Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Kun olen tähän mennessä pitänyt hieman alle 3 vuotiastani " normaalina" , hoikkana kyllä mutta en laihana. Tyttö syö kyllä ihan hyvin. Hänellä on pieni pömppövatsa joka kai nyt kuuluukin olla. Kylkiluut kyllä ylävartalosta näkyvät ihon alta ja käsivarret ovat hoikat. Jalat (reidet) ovat hieman pyöreämmät (eivät siis tikut).

Nyt hieman mieltä painaa hoitotädin kommentit siitä että lapsi on laiha. Neuvolassa ei koskaan ole painosta mitään mainittu, tosin nyt on kohta melkein vuosi kun siellä on käytykään. Onko muilla hoikempia lapsia ja huomautellaanko heistä sinulle?

Kommentit (10)

jolla sekä pituus että paino kulkevat -käyrillä. Kasvaa silti tasaisesti omalla käyrällään, ja se kai onkin tärkeämpää kuin tuijottaa lukuja mitä sen ikäiset keskimäärin painavat.

Kyllä hänen laihuudestaan huomautellaan, mutta en ota sitä henkilökohtaisesti. Lapseni on kova liikkumaan ja ilmeisesti syö vain liian vähän tähän energiankulutukseen nähden. En ole huolissani, itse olin samanlainen laiheliini lapsena, tosin aikuisena olen ottanut hieman takaisin ...

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ei sairasta mitään, syö normaalisti, liikkuu paljon. jalat ja kädet kuin tikut ja kylkiluut näkyy. Kasvaa vaan pituutta... 135 cm / noin 23 kg.

Monet sanovat laihaksi mutta ei se minua eikä lasta haittaa. Itsekin olen olut aina ns. läpipaska joka ei liho sitten millään

tosiaan, en itse ole sen kummemmin kiinnittänyt hoikkuuteen huomoita, ennenkuin hoitotäti sen teki. Tosin lapsi on energinen, vilkas ja syö hyvin.

Ehkä näin päin parempi, kuin toisinpäin. Itse olin lapsena jo pullukka joka seurasi aikuisuuteen asti. Näyttää siltä että tenavalla on isänsä geenit joka on " läpipasko" :-)

AP

Aina miinuskäyrillä ihan reilustikin.

Lapset kyllä syö hyvin, ei ole allergioita missään muodossa eikä sairasteluja kenelläkään ollut. Vauvaiässä oli etenkin toisen kanssa vaikeuksia, esim. rokotukset saatiin viiveellä (vaikka siihenkään ei ole oikeasti tarvetta) ja punnituksia vähintään kerran kuussa.

Reippaita, terveitä, hyvin kehittyviä lapsia, nykyään ei siis neuvolassakaan ongelmia. Sanovat van, että ovat minuun tulleet.

Muun ympäristön kanssa ei koskaan vastaavaa ole ollutkaan.

Nykyään kyllä sanotaan, että se -10 olis painon suhteen aika hyvä, on iso mahdollisuus ettei paino-ongelmia tule myöhemminkään.

Hyvä ruokahalu ollut, ei allergioita. 3- vuotiaana oli 101cm pitkä ja painoi 14,8kg. Ollaan molemmat mies sekä minä hoikkia ja pitkiä eikä meillä ole koskaan ollut ongelmia neuvolassa tai muuallakaan painon suhteen. Aina vaan sanottu, että tasaisesti ja omalla käyrällä kasvaa!

On hoikka, mutta terveen näköinen reipas tyttö, joten ei mitään syytä huoleen.

Minusta parempi että on hoikka kuin pullero, sillä liikalihavuus on vaarallista, terve hoikkuus ei.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat