Vierailija

Sivut

Kommentit (228)

henkisestä tilasta: Jos kaikki energia menee oman elämän, stressin tai muun kiireen pyörittämiseen ja ihminen on aivan loppu, niin ei siinä paljon repeä enää joka ilta siivoilemaan. Jokainen kaaoksessa elänyt tietää myös, kuinka toivottomalta sellaisen jättikaaoksen siivoamisen aloittaminen tuntuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

ihan kamala. Aina tohottaa muiden epäsiisteydestä,muttei itse pese vessareissulla käsiään. ja usein kuuluu,kun lentää varpusparvi siellä vessassa. Inhottaa,kun suoraan kahvipöytään menee meilläkin tai kotonaan käsin nostelee pullat yms. vadille. Eikä oo dementiaa.

Usein kylläkin niihin liittyy se, että ei näillä ihmisillä ole oikeasti kaikki kotona. Usein dementoituva vanhus lakkaa huolehtimasta perushygienista ennen kuin on niin höperö, että päätyy hoitoon. Samoin muuten sairaat aikuiset - alkoholistit, mielenterveysongelmaiset yms. - saattavat hyvin asua keskellä p*skaa aivan uskomattomissa oloissa.

Uskomattominta kamala törky on ihan terveen, muuten normaalin aikuisen kotona. Minulla oli nuorempana mm. lyhyt suhde nuoren miehen kanssa, joka oli menestyvä ja aika varakas ihminen suuressa firmassa, näytti itse sliipatulta ja huolitellulta ja oli kaikin puolin normaali ihminen... Mutta sitten se poikamiesboksi... Mies ei edes omistanut mitään siivousvälineitä - siis asunnossa ei ollut imuria eikä rättiä eikä edes tiskinpesuainetta, kun joskus olisin siellä siivonnut. Eli vuosien pölyt pyöri nurkissa ja astiat vaan huuhtaistiin (tosin niitä olikin vain yhdet kutakin lajia) ja ne kalliit merkkivaatteet lojuivat aina lattialla - pesi kyllä ja silitti ne itse kotona - eikä hänellä ollut juuri mitään hyllyjä tai säilytystilaa millekään isossa asunnossa, vaan kaikki muutenkin oli vaan lattialla hujan hajan. Vessanpytty oli tummanruskea ja suihkussa (jossa käytteli kalliita kosmetiikka-aineitaan) viihtyi niljainen home tms. Häntä ei edes mitenkään hävettänyt pyytää ihmisiä asuntoonsa, ja piti hupaisana sitä, että ihmiset kommentoivat paikkaa lääväksi. Minnekään ei edes voinut istua, ellei tahtonut istua pinossa likaisia kalsareita taikka keossa sohvalle dumpattuja työpapereita. Huh.

Vierailija:

Lainaus:

jos kerran ollaan niin tuttuja että mennään kylään toisen kotiin ja siellä vastaan tulee tommonen kaaos ja paskasuus, niin ootteko tarjonnu apuanne??

Mulla on pari tommosta tuttua jotka eivät yksinkertaisesti saa kotona mitään aikaseksi. Jos oon menossa kylään ja kaaos on taas vastassa, sanon että laitetaas mökki eka kuntoon ja jutellaan sitten, kerää sä pyykit ja laita kone päälle, mä siivoon keittiön. Siinä ei kauaa nokka tuhise kun on taas paikat kunnossa ja lähtiessä voin roudaa roskat pihalle.

Pikku juttu, kaverilla hyvä mieli ja lapsillansa taas puhdasta vaatetta.

En enää oikeen uskalla ehdottaa kun kuulin kuinka tuttava haukkui ystävänsä kun ne oli hänelle tätä ehdottaneet että he vois tulla kunnolla teille siivoomaan...

Minä tykkään siivota ja varsinkin se tuntuu toisen luona jotenkin vielä mukavammalta mutta tästä syystä en uskalla sitä ehdottaa.

Onko nämä appivanhemmat iäkkäitä, että voiko tuota pistää edes vanhuudenhöperyyden piikkiin?

Vai onko tuollaista ollut jo miehesi lapsuudessa?

Tyhjiksi jääneet leipäpussit, kahvipussit ym kannattaa hyödyntää noihin. Ei ole järkeä ostaa kaupasta pusseja varta vasten, jos samaan aikaan heittää tyhjiä leipäpusseja ym roskiin = )

vauvanvaippa roskis. tai jos joku pissavaippa nyt jossain sohvankulmalla onkin. kunhan muuten perus siistiä. eikä se vauvan paskan haju vessassa mua ianakaan haittaa jos kylään menen. tietty se haisee jos siellä paskavaipa on siellä roskiksessa. meillä vaihdetaan vessan vaipparoskikseen pussi kerran päivässä ja kyllä kuitenkin saattaa joskus kakka vessassa haista.

Yhdessäkin perheessä on 2 lasta, kolmatta odotetaan syntyväksi kesällä. Emäntä on kotona lasten kanssa, päivät pitkät olis aikaa siivota, mut imuri voi olla 2 kuukauttakin olohuoneen lattialla, odottamassa päivää jolloin rouva jaksaa siivota. lasten vaatteet haisee kamalalle, kun pyykit on 3 päivää koneessa märkänä, ja sieltä ne sitte varovasti nostetaan narulle.. YÖK! Tiskipöytää ei likaisten astioiden alta nää, lieden päällä on kattiloita joissa vanhoja ruuanjömiä jne. vessa on ihan hirveessä siivossa, roskis tulvii yli ja ne kamat pyörii sitte lattialla.. Siellä on vaippoja, likaisia kätettyjä pumpulipuikkoja jne. Niiden kylppärissä on varmasti maton alla sellanen kokoelma, ettei paremmasta väliä.. Pyykkivuori on ihan järkyttävä, kori on täynnä, kasan alimmaisena, päälle heitetään sitten lisää, ja kasa senkun kasvaa vaan.. Saunaan en menis vaikka pyytäisivät. Siellä ei varmasti puhtaaksi tule.. Huvittavinta tässä on se, että talon emäntä käy suihkussa päivittäin monta kertaa, ja vessassa käydessään joka kerta pesee värkkinsä, ettei vaan ole likainen, no, pitää edes jonkun paikan puhtaana. :D

Aina kun nähdään tämän naisen kanssa, hän selittää miten pitäis lähtee kotiin siivoamaan, jne.. Osaa kyllä hyvin tehdä itsensä kiireiseksi kotirouvaksi. :) Mun mies sanoo että jos meillä olis tollasta, hän ei kyllä kattelis. Ja mä en pystyis elämään täällä. Onneks mä oon saanu kotoani siisteyskastatuksen niin, että osaan siivota joka päivä jotain, koti on aina siistin näköinen. :) Eikä haise pahalle. Imuroin 4 krt viikossa, pyykkikone käy 2 krt päivässä, ja tiskikonekin 2 krt päivässä. Vessat siivoan lähes päivittäin. INHOAN likaisia vessoja!

Ja kyllä, mä tykkään yllätysvieraistakin. =)

Minulla on kaksi lasta ja mies ja tiedän, ettei arkeni ole niin rankkaa kuin siskollani. Mutta kuten sanoin tämä siskoni siivottomuus ei ole mitään normaalia. Esim. jos ranskanperunoita putoaa lattialle niin ne voi olla siinä seuraavat kaksi viikkoa ennen kuin hän siivoaa ne jne.

Eli kirjoitin vain tähän ketjuun, kun kysyttiin ällöttäviä asioita niin siskoni koti on usein täynnä sellaisia.

t. 33

Meidänkin vessanpytty oli pinttyneen ruskea, kun muutettiin tähän taloon. Minä valutin pönttöön kunnon annoksen tuhtia klooripitoista pesuainetta ja jätin yön yli. Aamulla vedin kumihanskat käteen ja jynssäsin. Kokeilin ensin vanhalla tiskiharjalla, mutta taisin päätyä loppujen lopuksi jynssäämään sellaisella teräsvillajutulla tms. Oli aika kuvottavaa ja siinä kesti aika kauan ja käsi väsyi, mutta pönttö puhdistui.

ja niiden lisäksi kuukautisverta, käsialtaassa vauvan kakkaa. Ok, tilanne voi olla hetkellisesti kenellä vain käsillä, mutta kroonisena " siivona" lievästi sanottuna yrjöttävää!

Eikä tarvi tulla mulle selittämään, että " mieluummin leikin lasten kanssa" - vessanpöntön voi siivota kerran viikkoon ja kuukautisveren + lapsenpaskan pestä pois käytön jälkeen. Ilman, että lapset " kärsivät" !

Itse olen kerran vieraillut pikaisesti sellaisessa asunnossa, jollaisia en tiennyt olevan olemassakaan. Siellä oli kanssa uskomattoman kamala haju ja niin pinttyneen likaista kaikkialla, ettei sitä voinut uskoa todeksi. Jäi ostamatta se lemmikkieläin siitä huushollista, lehti-ilmoituksen perusteella siis olimme siellä...

Kävi vaan niin sääliksi niitä eläimiä! Olivat kuitenkin periaatteessa varmaan ihan ok hoidettuja, ruokittuja olivat ainakin. Kaiken huipuksi tämä asukki halusi tarjota kahvit, ja se oli kyllä jotakin ihan kamalaa... Kohteliaisuudesta ei sitten kehdattu tarpeeksi pontevasti kieltäytyä, kun kyseinen henkilö niin tuputti, mutta olin aivan varma, että saamme jonkun kamalan vatsataudin tms. kylkiäisenä, mutta ei ihme kyllä saatu.

Kerran myös käytiin katsomassa sellaista asuntoa, joka veti hyvinkin vertoja näille monille kauhukertomuksille. Jäi ottamatta se asunto.

on aina paskanen! eivät varmaan pese sitä koskaan..

ja kyllä vaalea sohva joka on täynnä tahroja ja länttejä..tosi vaivaannuttavaa istua siihen kun tulee mieleen vaikka mitä eritteitä mitä ne tahrat saattaa olla!

Vierailija:

Lainaus:

on aina paskanen! eivät varmaan pese sitä koskaan..

ja kyllä vaalea sohva joka on täynnä tahroja ja länttejä..tosi vaivaannuttavaa istua siihen kun tulee mieleen vaikka mitä eritteitä mitä ne tahrat saattaa olla!

Ja voin kertoa mistä ne tahrat tulee; lasten likaisista käsistä jos karkaavat keittiöstä. Harvakseltaan sohvaa pestään vaahtoaineella, mutta ei sitä voi joka viikko tehdä.

muiden sotkuista, mutta itsellä on joskus kämppä hujan hajan ja tiskivuorikin löytyy altaasta, vaikkei ihan tämän ketjun pahimpiin ylletäkään. Mietinkin yhdeksikön kysymystä siitä, etteikö siivota ennen vieraiden tuloa, eikä päästetä vieraita likaiseen kotiin, että mites mun pitäis toimia, jos on yllärivieraita oven takana? Sanoa, etten avaa ovea?

Yhdessä paikassa vessan lattia oli niin virtsan peittämä pöntön vierestä, että sukat jäivät lattiaan kiinni. Raivostuin ja lähdin välittömästi ulos aviomieheni sukulaisen asunnosta.

Useilla ihmisillä on wc ja keittiö likaisia, joten en syö sellaisissa paikoissa mitään ja jos on pakko käydä pissalla, teen kuten julkisissakin käymälöissä: pissaan seisaaltaan(lisäksi reisilihakset saavat harjoitusta, hih).

Meille voi tulla rauhassa kylään, rakastan siisteyttä. Vaikka meillä on sisäkissa, meillä ei joudu kärsimään likaisuudesta: kissan vessa puhdistetaan kahdesti päivässä ja desinfioidaan usein joten meillä ei haise ollenkaan. Kissa pidetään puhtaana harjaten ja pesten säännöllisesti. Sohvat on täysin suojattu kissan karvoilta ja mahdolliselta kuolalta. Kissalla on omat astiat ja oma huone, jossa on sen ruokakupit, vessa, lelut ja kiipeilypuut. Kissa ei myöskään käy koskaan pöydillä eikä tule vieraiden jalkoihin. Meillä ei jää kissankarvoja edes vierailijoiden sukkiin:)

Tämä nyt vähän eksyin raiteiltaan mutta tarkoitan sanoa, että kaikkiin koteihin, joissa on eläimiä ei ole ällöttävää mennä.

Mulla on ihan erilainen kammokokemus sukulaisen luona vierailulla olosta. Ei ollut likaista eikä paskan hajua missään.

Tältä isoenoni perheeltä on 70-luvulla kuollut 2-vuotias poika, jonka kuolinkuva on heillä olohuoneen seinällä. Siis kuva pikku pojasta vainajana:o(

Tuli tosi paha mieli ja ajattelin asiaa tosi pitkään jälkeenkin päin.

En tiedä onko silloin ollut tapana ottaa tuollainen " studiokuva" vainajasta vai mitä? En kehdannut kysyä. Ovat nyt jo vanhuksia nämä isoenoni ja vaimonsa.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat