Vierailija

Sivut

Kommentit (39)

johonkin se raha aina palaa, ei edes ostella vaatteita tai matkustella, asuntolainaan vastikkeineen menee reilu tonni, päiväkotiin ja iltikseen 300 ¿ kuussa. ei kyllä kaupassa pahemmin vertailla hintoja vaan ostetaan sitä ruokaa mitä mieli tekee, ruokaan menee kuussa n.500 ¿ +minun ja mieheni työpaikkaruokailuihin noin 50¿/viikko, eli n. 200-250 kuussa päälle. Sitten menee työmatkoihin bensaan ja syoödään usein koko perhe viikonloppuisin ulkona. joskus toki jää jotakin säästöönkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

muutamia kymppejä ehkä 100 ¿/kk. sijoitusrahastoihin. Haaveissa joskus pidempi matka ulkomaille koko perheen kera. (johon menee ehkä 1000 ¿/nenä)

Vierailija:

Lainaus:

Meidän perheen nettotulo on 1500e/kk ja pärjätään aivan hyvin. Asumme hyvällä paikalla sopivan kokoisessa asunnossa ja sen lisäksi on auto. Ihmettelen todella paljon miten joku ei voisi pärjätä 3000 eurolla.......?

No ei meillä mikään erikoinen elintaso ole..

Syödään ulkona jos ja kun tekee mieli.. (ei joka päivä tietenkään!! Ehkä 1-2 kertaa viikossa)

Kaupasta ostetaan mitä tarvitaan.

Vaatteita ostetaan kun tarvitaan (joskus heräteostoksiakin)

Remontoidaan/sisustetaan kotia kun tarvii (tapetteja, verhoja tyynyjä.. tms..) eli n. 2krt vuodessa

Mutta kaikenkaikkiaan, ihan normaalielämään menee kaikki rahat. Mitään ei jää säästöön.

ilmankos ei jää mitään säästöön, meillä säästetään juuri noista asioista: ruoka, vaatteet, sisustus. Te teette mitä huvittaa joten ei tarvi ihmetellä jos " ei jää säästöön" -lue: ette säästä.

Ei silti että sillä mitään väliä on mutta ettet ihmettele.

Miehen palkka 2700/kk

Mun kotihoidontuki 400/kk

Lapsilisät 340/kk

Eli n. 3440e/kk on tulot, mut tiukkaa on meilläkin!!! Asuntolainaan ym. pakollisiin kuluihin (jätehuolto, sähkö, vesi..) menee n. 1300 euroa /kk.

Eli elämiseen jää 2100, mutta missä se raha on?????

Asutaan pienellä paikkakunnalla okt:ssa, jossa asumiskulut ja lainanhoitokulut suht. pienet. Rahaa jää säästöön, eikä oikeastaan mistään tarvitse tinkiä. No, ulkomaanmatkoihin ym. sellaiseen ei ole vielä liiennyt rahaa. Mies on perinyt vanhemmiltaan " kukkaronnyörit tiukalla" -elämänasenteen, minä olen vähän huikentelevaisempi rahan suhteen.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat