Vierailija

sen naisen maha oli niin kaunis:)

Kommentit (17)

annan sellaisen neuvon, että synnyttäkää sängyllä. Se painovoima tehoaa muuhunkin kun vauvaan eli paraneminen on huomattavasti hitaampaa ja se painontunne kestää tosi pitkään alapäässä. Ja keskimmäisen synnytin jakkaralla, joten ei voi olla lasten lkm:stäkään kiinni....

Vierailija:

Lainaus:

Itse olen ajatellut että en haluaisi synnyttää sängyllä, miten siinä voi edes ponnistaa?, mutta en tiedä sitten miten tositilanteessa käy..

Ja onhan se sänky kuitenkin aika kallellaan alaspäin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mulla asiaan saattoi tietty vaikuttaa myös se että jouduin kyhjöttämään siinä jakkaralla " liian kauan" koska supistukset loppui kun istahdin. Mulla siis paraneminen kesti pidempään ja painontunne alapäässä toista vuotta....

olen lapseton. tukka seisoi pystyssä kun pilde vaan venyi ja venyi ja se nainen ulisi oudosti.

se oli seisaallaan nojaten sänkyyn ja siinä sanottiin et istuen, seisten tai kyykyssä se on helpointa?!

Itse olen ajatellut että en haluaisi synnyttää sängyllä, miten siinä voi edes ponnistaa?, mutta en tiedä sitten miten tositilanteessa käy..

itse olen kummatkin lapseni synnyttänyt puoli-istuvassa asennossa ihan siinä sängyllä, ponnistusvaiheet kesti 7 ja 11min, ei repeämiä.

Täytyypä katsoa se uusinta.

Ap

Ponnistusvaihekin kesti vain kolmanneksen siitä mitä ensimmäinen, tosin voi olla että se olisi muutenkin ollut lyhyempi kun kyse oli toisesta lapsesta. Totta on että alapää turpoaa jakkaralla jonkun verran kun veri menee alapäähän mutta muuten ponnistus oli paljon helpompaa ja mieskin tykkäsi kun pääsi " osalliseksi" eikä tarvinnut kökkiä nurkassa kuten edellisellä kerralla. Minä toivuin tästä toisesta huomattavasti nopeammin, heti synnytyksen jälkeen olisin voinut lähteä vaikka lenkille, kun esikoisen kohdalla olin ihan puolikuollut :)

Nainen ei huutanut, ei repeämiä jne. Itse odottelen tässä toista lastani syntyväksi ja kohtaus sai kyyneleet silmiin liikutuksesta. Tuli mieleen se ihana hetki, kun esikoinen syntyi, nyyh!

Kyllä Suomessakin ensisynnyttäjä saa synnyttää seisten, tosin riippuu synnäristä ja kätilöstä. Yhksi hyvä vaihtoehto on myös jakkara.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat