Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Mulla alkoi menkat kun kuopus oli 6 viikoinen, toiset vuodot kun hän oli n. 12 vko vanha. Käytin minipillereitä n. 3kk ( aloitin ekojen menkkojen aikaan), mutta koska unohtelin yhtenään pillerin oton, jätin ne pois ja aloin odottelemaan uusia menkkoja, jotta voisin asennuttaa kierrukan. Kun menkoista ei kuulunut mitään kolmeen kuukauteen, kävin neuvolassa raskaustestissä, tulos negatiivinen. Viimeksi kun käytin esikoista 6-vuotis tarkastuksessa 16.3. kyselin terveydenhoitajalta, onko normaalia että menkat ovat olleet poissa 5½kk, hän teki taas testin, se myös negatiivinen.

Syy miksi tätä asiaa pähkäilen on, että minulla on oireita. Ristiselkäni tappaa minut, kipu on samallaista lamauttavaa kuin kahdessa edellisessä raskaudessa, minua närästää, pissittää ja jalkoja kramppaa, mielialanvaihteluista nyt puhumattakaan.. Lisäksi mahani paisuu kuin pullataikina.. (olisiko se kuuluisa suklaavauva.. =) ) Tunnen myös " potkuja" jotka voivat kyllä olla oikein hyvin suoliston ilmakuplia..

Olenko siis vainoharhainen/haaveilenko alitajuisesti niin paljon uudesta vauvasta, että aiheutan itselleni näitä oireita, vai voiko testit näyttää väärää tulosta? En valita siitä, että menkat ovat poissa, ei mikään mukavin olotila, mutta pelkään mahdollisen vauvan puolesta, koska käytän lääkkeitä, jotka saattaisivat vahingoittaa häntä.. Lisäksi olen ollut muutaman kerran vapaailtaa viettämässä, nauttinut jopa 9 ravintola-annosta naista väkevämpää..

Jos kyse on jostakin hormoonihäiriöstä, toivon sen korjautuvan (esim. jos munasolut ei irtoa) koska jossain vaiheessa toivon vielä saavani kolmannen lapsen, mutten ihan vielä mielellään... Olen huomenna viemässä kuopusta neuvolalääkäriin, jossa aion asiasta kysyä, mutta olisi etukäteen kiva tietää, onko muilla ollut kokemuksia vastaavasta..

Yksi syy testien tulosten epäilyyn on vielä se, että kun aloin odottamaan tätä kuopusta, tein itse kaksi testiä, joista molemmat näytti vasta 15 min päästä heikon viivan (apteekin oma testi, pitäisi kai näyttää 5 min jälkeen) ja tein ne yli kuukausi hedelmöittymisestä. Kun kävin neuvolassa varmistustestissä, se näytti negatiivista. Jotenkin en osannut siihen neuvolan testiin kuitenkaan luottaa joten tein taas muutaman päivän päästä apteekin testin, joka oli positiivinen.. Sain ajan labraan, jossa odotukseni varmistui ja tuossa lattialla on todisteena 8 kk:n ikäinen tyttö =) Eli, voisiko ne neuvolan testit olla jotenkin epävarmoja? Tiedä häntä, hulluksi tässä tulee pähkäillessä.. =)

Auttakaa jos voitte, kiitos!

Kommentit (12)

eli ei ainakaan imetyksen pitäs mulla vaikuttaa. Niin ja mullakin noi kuukautiset alkoi jo pari kk synnytyksestä, kierrot ollu 14-36 pvää eli aika paljon heitelly, " kiitos" cerazetten... mut nuo cerazettetkin siis lopetin reilu kuukaus sitten.

Ihan oli uus juttu mullekkin tuo et noin yleistä on raskaustestin valehteleminen... :0

mullakin ollut samanlaista, ei nyt tosin menkat NOIN paljon myöhässä, viikon-pari vaan(?), mutta ihan ihmeellisiä oireita ollu mullakin.

Alavatsaa nipistelee ja vihloo, mielialat heittelee ihan kun alkuraskaudessa viimeks, alaselkää jomottaa... ja vielä ilman ehkäsyä tuli miehen kanssa touhuttua juuri otolliseen aikaan! Olinkin AIVAN varma et oon raskaana ja tein testin (olis pitäny jo näkyä, esikoinen näky jo vähemmilläkin viikoilla!), mutta ihan selkeetä negaa näytti!

Sit kun oli tuosta huolesta päästy, niin aloinkin miettiin et no nyt mul on kohdunulkonen raskaus tai joku kohtusairaus... Lekuriin en oo vielä uskaltautunu :/ Aattelin jos kyselis pojan neuvolassa maanantaina terveydenhoitajalta mitä on mieltä, et mitä vois olla.

aattelin sitäkin, et oon kuvitellu nuo kaik oireet kun jännäsin niin sitä et oon raskaana, mut niin ne on vaan jatkunu tuon negankin jälkeen... ja kuukautisiakaan ei oo kuulunu.

Ja niin, mullakaan ei oo IKINÄ jääny menkat tulematta! Tietysti voi raskauden jälken heitellä pitkäänkin, mutta silti... ihan on sellain fiilis et kaik ei oo kunnossa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kerran tein plussatestin, vaikka oikeasti en ollutkaan raskaana. Pidin ilmeisesti tikkua hieman vinolla pinnalla, joka vaikutti lopputulokseen tai sitten testi oli viallinen.

Onneksi tein toisen testin myöhemmin uudestaan ja se näytti oikean tuloksen eli negaa.

Mielenkiintoista, mutta toisaalta pelottavaa kun ei voi näköjään luottaa testeihin.. Jotenkin niiden varmuutta on pitänyt itsestään selvyytenä..

Kävin tänään lääkärissä, huomenna aamulla sekä veri- että aamuvirtsanäytettä antamaan. Kuulema voi menkat jäädä pois imetyksen aikana, vaikka alkoivatkin jo, mutta varmistetaan..

Huomenna saan ainakin virtsasta otetun testin tulokset, verikokeesta en tiedä. Jännittää kumpikin vaihtoehto, ja se miten pitkällä olen, jos vauva on masussa.. Toisaalta toivon väärää hälytystä, toisaalta ajatus kolmannesta kutkuttaa.. =)

No, huomenna olen ehkä jo viisaampi..

on apteekin testit kaksi kertaa näyttäneet negatiivista ja tuloksena on poika 11,5kk ja nyt rv 17.

Mun on pitänyt olla 3 viikkoa myöhässä, ennen kuin testi on ollut positiivinen.

mutta ystävälläni apteekista ostetut testit näyttivät kaksi kertaa negaa vielä silloinkin kun menkat olivat lähes pari viikkoa myöhässä...Otti sitten yhteyttä neuvolaan ja siellä tehty testi olikin plussa. Nyt nelikuisen pojan äiti =) Syytä noihin aiempiin negoihin ei ole tiedossa, mutta luulen kyllä että sinulla voivat nuo menkat olla muutenkin sekaisin vielä edellisen raskauden johdosta...Mutta tee ihmeessä vielä uusi testi muutaman päivän kuluttua.

.. ja kuukautisia ei ole vielä tullut ollenkaan. Mutta oireita on erityisesti kohdun seutuvilla. Mietin vaan, että moniko teistä negailijoista vielä imettää? Että vaikuttaisivatko hormonit jotenkin tulokseen? Testithän kehuskelevat usein jollain 99%-varmuudellaan. Mutta se yksi prossahan jo meistä tulee :)

Vuosi sitten tuskailin kamalan olon kanssa. Edelliset kuukautiset olivat olleet helmikuun puolessa välissä mutta kaksi tehtyä testiä näyttivät vain miinusta, toisen tein silloin kun menkkojen piti alkaa ja toisen kaksi viikoa sen jälkeen. Olin jokseenkin varma että raskaana olen, mutta ajattelin että kyllä nyt noiden testien olisi pitänyt jo näyttää plussaa tässä vaiheessa. Testasin vielä kerran huhtikuun ekalla viikolla, jolloin tuloksena hailakka plussa. Ultran jälkeen asia varmistui ja nyt meillä on 5 kk ikäinen tytöntyllerö.

apua!! Siis onko tällainen hyvinkin yleistä, että testit näyttää negaa ja silti olisi raskaana tai tulee hyvinkin myöhäinen plussa????

Mulla nyt menkat vajaat kolme viikkoa myöhässä ja testejä olen tehnyt viimeksi viikko sitten ja tällöinkin ihan puhdas nega. Koskaan ei ole menkat jääneet pois tai olleet edes myöhässä paitsi tietty kun olin raskaana ja silloinkin tuli menkat pari kertaa ja synnytyksen jälkeenkin on tulleet nyt tähän asti puolen vuoden ajan säännöllisesti.. SIksi kyllä hieman ihmettelen etenkin, kun mullakin on vaikka mitä oireita ainakin olevinaan!! Tietty meillekin toinen vauva olisi tervetullut, mutta totta puhuen ne kuukautiset olisivat vielä tässä vaiheessa kuitenkin vieläkin toivotummat!!!

Kokemuksia!!

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat