Seuraa 

Hei!!

Onko muita vauvoja, jotka syövät jo kiinteitä, mutta eivät osaa/suostu juomaan vettä nokkamukista/tuttipullosta?

Meidän tyttö 6 1/2kk ei juo vettä (eikä kyllä maitoakaan) tuttipullosta tai nokkamukista? Huolettaa vaan saako riittävästi nestettä. Imetän kyllä joka syötön jälkeen, mutta imee joskus tosi vähän (ei varmaan jaksa, kun masu täynnä). Voiko tulla joku nestehukka tms?

t.hope-a ja typy 6 1/2kk

Kommentit (7)

meillä 6,5kk ei juo pullosta eikä nokkamukista, mutta erittäin taitavasti hörppii vettä mukista, lasista tai tuttipullon korkista, kun syö kiinteitä!

meidän tyttelillä, 5½ kk, ihan sama juttu. ollaan nyt kuukauden päivät harjoiteltu pullosta juomista. ja hidasta touhua on ! sen verran ollaan edistytty, että neiti juo jonkun verran vettä jo pullosta. maitoa vain pienen hörpyn... heti kun hokaa että juoma onkin jotain muuta kuin vettä, niin pullo saa kyytiä...:) olen kanssa täällä kysellyt neuvoja pullojuomiseen ja todennut, että tähän ongelmaan ei auta kuin sitkeä harjoittelu ja aika....

vaavihan saa sitten nestettä myös ruuasta. itse lisään kasvislihamössöihin joko kasvisten keitinvettä tai sitten korviketta....

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Meillä juodaan kans vain mukista tai lasista.

Ostin kyllä taikamukin että tyttö vois siitä opetella juomaan mutta tytsy vaan puhaltelee siihen :) Mukista osaa juoda todella hienosti ja välillä juo vettä oikein ahnaasti.. Tarjoan sitä aina sillon tällöin ja monesti ruokailun yhteydessä.

Hyvä jos olit saanut mukista menemään.

äiti + tyttö 6 kk

Testasinkin heti suoraan mukista " hörpyttämistä" ja kyllä muutama kulaus meni vatsaan asti, kiitos :))

Mä oon siksi antanut kiinteitä ensin, kun tyttö ei jaksa syödä imettämisen jälkeen syödä kunnolla, ja nyt jo neuvolassa sanoivat, että pitäisi lisätä kiinteiden antokertoja :(( Et tiedä sitten, miten päin tekisin...

t.hope-a ja typy

ja niin siis teenkin. Tyttö on nyt reilun 6kk ja pari päivää sitten aloitettiin soseiden maistelu. Vettä tarjoan ihan tavallisesta mukista ruoan jälkeen ja muutaman hörpyn tyttö siitä aina ottaakin ihan mielellään. Imetetty vauvahan ei nesteensaannin vuoksi tarvitse muuta nestettä kuin rintamaitoa, mutta itse olen tykännyt huuhtoa suun aina syönnin jälkeen vedellä.

Eikä nokkamukistakaan. Tuttipullon kyllä ryöstää käsistä aina (esikoinen yrittää aina antaa) ja imuttelee siitä vettä, mutta ei sitä mene kun ehkä 5ml kerralla, ja sekin pärisytetään yleensä rinnuksille, ehkä se on se maku... :)

Mutta jos ei hellettä ole, niin kyllä imetys pitäisi piisata nesteeksi. Onhan soseissakin nestettä, ja jos pissaa tulee tarpeeksi, niin ei hätää.

Voithan antaa sillä teelusikalla vettäkin tarvittaessa.

Ja parin kuukauden päästä varmaan jo oppii lasistakin juomaan, jos ei tuttipulloa opi juomaan.

Eli tyttö on nyt 6 kk, ja ei suostu juomaan tuttipullosta tai nokkamukista. Olemme yrittäneet monta kertaa ja erilasilla tuteilla jne, mutta yleensä menee pelleilyksi tai sitten itkuksi, jos on hirveän väsynyt. Olen sitten ruokailun yhteydessä saanut juotettua vettä ihan tavallisesta lasista. Osaa siitä hörppästä sopivasti kerralla. Tietenkin sekin menee toisinaan pelleilyksi, mutta paremmin juo näin kuin muulla tavoin. Ajattelin kuitenkin vielä yrittää antaa vettä nokkamukista jos oppisi. Velliäkään ei suostu syömään nokkamukista, muutaman kerran olen syöttänyt lusikalla, tosi hidasta ja ehtii jäähtyä.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat