Seuraa 

8kk vauva on nyt pari viikkoa kontasessaan alkanut " röhkimään" ,siis hengitys kuullostaa tosi kamalalta.

muutenkin hengitys on ollut " kovaäänisempää" .

lääkäri kuunteli keuhkot,mitään ei kuulunut,ja totesi olevan vain flunssaa.. ei tietenkään kuulunut,kun vauva istui.!kontatessa se röhkiminen kuuluu...

voiko todella liittyä flunssaan?lähinnä astma tulee mieleen..

ei ole yskää,ei limaneritystä.

kokemuksia?

Kommentit (2)

Toisella pojalla alkoi astma noin 6kk ikäisenä oli kuin olisi limaa ollut keuhkoissa eli just röhkimisenä ja nukkuissaan oli kuin ei olisi henkeä saanut.Korvakierre oli myös koko ajan päälla.

Käytin ensin joka ilta suihussa ja höyryä hengitti.Sitten korvatulehduksen aikaan kysyin myös olisiko se sitä ja sitähän se oli....

Toisella pojalla alkoi kanssa mutta 7kk ikäisenä sillä kun keuhkoissa oli limaa sairaalassa imettiin limaa pois ja sitten sai astmalääkket ja jopa vauvellin oli helpompi hengittää.Höyry hengitystä annoin myös hänelle.

Käytä läääkärissä pikkuista ja pyydä että saisit kokeiltavaksi olisiko lääkkeistä apua.....

kuullostaa tosi tutulta. Meidän tuplat syntyivät 2kk ennenaikaisesti ja 2v sitten ensimmäisenä keväänään juuri lapsesi iässä alkoi vastaavanlainen rohnotus, sillä itse kuvasimme ääntä. Kuului kontatessa ja seisomaan noustessa pahimmin, mutta myös paikallaan ollessaan. Ravasimme lääkärissä tiuhaan ja keskoskontrolleissa sitä valitimme. Pojat saivat astmalääkkeitä esim. Ventolinea ja Flixotidea välillä tiuhaankin. Joku epäili infektioastmaa, joku sitä, että keuhkot olisivat olleet niin kovilla, joku jotain muuta. Tätä oli molemmilla pojilla maaliskuusta johonkin loppusyksyyn asti ja itse olin tosi stressaantunut ja laihduin paljon.Mielestäni se oli aika pelottavaa. Meillä tämä loppui yhtäkkiä molemmilla samaan aikaan. En tiedä, onko yhtään samanlaista kuin teillä, mutta vaikutti ainakin. Meillä on vielä varoiksi ventolinea. Toinen poika sai pahan hengenahdistuskohtauksen syksyllä kurkunpääntulehduksen yhteydessä ja vähän itse aloin pelätä, olisiko kuitenkin jotain keuhkoissa. Pienet röörit on ainakin toisella pojalla, niin pienestä on ponnistanut.

Toivottavasti saatte tarkempaa tietoa jostain ja viekää lääkäriin, jos tilanne jatkuu. Niin ja meillä tämä alkoi muistaakseni ensimmäisen flunssan yhteydessä, mutta muuten ilmeni ilman flunssia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat