Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Kaikkea sitä joutuukin miettimään. ;) Mutta siis kuinka te muut puette vauvanne, jos asuna on body ja puolipotkarit, kumpi tulee ekaksi, kumpi päälle? Musta ne puolipotkarit on vähän ikävät alla, kun ne valuu, mutta näyttää taas jotenkin tyhmältä päällimmäisinä. Toki vauvan mukavuus menee ulkonäköjuttujen edelle, mut ehkä kokopotkarit ois sittenkin helpommat bodyn kanssa. Tai housut. Tai tai tai... ;p

Kommentit (14)

Tästä mitä nimimerkki pari kirjoitusta sitten kyseli: Olisihan se kiva pukea vauva aina " hienosti" oikein paitaan ja housuihin (siis bodyn ja sukkahousujen/puolipotkareiden lisäksi), mutta kyllä varsinkin kotona tahtoo jäädä näihin alusvaatteisiin. Eikä mun mielestä pienen vauvan tarvitse olla kovin " isolapsimaisesti" puettu, saati aikuismaisesti. Nyt kun poika on 8.5 kk, kyllä jo tuntuu, että voisi pikkuhiljaa siirtyä vähän pikkupoikamaisempaan pukeutumiseen.

Meidän poika oli pienenä myös sellainen pulauttelija, ettei paljon huvittanut pukea montaa kerrosta ja kovin hienosti, kun sai koko ajan olla vaihtamassa vaatteita...

Esimerkiksi H&M:n bodyista osa, ne joita myydään kahden kappaleen pakkauksissa, on mielestäni selkeästi enemmän alusvaatteita (niissä ei esimerkiksi ole nepparikiinnitystä kauluksessa) ja osa taas päällysvaatteita/paitoja.

Kun olen seurannut englantilaista vauvojen pukemista, niin siellähän niillä on ensin oikein sellaista vauvavauvanuttua, ja sitten siirrytäänkin tähän pikkulapsipukemiseen muutaman kk:n iässä. Ei näe julkisilla paikoilla pelkkiä bodyja ja puolipotkareita. Mutta se onkin toinen maa se.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Pojalle saattaisi myös tulla aika kuuma, jos aina olisi sisällä pitkien alusvaatteiden lisäksi housut ja paita. Jos taas olisi pelkät housut ja paita, niin housut olisi myttynä polvissa ja paita kainalossa ja paljasta pintaa siis paljon näkyvissä, sen verran paljon tuo myllertää lattialla.

Sinänsä hyvin yksinkertaisia asioita, mutta kyllä sitä ensikertalaisäiti joutuu kaikenlaista miettimään...

ja sitten puolipotkarit. Itse olen miettinyt toista asiaa liittyen bodyyn, nimittäin onko body aina alusvaate vai käytetäänkö päälysvaatteenakin. Nimittäin äitiyspakkauksessa oli paksumpaa kangasta olevaa bodeja sekä trikoosta tehtyjä. Samoin kaupoissa näkee ihania bodeja, jotka mielestäni näyttävät päällysvaatteelta. Itse olen aina mieltänyt bodyn alusvaatteeksi, koska minusta on hassua pukea aluvaatteita bodyn alle. Mitä mieltä olette (tyhmä kysymys)?

Kun näin otsikon niin minua nauratti kun ajattelin, että laittaisiko joku todella bodyn puolipotkareiden päälle. Sitten sain yllätyksekseni huomata, ettei se olekkaan mitenkään erikoista, itse en vaan koskaan ole tullut ajatelleeksi, että näinkin päin voi laittaa. Tapoja siis on monenlaisia joka asiassa, me laitamme puolipotkarit päälle ja pidämme puolipotkareita oikeastaan aina. Vaipanvaihtokin sujuu puolipotkareiden kanssa helpommin, meillä kun ei sisällä tarvitse muuta pitää kuin body ja puolipotkarit.

Oho..joka toinen sana taisi olla puolipotkarit :D

Body alle sitten sukkahousut, inhoan puolipotkareita, en ole niitten kanssa päässyt sinuiksi. Vielä näillä keleillä tähän tulee päälle collarihousut tms kun kelit lämpenevät jää sukkapöksyt pois välistä.

Moro, mä ainakin laitan aina ensin ne puolipotkuhousut eli ne sukkahousumaiset housut ja sitten bodyn päälle. Mun mielestä niin fiksumpi. Puolipotkareita käytän kyllä tosi vähän koska kokopotkupuku on mun mielestä kivemman näköinen. Makuja on siis monia.

Kukaan tuttavapiirissäni ei koskaan ollut pukenut päinvastoin ja kun ensimmäisen kerran näin yhden äidin noin pukevan, se vasta hassulta näytti! :)

Eli siis housut on päälimmäisenä. Ei ole jumppapuvun näköinen kun potkarit ei ole bodyn alla. Eihän meilläkään ole alushousut housujen päällä ja body on paita ja pikkarit yhdessä, siis mun mielestä.

Tulin tänne tänään kysymään juuri samaa asiaa! Heh! :)

Minä laitan bodyn aina alimmaiseksi ja sukkahousut/potkarit siihen päälle, kun body on mielestäni alaosaltaan enemmän alusvaate. Mutta kun olen nähnyt myös toisinpäin pukemista, niin ajattelin kysäistä... Mutta täällähän tämä tietustelu jo olikin!

mutta kyllä meillä puetaan puolipotkarit bodyn päälle. Näyttäisi sukkahousuritarilta jos toisinpäin;) Kokopotkarit ovat meillä jääneet vähemmälle käytölle, kun tuntuu niin hassulta tavallaan kahdet housusysteemit päällekäin... tai sitten vaan koen hankalaksi niiden pukemisen riisumisen ja taas pukemisen.

.. Mies unohtaa järjestyksen ja laittaa aina toisinpäin, vaihtaa sitten kylläkin. Jotenkin tämä järjestys on mielestäni vauvan päällä " timmimpi" . :)

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat