Seuraa 

Hei,

Onko täällä ketään, joka olisi ollut raskaana, kun viisaudenhammas alkoi vihoittelemaan? Ja se piti poistaa? Itse olen rv 16 ja kolme päivää nyt särkenyt viisaudenhammasta. Kävin tänään hammaslääkäripäivystäjällä terveysasemalla, joka sanoi, ettei voida tehdä mitään kun olen raskaana, että pitää odottaa kunnes synnyttää. Mutta helvetillinen kipu koko ajan, että pakkohan tähän on jotain tehdä?!

Onko teillä kenelläkään kokemusta vastaavasta?

inkuli ja nuppu rv 16

Kommentit (8)

Joo, tosiaan alaviisaudenhammas olisi kyseessä, joten leikkaus varmaan edessä. Odottelen nyt ensi tiistaihin, mitä yksityisellä sanotaan. Sain jopa viime yönä nukuttuakin, niin mieli vähän parempi. Illalla otin Panadolia 1g, särky helpotti sillä. Hammas ei ole tulehtunut, joten en tiedä tuosta antibioottikuurin tarpeesta. Kysäisen tuosta paikasta, siis paikkauksesta tiistaina, että olisiko siitä hyötyä. Kiitos teille kaikille vastauksista, niistä oli apua! :)

inkuli ja nuppu rv 16+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla

viisaudenhampaat on paljon helpompi poistaa kun alhaalta, elhaallaolevat vaativat usein leikkauksen. Mullakin on tulehtuneet alhaalta viisaudenhampat, samoin pari muuta hammasta ja sain just tanaan niihin antibioottikuurin. Eli hammaslaakari (ja mina) halutaan dotella vauvan syntymaa ennenkuin niita aletaan poistamaan. Jos sarkee pyyda antibioottikuuri, se yleensa auttaa.

viisaudenhampaaseen laitettiin väliaikainen paikka raskausaikana. Se ei ollut mitenkään kipeä, mutta hammaslääkäri halusi paikata sen raskausajaksi, jottei alkaisikaan sitten vihoittelemaan.

nyt sain varattua kuukauden päähän ajan,silloin meillä on jo vauva :) heti raskauden alussa alkoi särkemään, mutta mitään ei ole tehty raskauden aikana. onneksi kipu ei ole jokapäiväistä :)

Haalen rv39+1

Mulla on viisaudenhampaiden kanssa ongelmia ja hammaslääkärin kanssa on sovittu, että ne poistetaan heti, kun olen synnyttänyt. Hammaslääkäri sanoi, että leikkaus voidaan kyllä tehdä, mutta ensin yritetään muilla keinoilla, esim. antibioottikuurilla. Itselläni nämä hampaat eivät onneksi juuri nyt vaivaa ja toivoin, etteivät alakaan särkeä.

Näin sanoi hammaslääkäri mulle, kun mulle oli varattu poistoaika jo muutama kuukausi aiemmin ja olinkin välillä tullut raskaaksi. Eli molemmat yläviisurit (siis jo ainakin osittain puhjenneet) poistettiin helmikuussa rv 13 paikallispuudutuksessa. Kipulääkkeeksi poiston jälkeiseen kipuun en kyllä saanut mitään 500mg Panadolia väkevämpää, mutta hyvin sekin auttoi maksimimäärillä (eli 2 tabl. max 3 kertaa päivässä). Olin sairaslomalla poistopäivän ja seuraavan ja nuo päivät söin Panadolia. Olen tyytyväinen kun pääsin eroon vihoittelevasta hampaasta. Antibioottikuuria en ole tarvinnnut.

emali 19+0

Nyt en ihan tarkkaan muista, mutta taisi olla joskus rv 10-12 seutuvilla. Ei kuulamma haittaa mitään ja kaikki onkin sujunut hyvin.

Se oli yläleuassa, joten ei tarvinnut leikata vaan hammas " väännettiin irti" . Yllättävän nopeasti lähti, eikä ollut mitenkään kovin kivulias juttu.

unsku rv 33+4

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat