin ;o)!!

Jeremias Jens Juhana

Jeremias Jimi Joakim

Jeremias Jimi Jaakoppi

Tosin mun mielestäkään tota J-sarjaa ei tarvitse jatkaa veljien takia.

Jeremias parempi kuin pettäjä-Niklas! :)

Onnea nimiäisjuhlaan!

ensimmäistä vaihtoehtoa. Yksi syy on se, että Jens on mielestäni hieno ja lienee aika harvinainen. Jimi-nimestä en välitä. Niklas on hyvä etunimi ja sopii hienosti veljien nimiin.

Jos muuten Jeremias on eka nimi, niin pitää totutella ajatyukseen että koulukaverit ainakin kutsuu jereksi. Ei siinä vikaa, mutta itse en jere-nimestä pidä. Jos sitkeästi itse sanotte Jeremias, niin aikuiset kyllä seuraavat perässä, mutta koulukaverit lyhentää aika varmasti. Jeremias on kyllä hieno nimi.

Itse en jatkaisi J-linjaa vain siksi, että isoveljillä on J-nimet.

Mutta nimi Jimi on mielestäni aika " kauhea" joten sitäkään en laittaisi nimiketjuun. Jotenkin tyttömäinen nimi. Juhana sen sijaan saa kannatukseni...

Jeremias Jens Juhanakaan ei oikein litaniana sytytä. Hmm vaikeeta.

Niklas saa minulta äänen, mutta toiset nimet vaihtaisin tai ainakin Jensin esim. Jimiin. Minua ainakin häiritsee jokaisen nimen s-loppu. Esim. Niklas Jimi Jeremias kuulostaa jo paljon paremmalta. Jos kuitenkin päädytte Jeremias etunimeen niin vaihtoehto 2 parempi. Juhani ja Juhana on liian samanlaiset.

siis taitaa mieheni olla oikeassa kun joskus sanoo että mulla on tapana tehdä asiat vaikeiksi...

Noh, siis, tuli NIKLAS nimestä mieleen vielä:

- Niklas oli serkkuni tooooosi pitkäaikaisen nuoruuden poikaystävän/myöhemmin avopuolison nimi. No sitten vuuuuoooosien yhdessäolon jälkeen tämä mies petti otti ja jätti serkkuni.

Muistaisikohan nuo etenkin isän puolen sukulaiset siis aika pahalla tuota nimeä?? :-(

Toisaalta emme näe heitä mitenkään usein, siksen heti ajatellut edes tätä kytköstä nimelle.

PITÄÄKÖ MUN OTTAA TÄLLAISET ASIAT HUOMIOON???

Mutta jotenkin äitinikään ei tuntunut kauheasti pitävän Niklas-nimestä kun siitä mainitsin yhtenä mahdollisuutena. (Ehkä hänkin muistaa tuon pettäjä-Niklaksen.)

(Ja hänellä on nyt vahva käsitys että valitsemme jonkun nimen hänen sukupuustaan, koska pyysin siitä huvikseni itselleni kopiota.. hohhoi hänkin tulee vielä pettymään. Oli sielläkin kivoja nimiä kuten Iivari ja Wilhelm ja Antton, mutta mieheni ei pidä niistä.)

Muuten näyttäisi että Niklas ekana nimenä johtaa... :-)

Muutama muu..

Jeremias Jimi Jamiel

Jeremias Jimi Justus

Jeremias Jimi Jaakkima

Jeremias Jimi Jensson

Jeremias Jimi Jaakko

Jeremias Jimi Janrik

Jeremias Jimi Janiel

Jeremias Jimi Jasper

Jeremias Jimi Joonis

Jeremias Jimi Jaromir

Itse en kyllä tuota Niklasta ehkä laittaisi, vaikka onkin vaan serkun pettävä ex, mutta mulle ainakin joistain nimistä tulee heti mieleen joku inhotus ja sitten nimikään ei tunnu enää kivalta!!

Samoin Juhanaa en laittaisi, koska on minusta liian samanlainen Juhanin kanssa..tosin 3.niminä olleessaan ei siitänyt kovasti haittaakaan olisi, mutta Jalmari on muutenkin kivempi!!

[color=lightblue]Jasper Jens Joonas, Jasper Mika Miklas ja Jesper Jens Juhani[/color]

[color=green]Myös kaikki miettimänne nimet olivat hyviä! ja Jens on niistä ihan ykkönen![/color]

[color=pink]Aloitteleva niminikkari ja väreillä leikkivä Ella[/color]

:)

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat