Vierailija

Olen nyt syönyt lääkkeitä kilpirauhasen liikatoimintaan n. 3 kk ja nyt ovat arvot viitearvojen sisällä eli normaali toiminta. Inhottaa kun olen lihonnut (varsinkin vatsasta) paljon ja tuntuu ettei loppua näy. Tietysti laihduin sairastuttuani, mutta takaisin on tullut enemmän kiloja kuin oli aiemmin "terveenä". Onko muilla kokemuksia tästä ja miten ihmeessä saan itseni pysymään normaalina enkä läskinä? En ole lisännyt syömistäni aiempaan, päin vastoin, mutta silti kiloja tulee. Onko edes mahdollista laihtua tämän sairauden kanssa?

Kommentit (12)

asteikko on logaritminen.

Ei kannata hoitaa hypotyreoosia arvojen perusteella vaan voinnin perusteella. Eli jos edelleen on väsymystä ja turvotuksia ja muita oireita, kannattaa nostaa annosta vaikka T4V olisikin tyyliin 11,01 tai TSH 4,19 (norm. 0,3-4,2).

Monille vasta T4V 21 on riittävä hoitotaso. Lisäksi, jos syö estrogeenikorvaushoitoa, esim. e-pillereitä, kuuluu tyroksiinin annosta nostaa kolmanneksella normaalista hoitotasosta.

Liikatoiminta altistaa esim. sydämen rytmihäiriöille jotka voivat olla hengenvaarallisia.

Liikatoiminta myös rasittaa kaikkia elimiä: sisäelimet joutuvat koville, lihakset heikkenevät, sydän rasittuu ja voi tulla sydämen vajaatoimintaa, vatsa ei toimi kunnolla, tulee anemiaa, sokeritasapainon häiriöitä ja jopa diabetesta, hengenahdistusta, kuukautishäiriöitä, hedelmättömyyttä,...

Lisäksi pitkään jatkuva kilpirauhasen liikatoiminta aiheuttaa osteoporoosia.

Turvallisempiakin keinoja laihduttaa on!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ap:llä oli kilpirauhasen liikatoiminta eli hypertyreoosi, eli vajaatoimintaa eli hypotyreoosia... eli hoitona tuskin on tyroksiinisubstituutio johon ohjeesi viittaavat.

ihmisten väliset TSH:n normaalipitoisuuserot ovat 10 000-kertaiset. Labra-arvojen perusteella ei vielä voi päätellä mitään siitä, onko tyroksiinin annos oikea. Vain vointi kertoo.

Vajaatoiminta kyllä lihottaa ihan vaikka ihminen olisi nälkä dietillä! Kokemusta on. Kalorit pitää vetää alle 1000 jos meinaa laihtua kun tasapaino ei ole kunnossa.

Itse vedän usein liikatoiminnanpuolelle jotta laihtuisin.

Olenkin miettinyt että miksein ylilihaville syötetä thyroxinia että tulisi liikatoiminta joka sitten laihduttaisi.

ystäväni laihtui 6kk -30kg(anorektisen laihaksi) ennenkun kilpirauhasenliikatoiminta löydettiin.. Söi kun hullu kun tajus että laihtuu, silti vaan laihtui ja laihtui...

Lainaus:

asteikko on logaritminen.

Ei kannata hoitaa hypotyreoosia arvojen perusteella vaan voinnin perusteella. Eli jos edelleen on väsymystä ja turvotuksia ja muita oireita, kannattaa nostaa annosta vaikka T4V olisikin tyyliin 11,01 tai TSH 4,19 (norm. 0,3-4,2).

Monille vasta T4V 21 on riittävä hoitotaso. Lisäksi, jos syö estrogeenikorvaushoitoa, esim. e-pillereitä, kuuluu tyroksiinin annosta nostaa kolmanneksella normaalista hoitotasosta.

Lihominen nimenomaan liittyy vajaatoimintaan ja minä lihoin 20 kg. sain masennuslääkket. koska vajaatoimintaa minulla ei kuulema ole, kun tsh hyvä 3,0

Olisikohan niin, että ollessasi hypertyreoosissa olet tottuttanut itsesi syömään liikaa koska silloin sinun oli pakko (hypertyreoosi kiihdyttää aineenvaihduntaa) ja nyt kun kilpirauhastoimintasi on normalisoitunut niin et sitten ole osannut vähentää syömistäsi vastaavasti?

Ainoa keino lienee vähentää syömistä. Hypertyreoosi ei ole hyväksi elimistölle, joten siihen palaaminen ei ole viisas vaihtoehto.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat