Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

miten ehdin tekemään ruokaa itelle,esikoiselle,tekee kotihoommia olemaan esikoisenn kanssa, kun tämä 8kk ikäien nukkuu pieniä pätkiä,itkee vaihdetaan vaippaa syö ja taas alussta...yhtään ei suostu hereillä olemaann missään kun korkeintaan sylilssä..

Kommentit (4)

Meillä oli sama tilanne viikko sitten... Kurja tauti kerta kaikkiaan, pieni potilas on ihan onneton ja sitoo äidin kokonaan. Itse kirjoitin ylös kellon aikoineen kaikki syömiset/juomiset, kakat yms, että jotenkin pysyn kärryillä kuinka paljon sain pikkuiselle nestettä menemään ja kuinka monta ripulikakkaa tuli... Alkoi nimittäin parin valvotun/huonosti nukutun yön jälkeen mennä jo ihan sekaisin kaikki jutut (en olisi varmaan osannut sanoa, mitä tein 5 minuuttia aikaisemmin). Mies toi kaupasta kasan einespakkauksia, esikoinen sai ainakin lämmintä ruokaa ja itsekin sain jossain välissä jotain haukattua. Kotityöt kyllä odottaa, matot kannattaa laittaakin heti syrjään ettei tule lisää pestävää. Koti on suorastaan kiva siivota tuollaisen taudin jälkeen... =)

Meidän pikku potilas viihtyi välillä sitterissä (nukahti hyssyttelyyn), osan ajasta oli kantoliinassa. Lääkettä voi antaa vaikka kuumetta ei olisikaan, voi helpottaa pienen oloa. Meidänkin pikku potilas oli väsähtänyt ja on vaikea erottaa johtuuko se kuivumisesta vai väsymyksestä. Jos kyyneleitä tulee niin ei ainakaan pahasti ole kuivunut. Meillä ripulointia kesti 3-4 päivää, kaikilla se ei kestä 11 päivää (vaikka sairasti rotaa). Joko esikoinen on saman taudin sairastanut? Meillä nimittäin esikoinen oli se, joka joutui sairaalaan ja kuopus selvisi vähemmällä...

Oman mielenrauhan vuoksi voi käyttää lääkärissä, ei se verikokeen otto kivaa ole mutta selviää ainakin nestetasapaino. Voimia ja paranemista teille!!

meillä oli viime viikolla ihan sama juttu,poika 8kk ja kova vatsatauti alkoi lauantaina.kuumetta oli koko ajan ja ensin oksensi kaiken,sitten vesiripuloi.torstaina en enää uskaltanut olla kotona pojan kanssa,kun nukkui vaan tai hereillä ollessa makasi ja tuijotti yhteen paikkaan.mekin annoimme osmosalia ja koko ajan nestettä muutenkin,vaan kaikki tuli samantein ulos.

vein pojan labraan,jossa selvisi kuivuminen ja päästiin lastenosastolle.litra nesteitä vuorokaudenaikana,ja poika parani silmissä..

et suosittelen lääkäriin hakeutumista,mikäli yhtään epäilyttää lapsen kunto.elektrolyyttikatohan se kuivumisesta aiheutuu..eikä lääkärissä käynnistä kai haittaakaan voi olla?parempi ylireagoida kuin ali..

äbi

ja meijen poika painaa kuitenkin 10300g..

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kun meidän poika oli 8 päivää taudissa, niin en ehtinyt/kyennyt tekemään yhtään mitään muuta kuin vaihtamaan vaippaa, imetämään ja tarjoamaan osmosalia ruiskulla. Esikoinen oli kovilla, sai katsoa videoita ja syödä leipää ja jugurttia... Itsekin olin pari päivää tuolloin puolikuntoinen. Iltaisin sai sitten ruokaakin laitettua kun iskä tuli kotiin ja otti pojan hoiviinsa. Univelkaa jäi minulle kun kaksi yötä tuli valvottua pojan vierellä. Menee useampi viikko ennekuin itse tästä koettelemuksesta selviän, joten otahan vaan rennosti ja unohda ylimääräiset hommat ja keskity lapseen.

unia ku olii juottaut taputtaut,mut pakko oli nousta...915 lähettiin kotoa viemään esikoinen niin nukaht ja siitä saakka nukkunut.välillä vaihdettu vaippa ja juotu,mut on ihan väsy ja makoilee vaan,en tie olin eilen lekuris mut pitäiskö taas varoiksi vaan mennä.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat