Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Kommentit (22)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ensimmäisestä putosi 15 kg parin-kolmen kk:n sisällä ja sitten kuusi kiloa siihen kun poju täytti vuoden. Kolme kiloa siis jäi, mutta annoin niiden olla kun ei ne mua häirinnyt (olen hoikka).

Toisen raskauden aikana kertyneet kilot lähti suurin piirtein samassa tahdissa kuin ekalla kerralla, mutta taas jäi kilo ylimääräistä jota en vaivautunut pudottamaan kun ei itsestään lähtenyt. Nyt odotan kolmatta ja olen päättänyt ensinkin sen, että en mässäile niin hillittömästi kuin edellisillä kerroilla jotta painoa ei tulisi niin paljon ja sen, että kaikki mitä tulee niin myös tällä kertaa lähtee, vaikka väkisin.

vai mistä tuo paino kertyy? Mulla ei ole noussut paino vielä kuin 2 kiloa ja rv 26. Syönkö liian vähän vai mikä on? Neuvolassa sanoivat, ettei tarvitse olla huolissaan. Olen normaalipainoinen, mutta ihan normaalipainon ylärajalla. Onko se niin että hoikka kerää enemmän painoa? Vai kertyykö se paino loppuraskaudessa vasta?

Paino nousi koko raskausajan. Viikoilla 9-32 n. 440g/vko ja sen jälkeen n.1kg/vko. Suurin osa tuosta loppuajan painosta oli nestettä, turvotus oli siis aika runsasta. Oli siinä muuten yksi viikko, jolloin paino meni 100g alas, silloin vissiin elin koko viikon lähinnä ananaksella (poistaa nestettä).

Söin ihan normaalisti. En valtavasti. Toki myös välillä herkkuja (niin kuin muutoinkin syön), mutta muuten ihan terveellistä kotiruokaa, paljon kasviksia, vihanneksia ja hedelmiä.

Vauva jo yksistään painoi 4,7kg, istukka 700g, lapsivettä oli ihan reilusti jne. eli noissakin on selittävää tekijää... Hoikille lisäksi tulee vararavintoa, siis imetystä ajatellen luonto hoitaa asian niin, että äidille kertyy tarpeellinen rasvavarasto.

Mulla ollut normaalipaino ennen raskauksia ja paino noussut vasta raskauden puolivälin jälkeen.

Olin muuten hoikka raskauden aikana, maha vaan iso pallo!

ekalla normaalipainossa kun lapsi 2,5 v, tokalla kerralla kun lapsi 6 kk. Viimeiset 5-7 kiloa olen molemmilla kerroilla joutunut laihduttamaan eli vähentämään syömistä.

Palauduin 3 kk.

Kakkosesta 25 kiloo. Lapsi oli 5 kk kun hyppäsin kuntosalin vaa`alle ja se näytti et 27 kiloo olis lähteny. Nyt (6 kk synnytyksestä) oon siis kaikki saanu pois plus vähän extraa, tästä 10 kiloo olis kiva saada pois! :D

Mulla on jääny molemmissa raskauksissa sairaalaan reilu 10 kiloa. Eli vauva, lapsvesi ja istukka vie n. 6 kiloo ja loput muuta nestettä, sen huomaa poskista nopeesti! ;)

Tarttee juoda paljon, syödä terveellisesti ja paljon ja liikkua plus nukkua. Niillä mää oon palautunu. Lantionpohjalihaksia tietty ja reenata ryhtiä -varpaillaan on hyvä kävellä!

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat