Seuraa 

Olen etsinyt lapselleni hyviä ensikenkiä. Yhdet ihan kivat Kavatin kengät löysin, mutta merkki on minulle suht vieras, joten jäi vielä ostamatta.

Kertokaahan te joilla on Kavatin kengistä kokemusta mitä olette tykänneet +/-.

Mitkä muut kenkä merkit mielestänne ovat olleet hyviä ensikengiksi?

Olisi kiva kuulla kokeneempien mielipiteitä.

Kommentit (17)

Meillä pojalla teetetyt tukipohjalliset Kavateissa, koska mahtuvat sinne erinomaisesti. Fysioterapeutin mielestä kengät ovat muuten hyvät, mutta päkiästä liian jäykät joten käytämme kenkiä vain ns. kävelykenkinä ja ulkoleikeissä on sitten toiset joustavammat kengät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

eli esikoilla nahkaiset saappaat ja ovat olleet hyvät. Nytkin loskakeleillä on toimineet hyvin, olen vain kostealla pyyhkinyt ja ne ovat kuin uudet.

Meillä ei Kuomat mahtuneet pohkeesta jalkaan, Kavatissa yli 1cm leveämpi varsi. Minusta nahka on myös tosi hyvä laatuista ja napakkaa - siis tukevaa.

Jalat ovat olleet vähän viileät vain kun nukkui yli 2 h sunnilleen 20 asteen pakkasessa vaunuissa...

Toki Kavat on aika hinnakas merkki.. että se ainoa huonopuoli.

Mielenkiintoista lukea mielipiteitä. Yhtä mieltä olen enemmistön kanssa siitä, että Kavatin kengät ovat erinomaisia, jos vaan lesti on jalkaan sopiva. Mutta minusta Kavatin lesti ei ole suomalaisia lasten kenkiä (=Tepsut)leveämpi, pikemminkin päinvastoin.

Mutta huomasin tässä tehneeni virheen, kun ostin puolitoistavuotiaalle kuopukselle tarralliset kengät. Siis omatoimiselle 4 vuotiaalle ne ovat ehdottoman hyvät, mutta kuopus irrottaa ne turhan näppärästi jaloistaan esim. rattaissa istuessaan. Nauhoissa olisi enemmän haastetta.

paitsi, että kapeaan jalkaan eivät niinkään sovi kuten muidenkin vastauksista näkyy :) Meillä on jalat pysyneet lämpiminä talvikengissäkin villasukan kanssa (syksyllä ostettaessa oli 2cm varaa ilman villasukkaa, nyt 1,5cm...eli talvikengät pitä mielestäni ostaa villasukkavaralla). Eniten olen kumminkin tykännyt kotimaisista Tepsut-ensiaskelkengistä. Ja samaa mieltä olen, kuin joku edellä, että nauhoilla kannattaa ehdottomasti ostaa (voi laittaa 2 rusettia päällekkäin, jolloin lapsi ei itse saa kenkiä jalasta), tarrakengät on isomman ja omatoimisemman lapsen juttu.

Meill on ollut Tepsuja koissa 21-26 ja ovat olleet hyviä.

Pionilla on myös hyviä mutta sa katsoa vähän tarkemmin eli kaikki mallit eivät ole hyviä.

Eikö sinulle tullut mitään rahtikustannuksia, kun tilasit? Minäkin tilasin viime kesänä ilman mitään kuluja, mutta nyt siellä sivuilla oli joku 50kr lisäkustannut tilattaessa EU-maihin. Niin ihania kenkiä siellä on, että taidan kyllä tilata taas.

Meidän tytöllä oli ensimmäisinä " oikeina" kenkinä Kavatit (1-vuotiaana) ja nyt on kevääksi samanlaiset isommat hankittuna. Tytön jalka on rintava ja leveähkö, Kavatit sopivat mainiosti. Kumikärkiset mallit kestävät todella hyvin päivittäistä kovaa käyttöä ja pitävät hieman vettä. Jo 1-vuotiaamme oppi pukemaan nuo tarralliset mallit itse.

Meillä on ollut myös Vikingin goret talvikenkinä, minusta ovat olleet kestävät ja pysyneet siistinä hyvin, pitävät vettä hyvin. Hieman painavat ovat ja kömpelöt, myönnetään. Nyt on hankittu myös Vikingin pestävät lenkkarit kesäksi.

Minäkin tykkään kavatin kengistä. Juuri taas tilasin pojalle kahdet uudet ruotsista. Hinta ei minusta kylläkään ole paha, euroissa kahdet kengät tuli maksamaan noin 99e ja Suomeen toimituksesta ei mennyt ylimääräisiä kuluja.

Itsestä tuo tuntuu siksi halvalta, että viime keväänä etsin pojalle kunnon sandaaleja kaikkialta ja lopulta ostin respectasta 90euron hintaan, nyt nämä kavatin oli puolet halvemmat!

Mutta meille lesti on juuri sopiva ja kengt on minusta nättejä (lasten kenkien näköisiä, en halua lasteni kenkiin tulilieskoja tai barbien kuvia...).

Kavatin lisäksi meillä on käytetty elefantenin, eccon, pionin ja vikingin kenkiä.

Monen olen kuullut Kavatin ja myös Tepsun kenkiä kehuvan, mutta meidän pojalle molempien merkkien ensiaskelkenkien lesti oli aivan liian leveä. Sopivat talvi- ja kesäkengät ovat löytyneet Eccolta, jolla on huomattavasti parempi lesti hoikalle ja kapealle jalalle. Suosittelen siis ehdottomasti sovittamaan kenkää lapsen jalkaan ennen ostopäätöstä. Vaikka olisi kuinka laadukas kenkä, niin lesti voi olla sopimaton. Pionissa on kuulemma myös kapeampi lesti kuin Kavateissa ja Tepsuissa, mutta minulla ei ole niistä kokemusta.

sopivat mitoitukseltaan monille suomalaisille lapsille leveän mitoituksensa vuoksi. Ihan hyvät kengät, ostan kuopukselle, koska esim. Eccot ovat hänelle liian kapeita. Tyttärelle taas liian leveä lesti.

Tepsut sopivat hyvin ' rintavalle' ja/tai leveälestiselle jalalle. Leveydessä minusta ei ole eroa Kavatiin nähden.

Meillä oli tänä talvena ekan kerran Kavatit, loisto-ostos. Kumireunusten ansiosta ovat pitäneet vettä märemillä keleille ja tosi lämpimät pakkasella (meillä mm. Kuomissa jalat jäässä, vaikka koko ja sukkien määrä oikea). Talven käytön jäljiltä Kavatit ovat edelleen priimakunnossa.

Vikingeistä samat kokemukset kuin Maalisäidillä, todella huonot ja painavat jalassa. Muistelen että lestikin oli käyrän puoleinen? Aikuisten mallitkin ovat oudon koppuraisen tuntuiset.

Toinen suosikkimerkki meillä on Tepsut, joita on ollut kesä- ja välikausikenkinä. Kaikissa merkeissä on kuitenkin jokin huono puoli. Tepsujen kesäkengissä varsi on liian lyhyt kun taas Kavatin kengissä nilkanseutua ei saa tuettua riittävästi nauhoilla/ tarroilla.

gekkokolmosen vastauksesta.

Itse sen sijaan en osta enää Vikingin talvigoreja yhden kokeilun jälkeen. Ne olivat silloin noin kaksivuotiaalle ihan hirveän tönköt. Aika painavat ja pohja oli turhan joustamaton. Muita Vikingin kenkiä ja kumppareita on kyllä ollut ja niihin olen ollut tyytyväinen. Superfitillä on mielestäni parhaat talvigoret, ainakin meille lesti on todella passeli. Superfitin goret ovat myös kevyet ja niillä on helppo pienemmänkin liikkua.

vaikka oli syksyllä ennen akkasia ja villasukan kanssa. Lisäksi ne olivat aika kömpelöt. Meillä on tykätty kesäkenkinä Imacista, joka on italialinen ja kevytsekä edullinen. Talvikenkinä huopikkaat, Viking Goretexit ja Kuoman toppakengät jotka kaikki ovatolleet asiallisia sään mukaan. kannattaa valita ensikengiksi keyet ja jonkin verran taipuisat kengät, meidän tyttö ei ainakaan tykännyt kävellä painavilla tai jäykillä kengillä aluksi.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat