Seuraa 

Miten hyvin peräkkäin istuttavat kaksostenrattaat mahtuvat bussiin? Onko kokemuksia?

Entä muita mielipiteitä, kummat on paremmat peräkkäin vai vierekkäinmalliset?

Kommentit (7)

Sisaristuimella, eli istutaan "perakkain" (vahan paallekain) ei kylla vie yhtaan sen enempaa tilaa pituussuunnassa kuin normaalitkaan yhden lapsen rattaat.



Riippuu vahan siita, missa niita eniten tyontelet, siis kumpi on parempi vierekkain vai perakkain.

ja hyvin mahtuu... Silloin kun vauva oli pieni niin nostin selkänojaa bussiin mentäessä hieman ylöspäin vauvan koppineen kaikkineen niin vei vähemmän tilaa. Nyt kun selkä on molemmilla yläasennossa niin eivät vie sen enempää kuin yksöstenvaunutkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mulla on vaan ykkös-rattaat (Graco) ja Treella ei mahdu ainakaan nivelbussissa meneen käytävällä minnekään niilläkään... Pyörin meinasin enemmänkin ottaa kantaa: valitse ehdottomasti ilmakumipyöräliset. Noissa Gracoissa on kovat muovipyörät ja ihan hirveet kaikissa reunoissa jne.

[quote]

Meillä kaverit ostivat nuo Phil&Tedsit, mutta heillä toimivat niin kauan OK, kun kuopus oli alle puolivuotias. Sen jälkeen myös vauva olisi halunnut nähdä ympärilleen, eikä istua joko sen sisaristuimen takana tai sitten siellä "jalkatilassa".[/]



Juuri tätä seikkaa olen miettinyt P&T-rattaissa - miten ihmeessä vähän isompi vauva viihtyy siellä takatilassa? Jotkut varmaan tottuvat... Entä eikö se takaosa ole työntäjän jalkojen tiellä?

Meillä pojilla(ikäeroa 1v 11kk) oli käytössä Emmaljungan Twin Ceroxit ja ne oli mun mielestä aivan täydelliset. Tilavat, kevyet, loistavat työnneltävät, nätit...



Ainakaan Tampereen busseihin ei hyvin peräkkäin istuttavilla mahdu, Myös P&T vie käytävältä todella paljon tilaa verrattuna esim Ceroxeihin, joista voi nostaa heittoaisan ylös kokonaan.



Meillä kaverit ostivat nuo Phil&Tedsit, mutta heillä toimivat niin kauan OK, kun kuopus oli alle puolivuotias. Sen jälkeen myös vauva olisi halunnut nähdä ympärilleen, eikä istua joko sen sisaristuimen takana tai sitten siellä "jalkatilassa". Joten heillä lapset eivät niissä viihdy, mutta meillä vierekkäisissä pojat istuivat oikein mukavasti, kunnes esikoinen oli vähän yli kolmen, silloin laitoin tuplat myyntiin.

Moikka,

ainakin ne peräkkäin istuttavat tuplarattaat joita olen kohdannut busseissa ovat vieneet koko rattaille varatun tilan, koska niitä on jouduttu pitämään pitkittäin etteivät tukkisi käytävää. Sen sijaan meidän vierekkäin istuttavien tuplien viereen on yleensä mahtuneet vielä toisetkin rattaat. Pohtimisen arvoinen asia jos liikut paljon paikallisbussilla.



Edullisemmat peräkkäin istuttavat tuplat ovat tehty pelkästään pidentämällä yksösratasrunkoa, mikä tekee rungosta heikon (kerrottiin lastentarvikeliikkeessä). Rattaita voi olla raskasta nostella ja runko rasittuu silloin kun esikoinen istuu etupaikalla. Kannattaa siis ostaa laadukkaat rattaat jos peräkkäin istuttaviin päädyt.



Sekä vierekkäin että peräkkäinistuttavien tuplien kanssa on omat kommervenkkinsä ahtaissa kaupoissa. Jos asia olisi nyt ajankohtainen, ostaisin vierekkäin istuttavat rattaat liikkuvilla etupyörillä.

kumma juttu..

Mutta siis tuo edellinen viesti jatkui vielä, että kaikissa reunoissa noi kovat pyörät tarttuu joka paikkaan ja hankala kulkea bussiin/sieltä pois.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Uusimmat

Suosituimmat