Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

mietimme muuttoa Riihimäelle, josta suunnittelemme käyvämme töissä Helsingissä ja/tai Tampereella. Mietityttää miten tämä käytännössä toimisi, kun meillä on vuoden vanha tyttö. Käyttekö etäällä töissä? Millainen on päivähoitotilanne? Koittaisimme varmaankin kuitenkin etsiä alkuun perhepäivähoitopaikan. Millainen kaupunki on asua? Haluaisimme asua suhteellisen lähellä rautatieasemaa, mitkä alueet ovat mukavia? Mihin ei kannattaisi muuttaa?

Kommentit (8)

Siellä palveluneuvojatädit osaavat vastata jos jonkinlaiseen kysymykseen koskien erilaisia palveluita ja niiden saatavuutta. Mahdollisesti lähettävät halutessasi jotain esitteitäkin. Numero löytyy Riihimäen nettisivuilta.

Meillä mies käy Haagassa ja autolla sinne ajaa motaria pitkin tosi nopeasti. Helsingin keskustaan taas pääsee junalla todella helposti. Mieheni kävi koulussa Pasilassa ja sinnehän junalla kanssa menee nopeasti ja junia lähtee tosi tiheästi.

Itse taas kuljen juuri toiseen suuntaan ja sinnepäin ei yleisillä pääse, joten kuljen autolla.

Peltosaari on tosiaan maineeltaan huonoa aluetta. Ainakin vanha peltosaar, joka on vuokralähiötä.

Mutta uusi peltosaari on uutta omakotitaloaluetta.

Sipusaari on myös vähän huonossa maineessa samasta syystä kuin vanha peltosaari.

Riihimäki on sen verran pieni paikka, että lyhyt matka on vielä kaupungin sisällä kaikkialle.

Uusia omakotitaloalueita on juuri uusi peltosaari, korttionmäki, vasikkahaan luoksekin on tullut nyt paljon uutta.

Kivoja vanhempia alueita on mm hirsimäki, harjukylä ja uramo.

Kokonaisuudessa Riihimäki on rauhallista aluetta, jos tuota peltosaaren keskustaa välttelee.

Päivähoitotilanne on heikko, niinkuin kaikissa kasvavissa kunnissa. Eli suosittelen hakemaan syksyksi paikat jo nyt, kun niitä nyt jaetaan, niin sitten pääsee sinne minne haluaa. Tuttuni muutti kesken vuoden, niin lapset joutui eri paikkoihin hoitoon. Mutta jos lapsia on vain yksi, niin sitten tuskin ongelmaa on.

Ja yksityisiä hoitajian riihimäellä on ihan kiitettävästi. Uusi päiväkotikin on tulossa keskustaan, kunhan se joskus rakennettua. Mutta ei siis syksyksi vielä valmistu.

Tervetuloa tänne kehän ulkopuolelle!

itse olen kulkenut 4 vuotta espooseen töihin, ja mikäs siinä, suoraa moottoritietähän tuo! Ja junayhteydet hyvät myös. Tampereelle mielestäni aika pitkä matka.. Mutta sehän on, miten kukin työmatkan kokee!

rautatieaseman läheisyydessä on " Riihimäen bronx" , Peltosaari, jota EN suosittele. Fiksu asuinalue lähellä rautatieasemaa on Parooninmäki ja Uhkola, mutta siellä on lähinnä omakotitaloja, ja omistusrivareita, että jos vuokra-asuntoa etsitte, niin aika heikkoa.. Siellä myös TOSI kiva Uhkolan päiväkoti!

En oikein tiedä tuosta päivähoidon tilanteesta, kun oma pikkuiseni menee yksityiseen ryhmikseen, mutta isommille lapsilleni olen kyllä aina hoitopaikat saanut, mm. tuossa Uhkolan päiväkodissa.

Tervetuloa Riihimäkeen!

Täältä käy ihan mukavasti pääkaupunkiseudulla töissä. Haluaisin hieman kuitenkin korjata, että Peltosaaressa ainoa levoton alue on kaupan lähistö mutta muuten on kyllä TODELLA rauhallista. Aiemmin olen asunut Espoossa hyvällä asuin alueella ja siellä oli huomattavasti levottomampaa. Riippuu niin paljon siitä mihin vertaa...kerrostalo on aina kerrostalo. Nyt olemme asuneet noin puoli vuotta ja ainoastaan kerran olen herännyt yöllä siihen kun joku tuli ravintolasta kotiin. Eikä tämä alue ole mikään vuokralähiö kun kerran täällä on todella paljon omistusasuntoja!

Täytyy kyllä Riihimäkeä kehua sillä ainakin me olemme viihtyneet hyvin :)

nimeltään Jukolan päiväkoti.. Tsori virheeni. Jukolan päiväkoti sijaitsee siis Uhkolassa, ja on oikein ihana! Omat lapseni ovat olleet siellähoidossa.

Tienhaaran asuinalueesta ei kai mitään pahaa sanottavaa..?? Ihan rauhallista okt aluetta, käsittääkseni. Vankila sijaitsee lähellä.

kiitos, olipas hyödyllisiä ja rohkaisevia vastauksia. myymme tässä ensin oman rivarin Nurmijärveltä, mutta olemme jo alkaneet uuden bongailun Riihimäeltä.

Vielä kysyisin mitä sanotte Tienhaarasta asuinalueena?

mukavaa viikkoa kaikille

wannabe riihimäkeläinen ja tyttö pian 1v

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat