Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Nettikaupoissa maksaa hirmuisesti... Luetaanko plu-kankaiksi myös ulkoilukankaina käytettävät kosteutta läpäisemättömät kankaat, eli siis voisiko käyttää mitä vaan kosteutta läpäisemätöntä sopivan tuntuista? Entä softis, saako sitä jostain edullisesti tai vastaavaa; ja suositteletteko yleensä lainkaan (joku nettikauppa vastasi kysymykseeni, ettei pidä kovin hyvin kosteutta heidän tämän hetkinen kankaansa)?

Kommentit (6)

PUL-kankaat (eli polyuretaanilaminoidut kankaat) ovat kestovaipoissa kosteussulkuna käytettäviä ja niitä saa ostaa lähinnä nettikaupoista. Ulkoilukankaat eivät kestä kestovaippakäytössä ja eivät ole välttämättä turvallisiakaan.

Yksi mistä olen itse ostanut näitä kankaita on kangastukku ja sieltä saa myös kivoja kuviollisia harsoja, en tosin ole niitä vaippakäytössä kokeillut.

Lisää tuohon listaan vielä www. kestovaippa.fi Sieltä saat tilattua PUL kangasta 13¿/m (150leveetä) Se on suomalaista ja Ököteks sertifioitua.

PUL:ista voi ommella taskuvaippoja, all-in-oneja, kuoria, patjansuojia, ruokalappuja, kestositeitä, vaippapusseja.........

Tarranauhana Applix 800 on suosituin, koska se kestää toistuvia pesuja, kuminauhaksi kannattaa valita joku, mikä kestää keittämisen.

Ja imuiksi vanhat froteepyyhkeet on hyviä, ne kun pesee 90* ennen ompelua, niin imuteho on mitä mainioin! Ja vanhat flanellipaidat on kans ihan käyttiksiä. Onnea matkaan vaan, itse ompelemalla kyllä säästää, 1m PUL:ia saat mallista riippuen 6-9 vaippaa...eli sit se tekis n.1,5¿/vaippa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Siellä kannattaa tosiaan käydä. Samoin yahoossa on keskustelupalstoja mm. tsi-kestot.

Jos nyt saa mainostaa, niin harsoista hyviä on ainakin Ruskovillan, Ullriken, Disanan ja Popolinon. Näitä meillä on ollut. Itse tykkään eniten Popolinon vanhemmista, joita voi vielä saada kirppareilta (esim. babyidea.fi). Kangaskaupan harsojen imukyky ei ole niin hyvä, vaikka kyllä niillä vaipatin melkein 4 kk saakka. Joutuu vain useammin vaihtamaan.

PUL-kankaita ei myy juuri muut kuin nettikaupat. Ne on erityisesti vaippakäyttöön tehtyjä, värit ja muut materiaalit on testattuja ja turvallisia vauvan iholle. Ulkoilupukukankaat ei kestä toistuvia 60 asteen pesuja, vaan alkavat vuotaa pian (olet ehkä lukenut haalareitten pesuohjeita :-))

Itse tehden vaipat tulevat huomattavasti halvemmiksi, minusta 3-4 euroa/vaippa ei ole paljon kun ostetut maksavat 15-16 euroa. Kaavoja löytyy mm. kestovaippainfosta ja tsi-kestojen listalta sekä joistakin käsityölehdistä.

Mistä sitten tietää, mitkä harsot ovat hyviä? Paksummat vai ohuemmat, vai millä perusteella ominaisuudet voi määritellä? Onko joku, mitä suosittelette?

Pianiino, mistä tiedät, etteivät kestä kestovaippakäytössä? Millähän perusteella nettikauppojen pul-kankaat on valittu, siis verrattuna muihin pul-kankaisiin? Mitä tarkoitit, etteivät muut kankaat välttämättä ole turvallisiakaan, värejä tms.?

Millaisia vaippoja olet ommellut plu-kankaasta? Käytätkö sideharsoja sisällä? Oletko käyttänyt tarranauhaa, mikä olisi hyvä (ei liian jäykkä)? Entä kuminauhaa lahkeensuissa?

Niin, kaipa ne rahalliset satsaukset itsensä takaisin maksavat ajanoloon, ei vain viitsisi turhasta maksaa (ts. kun joku vaan osaa oikealla nimikkeellä myydä samaa materiaalia, mitä muualta voisi saada paljon halvemmalla...)

Summersnow

Mietin vaan, että valmiissa harsoissa halvat ovat yleensä paljon huonompia ja ohuempia. Tarkoitat varmaan pul-kankaita (kosteussuojalaminointi)? En ole itse koskaan ostanut kankaana, mutta kestovaippainfon sivuilla lienee tsi-foorumi, josta voisit saada paremmin vastauksia. Fleece käy myös vaipan kuoreksi. Eikös se vaippaan tarvittava määrä ole niin pieni, että hinta ei voi muodostua kovin suureksi.

www.kestovaippainfo.fi

Softista on joskus ollut Eurokankaassa, itse en ole sitä käyttänyt, nähnyt kyllä, mutta ei vedä vertoja PULille pitävyydessä eikä kestävyydessä, eikä ole edes kovin halpaa.

En tiedä missä nettikaupoissa olet käynyt, mutta suosittelen esim.

www.kangastukku.com

www.kestovaippakauppa.com

www.myllymuksut.com

www.ekopirpana.com (?)

Niin ja tuonne PUL-taskuvaippaan voit tunkea täytteeksi melkein mitä vaan, esim. niitä harsoja, hamppua, froteeta, flanellia...Ja voihan PULista tehdä A-I-O vaippojakin tai vaippakuoria.

Onnea vaan yritykseen!

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat