Vierailija

kaikki mukaan auttamaan. Harmi kun ei saa linkitettyä heidän nettisivuaan:(

Katsokaa vaaka org taaperokassi. Vaaka ja org sanan väliin tulee piste ja orgin jälkeen kauttaviiva.

Sivut

Kommentit (43)

Syntyi kolmen tavallisen äidin aloitteesta. Alkoivat järjestellä keräystä, mutta eivät yhtään tajunneet, miten valtava kampanja tästä syntyi, kun äitejä tuli joukolla mukaan.

Entä muistatteko uutista (olikohan se Hesarissa), jossa kerrottiin miten nämä äidit olivat olleet mukana viemässä ensimmäisiä kasseja? En koskaan unohda sitä, miten eräs äideistä oli sairaalassa imettänyt äiditöntä vastasyntynyttä. Oli halunnut tarjota lapselle edes kerran kallisarvoisen äidinmaidon.

Nyyh. Vieläkin alkaa itkettää... Maailman surullisin ja kaunein tarina. Mutta siis totta!

.. miten ne asiat oikeasti menevät... olen vissiin liian lähellä kun ei ole valitettavasti tuota 500 km tuonne ihanaan itänaapuriin.

Mutta tehkää niinkuin haluatte!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kassin sisältö on seuraava:

- kolme sisävaatekertaa (ei lyhytlahkeisia tai -hihaisia)

- lämmin ulkovaatekerta talvikäyttöön (toppahaalari tai takki ja housut)

- villasukat, talvipäähine ja lapaset/rukkaset

- kolme paria sukkia tai sukkahousuja

- kaksi palaa hajustamatonta saippuaa

- lasten hammasharja ja lasten hammastahna

- kylpypyyhe

- piirustusvihko ja värikynäpaketti

Kangaskassiin pakataan 80-90 cm tai 92-100 cm vaatteita. Sukkien ja muiden asusteiden tulee olla kooltaan yhteensopivia muiden kassiin pakattavien vaatteiden kanssa.

Vaatteet ja pyyhe saavat olla käytettyhä mutta niiden tulee olla puhtaita ja ehjiä. Hygieniatuotteiden ja piirustusvälineiden tulee olla käyttämättömiä. Tässä keräyksessä kassiin ei saa laittaa mitään ylimääräistä.

Taaperokassi on lahja suomalaisilta karjalaisille lapsiperheille.

auttaa kotimaassa: meidän vanhat lasten vaatteet on otettu riemulla vastaan ihan paikallisessa lastenkodissa. Rahaa lahjoitan sotainvaliideille, siihen voi luottaa kun varusmiehet kerää ja homma tehdään yhteistyössä puolustusvoimien kanssa.

miten avustustavaraa täynnä ollut bussi oli ihan vittuillessaan pysäytetty ja oli muka papereissa ollut epäselvyyttä eikä voitu matkaa jatkaa... Että näin kaunista käytöstä siellä rajan takana, oman maan köyhiä avuntarvitsijoita ja avustajia kohtaan.

Eikös tässä taaperokassissa ole ideana se, että todella työlään vaatteiden lajittelutyön tekevät jo lahjoittajat? Sen vuoksi kootaan valmiiksi kullekin perheelle annettava paketti, jossa sopivasti kaikkea tarpeellista.

Vapaaehtoiset näitä keräyksiä tekevät. Muistetaan se!

Sait minulle ihan kylmät väreet kun luin viestisi :) Olin itse asiassa aika häkeltynyt silloin reissun jälkeen kun tajusin että se imetysjuttu oli tullut Hesariin. Tilanne ei ollut mitenkään lavastettu vaan aika yksityinen hetki ja kaksi meistä äideistä imetti.

Hylätyt lapset koskettavat varmasti jokaista äidin sydäntä, minulle jäi siltä matkalta tärkeitä muistoja jotka ovat kantaneet pitkään. Se oli vuonna 2000 eli ei kovin kauan sitten.

Liittykää ihmeessä hyvät naiset mukaan Vaakaan jos yhtään toimintamme kiinnostaa, meillä on aina meneillään monenlaisia kampanjoita joista osa on kaikille avoimia ja osa vain jäsenille (käytännön syistä kuten kuljetusten järjestämisestä).

Itse olen nyt vastuussa Villasukkavillityksestä jolla kerätään jatkuvasti uusia villasukkia ja niitä on toimitettu Venäjän Karjalan lisäksi myös palestiinalaispakolaisten leireille. Sitten olemme järjestäneet esimerkiksi myös kotimaassa erilaisia projekteja kuten Kirjakassin ja lelukeräyksiä.

Kaikki toimivat täysin vapaaehtoisesti, meillä ei kukaan saa senttiäkään palkkaa ja jokaisen innostukselle ja kiinnostuksen sekä osaamisen kohteille löytyy tilaa.

Lisää tietoa ajankohtaisista ja tulevista projekteista löytyy netistä.

Lämpimin terveisin

Saana :)

Organisointi helpompaa jos jaettava tavara ns. standardikamaa!

Hölmö! Ei oo pakko uskoa hyväntekeväisyyteen. Mutta mieti vaan hetki niitä Karjalan vähäosaisia ja köyhiä lapsia, niin luulis vähän sydämen pehmenevän. Ja sitä vielä kuinka lähellä ne on! Ei oo mikään toinen maailma kyseessä vaan noin 500 kilometrin ajomatka meiltä!

Ohjeet ovat tarkat siksi että taaperokassit ovat samanlaisia kaikille saajille. Olisi tosi hölmöä kun toinen taapero saisi vaikka sukkahousut ja t-paidan ja toinen 3 settiä sisävaatteita. Tai että joku saisi lämpimän talvipuvun ja toinen ei mitään...

Joten laajenna hieman perspektiiviäsi...

Löytäisitkö vaikka jostakin kirpparilta parilla eurolla kelvon toppapuvun pakettiin? Itsekin joudun ehkä osan kamoista hommaamaan jostakin.

Oliskohan joku täällä kiinnostunut auttamaan ihan kotimaisia syrjäytyneitä tai muita suomalaisia vähäosaisia. Venäläiset pystyvät antamaan kunnon perustoimeentulo kansalaisilleen. Kannataa hiukan miettiä miten aikoo avustaa eikä olla sinisilmäisiä että jotkut köyhät ja kurjat apua tulee todellakin saamaan.

Vierailija:

Lainaus:

.. miten ne asiat oikeasti menevät... olen vissiin liian lähellä kun ei ole valitettavasti tuota 500 km tuonne ihanaan itänaapuriin.

Mutta tehkää niinkuin haluatte!!!

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat