Vierailija

Tänään ekaa kertaa neuvolassa ja terveydenhoitaja-kätilö kyseli alkoholinkäytöstä. Kerroin, että yhtään en juo raskausaikana. Hän totesi siihen, että hyvä. Ja jatkoi: " Meidän on ennen pitänyt neuvoa, että 1-2 annosta alkoholia viikossa on ihan turvallista sikiön kannalta. Nyt kuitenkin on viime aikoina tullut tuoretta tutkimustietoa asiasta, eikä meidän enää näin saa sanoa, vaan kehoittaa lopettamaan täysin alkoholin käyttö raskausajaksi. Itse olen näin aina kaikille sanonutkin, mutta pakon sanelemana olen tuon 1-2 annosta/viikko joutunut myös sanomaan tutkittuna tietona" .

Onko muita vastikään neuvolassa käyneitä? Minkälaisia ohjeita itse olette saaneet? Ja nimenomaan ÄSKETTÄIN, ei vuosi eikä kolme vuotta sitten...

Kommentit (6)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kaikki eripaikkakunnilla. Kysyin itse, että voiko yhden oluen juodda, ja vastaus oli että nykysuositusten ja tutkimusten mukaan ei mieluiten ollenkaan.

ruuan kanssa punaviiniä esim. lomamatkalla tai juhlissa todellakin " puoli lasia" eli n. 6cl. Tämä siis tapahtuisi pari kertaa rask. aikana. Olen erittäin perso hyvälle punaviinille, ja hyvä ruoka tuntuu menevän vähän hukkaan ilman punaviinin makua.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat