Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Kun hain kotihoidontukea, niin en laittanut hakemukseen, että haen myös hoitolisää. pari viikkoa sitten tuli päätös, että kotihoidontukea saan 294e/kk. Ja toisessa kelan kirjekuoressa tuli, että selvitys hoitolisästä.

No, täytin sen selvityspyynnön jossa oli tosta hoitolisästä. Tänään tuli kelasta vastaus että saan hoitolisää ihan kivan summan!!!!! IHANAA!!!

En olis koskaan arvannut että kela tarjoaa " vapaaehtoisesti" mulle sitä hoitolisää!

VOI ETTÄ!!!! Kyllä nyt rahahuolet vähän helpottui :)

Kommentit (15)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

ei siis ollut tarkoitus mollata. Meille vaan ei hoitolisää myönnetä vaikka pidetään itseämme pienituloisina. Ahtaasti joudutaan asumaan maalla , kun ei ole varaa muuttaa sopivan kokoiseen asuntoon esim.

Itse olin hoitovapaalla n. 7 kk ja sain ns. perusosan päälle pienen pientä hoitolisää. Vasta jälkikäteen tajusin, että meilläkin miehen tulot vaihtelivat tuona aikana, eli kaikilta kuukausilta en välttämättä olisi ollut oikeutettu saman suuruiseen hoitolisään - en kylläkään ole ihan varma. Nyt sitten odottelen, tuleeko jotain selvityspyyntöjä tms. Jotenkin tyhmänä kuvittelin, että kun ne palkkakuitit on kerran toimittanut, ei tulojen muuttumisella enää ole merkitystä - etenkin kun meidän tapauksessa tämä muutos on siis korkeintaan muutamia satasia suuntaan tai toiseen.

jää kotihoidon tuki pois. Hoitolisää voi saada. Sisaruslisää ei saa, tai sit mua on huijattu. Sit jos/kun saa tästä jälkimmäisestä kotihoidon tukea ja mahd. hoitolisää, saa alle kouluikäisestä sisaruksesta vähän jotakin.

tai vuoden jos " tasaiset tulot" . ja aina ne pyytää selvityksen jos haet jotain muuta tukea.

ja minä olen nyt äitiyspäivärahalla, ja saan silti lisäksi hoitolisää. se onkin sitten kiemurainen juttu, jotenkin kotihoidontuesta vähennetään äitiyspäiväraha ja jos jää maksettavaa niin sit saa hoitolisää. mä en sitä enää tajua..

niin tee niin että panet siitä puolet jemmaan joka kk. niillä voit maksaa liikaa maksetut takaisin tai mätkyt jos niitä tulee. meillä miehen tulot vaihtelee ja aina tarkastuksessa jouduttu maksaa hoitolisää takaisinpäin. koska yleensä jos hoitolisää saa niin se tulee tarpeeseen, ja niin meilläkin mutta jotenkin se kela saa jälkikäteen miehen tulot näyttämään isommilta ja on jouduttu maksaa takaisin, osa. mutta jos se osa jo elämiseen käytetyistä rahoista pitää maksaa takaisin ei oo kivaa, nyt laitan aina jemmaan muutaman kympin ihan tuota tarkoitusta varten. ja jos sattuis joskus käymään niin että ei tarvitsisi maksaa takaisin niin voitais sit vaikka käydä ostaa jotain kun on saanut rahaa vähä säästöönkin. :)

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat