Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Ilmoitin vauvani vauvauintiin, josta olen aina haaveillut - itselle vesi on aina ollut tärkeä elementti! Vauva tulee 3 kk toukokuussa, jolloin uinnin aloitamme. Tyttö tykkää kylvystä, joten se kai lupailee ihan hyvää.. Minua huolettaa lähinnä se, että uinnit on aamuisin ja meille tuli ajaksi 9.50 - 10.15 - tosi paha aika tytön nukkumisten suhteen!!! Heräillään aina 7.30 - 9.30 välillä ja sitten aamupäiväunille mennään heräämisestä noin 1,5 tunnin päästä. Joutuisinko siis " repiä" vaavin hereillä kovin aikaisin, tehdä aamutoimet ja yrittää vielä nukuttaa vähän aikaa, jotta olisi pirteä uimassa.. Ja kun hallille on tietysti mentävä kovin ajoissa, joten neuvoja... Uskon, että hommasta ei välttämättä tule mitään, jos typy väsynyt. Aloin jo miettimään, että perunko koko homman.. Vaikka voihan rytmi muuttua - kuitenkin tällä rytmillä on menty sairaalasta kotiin tulon jälkeen. Mitä teen - kenellään kokemuksia, jos vastaavantyyppistä rytmiä pienellä ja käyty uimassea???

Kommentit (4)

Voisiko joku kertoa, että mitä vauvauinnissa oikein tehdään? Kuulostaa varmaan hassulta kun en tiedä, mutta ajattelin kuitenkin kysyä!

Se on mun neuvo. Uiminen on mukavaa ja sujuu paljon helpommin kuin etukäteen uskot! Ite revin pulttia ihan hirmuisesti että kuinka se oikein sujuu ja sitten menikin ihan omalla painollaan koko tilanne.

Joku jo sanokin, että toukokuu on niin kaukana vielä että ehtii rytmit muuttua moneen kertaan!!! Elä sitä stressaa nyt vielä. Paria päivää ennen uintia tiiät kyllä millanen rytmi teillä on ja miten kannattaa toimia heräämisen ja päiväunien kanssa. Älä nyt ihmeessä aikaa peru tuommosen takia!!!

Meillä on samanlaista ongelmaa kun poika herää 08 ja valvoo vaan 1-1,5h kunnes menee jo päikkäreille ysin jälkeen. Uinti sattuu samaan aikaan hankalasti klo 8-10 välille. Uintipäivä menee niin että 08 ylös ja heti lähetään hallille, uidaan pirteänä ja altaasta pois 09 jälkeen jollon on pojan ekan päikkärin aika ja väsy yleensä pukuhuoneessa iskeekin niin että itkun kera poistutaan ja simahtaa autossa kaukaloon välittömästi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

En varmaan itse rytmiä lähtisi muuttamaan, mutta kyllä mun mielestä on sekä vanhemmilla ikävää olla uimassa jos vauva väsynyt. itku tulee ainakin meillä helposti väsyneenä heti jos vettä räiskyy (vaikka muuten ei välitä) eikä väsyneenä tykkää sukeltaa. Eikö teillä ole mitään muuta vaihtoehtoa ajan suhteen?

Tipy

Mä tekisin varmaan niin, että vauva saa herätä rauhassa milloin herää. Leikin hetken lapsen kanssa, syötän kunnolla ja lähden vaunuilemaan noin tuntia ennen uintia. Vauva ehtii nukkua hetken ja on pirteä uinnissa.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat