Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Sivut

Kommentit (31)

Varsinkin jos siellä haisee ja koira hyppii päälle ja tunkee kuolasta kuonoaan syliin! HYIIII! ja karvoja on joka paikassa et vaatteet saa pestä heti kun pääsee kotia!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

19: kasvettu on meillläkin pöpöjen ja eläinten kanssa, tuloksena minä joka allerginen karvaeläimille, äiti allerginen samallalailla ja sisko astmaatikko. Ei se aina mene niin että eläinpitoinen koti estää allergiat.

Karvat on tietenkin sellaisia mitä ei vaatteisiin haluaisi. Mutta kun niitä väkistenkin melkein tulee. Silti pikkuhaitta. Itselläni ei lemmikkiä ole, eikä tule. Tykkään kyllä eläimistä niin paljon, että ne ei muo okseta.

Ottaako päähän. Rakastan heitä hyvin syvästi! Nyt suo taitaa ottaa vielä enemmän päähän.

Lue teksti ja mieti lukemaasi. Olenko sanonnut vihaavani lapsia? en! Sanoin että, en voi sietää lapsia jotka ei osaa käyttäytyä. Sellaisessa paikassa ei ole mukava vierailla.

lemmikkieläimet todellakin auttavat " allergianehkäisyssä" eli jos on lemmikkejä niin riski sairastua allergiaan on pienempi kun perheessä missä ei ole lemmikkejä. Lisäksi määrä vaikutti myös, eli jos oli 2 esim. koiraa niissä perheissä oli vähemmän allergiaa kun perheessä joissa oli vain 1 koira, puhumattakaan sitten näistä lemmikittömistä.

Tämä tosin ei takaa sitä ettei sairastuisi allergiaan, mutta tutkimusten perusteella todellakin " lemmikilliset" perheet ovat terveempiä allergioiden suhteen kun " lemmikittömät" .

koko kasvuikäni kun mummo kasvatti (mummo syntynyt 1903) ja hänen metodinsa olivat: lapset eivät saa näkyä tai kuulua kun aikuisia läsnä. Kirkossa käytiin joka sunnuntai (olen syntynyt 1968), se ei välttämättä ollut tapana enää kaikilla ikäisilläni 70-luvulla.

Minä tosiaan istuin rivissä (yksin tosin) kun vieraat tuli.

Ja siksi omat lapset ei istu rivissä, vaan tervehtivät vieraita halaamalla ja suukoilla, jos niin tahtovat.

He saavat syödä pöydästä tasa-arvoisesti omilla paikoillaan siinä missä aikuisetkin.

Ja kun eivät enää tahdo olla pöydässä niin lähtevät pois kiitettyään nopsasti minua vaikka ohimennen sanoen kiitos äiti!

Minun piti aina kätellä ja niiata kaikki vieraat ja mummu...

Ja sitten en saanut enää tulla " isojen" puolelle ennen vieraiden poistumista....

Oma kotini hukkuu pölyyn, mutta en voi sietää, jos joidenkin vieraiden mukana tulee eläimien karvoja (tai vieraan omia hiuksia).

Kaikista kamalinta on kyläpaikassa se, että niitä karvoja on ihan joka paikassa, lattiasta kattoon. Ei kovin miellyttävää, kun kahvikupista löytyy karvoja...

sohvalla hiljaa kun vieraat tulee käymään...!

Mitähän mahtaa tämäkin kätkeä sisäänsä...

Meidän lapset on aika riehakkaita kotona ja ovat silloinkin kun

vieraita tulee. Mutta huom! HE ASUVAT MEILLÄ KOTONA:vieraat

on käymässä. Jos ei lapsiamme kestä sellaisina eloisina itsenään

niin ei tarvitse tulla!!! Huonosti käyttäytyminen kun voi kätkeä joidenkin mielestä niin monenlaista sisäänsä....!

Minun itseni piti aina pienenä istua tuolilla kädet sylissä kun tuli vieraita.

Mummoni piti huolen, että tervehdin kaikkia kädestä ja sitten menin istumaan tietylle tuolille. Sitten aikuiset joivat kahvia ja söivät mitä pöydässä tarjottiin. Minun piti istua hiljaa ja katsella vain. Sitten minä sain syödä jotain pöydästä kun vieraat oli saaneet osansa. Ja sitten minun piti kiittää niiaamalla mummoa ja mennä toiseen huoneeseen hiljaa leikkimään aiheuttamatta mitään häiriötä vieraille. Mummoni kasvatti minut ja oli " vanhan kansan" ihminen. Hänelle lapset eivät saaneet näkyä tai kuulua paljonkaan. Piti olla sävyisä ja hiljainen.

Omien lasteni kanssa en ole alkanut moiseen touhuun... lapsuuden traumat piisaa mulle... Jotka ei kestä meidän terveiden iloisten lasten puuhia saa olla tulematta meille!

Meillä lapset eivät ole mitään näytteille laitettavia ihmisiä. Mutta osaavat käyttäytyä. Tervehtivät kohteliaasti mutta, eivät tule ensimmäisenä pöytään rohmuamaan, eivät keskeytä jatkuvalla syötöllä aikuisten puheita ym.

En tiedä miten sun lapses kasvatetaan. Mutta epäilen että huonosti. Mulla ei ole koskaan edes käynyt mielessä istuttaa lapsia sohvalla rivissä vierailuden aikana. Sairas taidat olla itse!?

Tosi omaperäistä... Kuinka paljon oikein sen kanssa jotkut lotraa? Varmaan 15 kapselia pesuainetta ja 12 litraa huuhteluainetta tai jotain. Se on kaikista ällöttävin tuoksu, aivastuttaa muuten enemmän kuin 10 koiraa yhteensä!

meillä on lehmien, hevosen, vuohien, parin sian, lampaiden ja kanojen ohella myös kolme koiraa ja neljä kissaa.

Ja koiria ei ole kukaan kouluttanut olemaan hyppimättä.

Oivia metsästyskoiria kyllä ovat. Ja nuolevat läpi niin oman perheen kuin vieraatkin kun vain pääsevät kiinni!

Ja kissat käy sisällä mielensä mukaan ja karvoja on pilvin pimein...

Kukaan kuudesta lapsestamme ei ole allerginen eläimille tai millekkään muullekkaan sen puoleen. Koskaan ei ole ollut korvatulehduskierteitä tms. Ne taitaa kuulua kaupunkilaisten hienohelmalapsille, joilla ei ole kosketusta kunnon bakteerikantaan....!

Koirat ja kissat on eläimiä, niille tietyt asiat sallii. Lapset taas jotka ovat koko ajan kimpussa on ällöttäviä. Ei anna vanhemmille ja vieraille rauhaa, hyppii, kiljuu ja pomppii. Usein myös sotkevat. Se jos mikä ällöttää.

Ei todellakaan okseta, paitsi jos siellä on jotenkin muuten etovaa (epäsiistiä, tupakan/viinan/vessan/viemärin lemua).

Ei eläimet tarkoita sitä, että olisi takuuvarmasti siivotonta ja likaista.

Vierailija:

Lainaus:

Varsinkin jos siellä haisee ja koira hyppii päälle ja tunkee kuolasta kuonoaan syliin! HYIIII! ja karvoja on joka paikassa et vaatteet saa pestä heti kun pääsee kotia!

Niissä hyi-karvoissa on vaan se hyvä puoli, että mitä enemmän niitä on, sitä epätodennäköisempää on, että lapsi sairastuu allergiaan. Maaseudun lapset ovat kaikista terveimpiä, koska siellä on muitakin ällöjä eläimiä, kuten lehmiä, hevosia ja lampaita, jotka kaikki tekevät ihan tosi pahan hajuisia kakkakasoja, voi kauheeta!!!

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat