Vierailija

Koska Helsingissä on kaikki mistä landet voivat vain haaveilla.

Sivut

Kommentit (122)

Ja miksi sitten meidänkin maalaisKAUPUNGISSA on hirmuisesti helsinkiläisten omistamia kesämökkejä tuolla joen ja järven rannoilla ja miksi ne tulee tänne, jos kerran siellä isommassa kaupungissa on kaikki niin täydellistä????? Ja mä en ainakaan edes kaipaa mitään, mitä mä en muka täältä tai tuosta lähimmästä isosta kaupungista saa. Me ollaan jo ajat sitten käsitetty se, että kaikkeen hullutuksiin ja viimeisimpiin villityksiin ei tarvitse lähteä mukaan pelkän statuksen vuoksi ja pienemmistäkin asiosta tulee hyvin onnelliseksi. Ja jopa onnellisemmaksikin, kun ei koko ajan ole kauheea stressiä päällä, että onko mulla nyt varmaan hienompi ja uudempi auto, kun naapurilla ja onko mulla nyt varmaan kalliimmat vatteet päällä kun naapurilla... Voi jeesus, miten typerää!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

uskaltaisin lapsille teltan laittaa ja vielä antaa niiden nukkua siellä kesäyöt!

en tarkoittanut mitään retkeilyä vaan ihan omassa pihassa telttailua. Oletko koskaan kuulluut moisesta? Lapset tykkäävät sitä kesällä harrastaa. Meilläkään ei enää sitä harrasteta kun muutimme pois landelta.

Jos joku galluppi tehtäisiin, niin varmasti reilu enemmistö maalaisista vastaisi, että ei missään nimessä haluaisi helsinkiin asumaan.

Monilla ne on ne työt, joiden perässä on pakko muuttaa.

Helsingissä voi joskus käydä shoppailemassa, mutta mitään muuta siellä ei ole, mitä kaipaisin.

Mikä lie provo tämäkin.

Se on vaan sellanen vakiintunut tapa puhua Suomessa.

" Kuusamo, nyt kutsuu mua Kuusamo .... Helsinki, tuo savuinen sumuinen kaupunki. Ihmisillä on kiire, ei mihinkään ... Kuusamo ...."

metsät, vesivoima, paperiteollisuus... oikeastaan todellisesta tuottavasta työstä kaikki on Helsingin ulkopuolella. Se että Helsingissä on paljon esim valtion laitoksia, jossa töissä oleville maksetaan palkkaa todella koko Suomen rahoista, ja firmojen pääkonttoreita jotka elävät muualla olevien tehtaiden tuotannolla, ei ole sitä että Helsinki elättäisi itse itsensä.

Ja tiedoksi, muutkin varakkaat kunnat maksavat valtiolle, ja se on ihan oikein, koska niissä pienissä kunnissa on esimerkiksi vanhuksia hoidettavana ja nuoremmat muuttaneet muualle.. Heitteillekö heidät pitäisi jättää?

Ja, jos hetkeksi pantaisiin kaikki yhteydet poikki Helsingin ja muun maan välille, ensin taitaisi nälkä tulla Helsinkiin.

Muutenkin ihan älytön tällainen ajattelutapa, jossa on vain kaksi vaihtoehtoa: maalaisuus-helsinkiläisyys.

Mutta kyllä helsinkiläisten parissa elää vahvana se käsitys, että osa ei-helsinkiläisistä vierastaa koko kaupunkia ja sen asukkaita. Siis helsinkiläiset ajattelevat usein, että muut kuin helsinkiläiset pitävät helsinkiläisiä snobeina, viileinä, epäkohteliaina, kiireisinä jne. :).

Rohkenen kyllä minäkin epäillä, ettei mitään kaupunkia tai sen asukkaita dissata yhtä paljon kuin meitä stadilaisia.

yks asia mitä helsinkiläisiltä muka pitäs kadehtia?????? ja joo, kyllä olen asunut sielä, enkä koskaan enää sinne muuta!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Nyt on hiukan hakusessa tuo termi " landella" , minä olen ymmärtänyt että myös me pikkukaupunkilaiset olemme Hesasta katsoen landepaukkuja. Ja kyllä meidän kylällä voi noita tehdä, joitankin on ehkä yksi ja jotain kaksi.

Vierailija:

Lainaus:

Mitä kilpailumahdollisuuksia löytyy melonnassa, soutamisessa? Montako tanssikoulua, luistelukoulua, jääkiekkokoulua, jalkapallokoulua löytyy hyvillä koulutetuilla opettajilla? Entäs muut joukkueurheilulajit? Helsingistä löytyvät kaikki joukkuelajit. Pikku kylästä ehkä yksi laji. Tässä nyt jotakin alkuun ajateltavaksi.

Vierailija:

Lainaus:

Siis ihan konkreettisesti, esimerkiksi harrastuksissa, joista edellä oli jo mainintaa. Kun mielestäni täälläkin voi aika monenlaisia juttuja harrastaa. Mutta valistakaapas minua!

Ei tarvii lähteä harrastamaan muualle, kyllä maallakin on harrastusmahdollisuuksia eikä vain metsässä kävelyä. Me asumme aivan maalla mutta 5 minuutin ajomatkan takana on kaupunki missä kaikki palvelut uimahallista ja jäähallista lähtien. Mites kauan hesassa kestää Vantaan rajalta lähteä harrastamaan?

Ja kuten varmaan muistat, niin vastasin, että maallakin on mahdollista harrastaa näitä kaikkia, valinnanvara vain on suppeampi. Eli jos niistä itsepuolustuslajeista haluat puhua, niin totta, täällä ei ole 20 eri lajia. Mutta maallikon arvioni on että lähellä kymmentä liikutaan meidänkin lähiseudulla. Kyllä siinä mielestäni on riittävästi valikoimaa siihen, että itsepuolustuslajitkin voidaan nähdä mahdollisiksi harrastaa täällä.

Siinä vaiheessa kun teille tulee ilmi että, keskustelukumppaninne on Helsinkiläinen, alkaa armoton vittuilu ja riidan haastaminen.

Ja tämä on huomattu useaan kertaan.

Jos sinä maalainen haukut minun rakasta synnyin- ja asuinkaupunkia, minä käyn ihan varmasti puolustuskannalle. Ja siinähän sitten taas olen ylimielinen kaupunkilaispaska, kun uskalsin kaikki tietäväiselle maalaiselle sanoa oman kantani.

Vierailija:

Lainaus:

Mutta sehän ei estä harrastamasta.

Hassua minusta on, että väität, että vain Helsingissä on koulutettuja ja hyviä valmentajia. Mistä tuon keksit? Ei ne valmentajat maallakaan pestiä saa ilman koulutusta ja meriittejä. Missään ei jokainen valmentaja ole yhtä hyvä, mutta aivan yhtä lailla maallakin on joitakin loistavia valmentajia kuin Helsingissäkin. Vai ovatko kaikki Suomen menestyneimmät urheilijat ja joukkueet Helsingistä?

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat