Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Menin naimisiin ja sukunimi vaihtui.

- Mihin pitää asiasta ilmoittaa?

- Miten saan uuden ajokortin ja passin?

Kommentit (10)

Lipussa ja passissa ei saa olla eri nimi.

Ajokortti mielestäni ilman muuta kannattaa vaihtaa uudelle nimelle - tuleehan pankkikorttikin jne uudella nimellä eli aika hankalaa on, jos ajokortissa on vanhat tiedot.

Passia ei välttämättä heti tarvitse vaihtaa, jos tosiaan varaa matkan vanhalla nimellä (kuten itse teen siihen saakka, kun se ensi vuonna muutekin pitäisi uusia ;)

t. 7

Kannattaa odottaa hetki ja seurata, mistä tulee postit vielä vanhalla nimellä ja tehdä sinne muutos.

Ajokortti ja passi pitää uusia.

Kelakortti tulee automaattisesti.

Pankkeihin menee nimenmuutostieto yleensä myös automaattisesti vrk:sta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Muista käydä tekemässä nimenmuutos myös plussa- ja bonuskortteihin. Minulle sanottiin, että näiden korttien pitäisi tulla automaattisesti uudella nimellä, mutta puoli vuotta odotettuani kyllätyin aina selittämään kassalla miksi minulla on eri nimi bonus ja pankkikortissa. Helpommalla pääsee kun kävelee suoraan tiskille ja tekee itse sen nimenvaihdoksen.

Kirjastokorttiin pitää myös muistaa vaihtaa nimi sekä muihin mahdollisiin asiakaskortteihin (kuten Yliopiston apteekki) jne

Minun kohdallani ei tieto mennyt automaattisesti myöskään vakuutusyhtiölle eli tieto myös sinne.

Jos olet netissä rekisteröitynyt joillekin saiteille, niin käy muuttamassa uudet nimitiedot myös niille sivuille.

tieto menee automaattisesti kelaan yms..pankkeihin.. yms yms yms... mutta kortit joutuu itse käydä uusimassa.. uusi kelakortti ilmestyy automaattisesti postissa

Ajokortin ja passin uusiminen maksaa ja on vielä ihan törkeen hintasta!! En nyt muista paljonko se oli, mutta olin varannut siihen omasta mielestäni huikean summan eikä sekään riittänyt. Piti jättää passin uusiminen puolitiehen ja kerätä jonkun aikaa rahaa sitä varten.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat