Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Sotkuisella tarkoitan sitä että heidän kotinsa ovat yleensä sotkuisia ja mikään ei ole järjestyksessä. Ovat vaan niin laiskoja, keskittyvät liikaa vaan mässäilyyn.

En halua yleistää asiaa mutta joissain tapauksissa olen havainnut itse tälläisen yhteyden.

Kommentit (20)

suorastaan ällöttää. Se ei jaksa kumartua siivoamaan lattialta roskia.

Keittiössä syöttötuolin ympärys ja alus on täynnä ruuan jämiä.

Kerran vielä vetäs syöttötuolia sivuun ja sanoi että tää meidän poika vähän opettelee syömään ja laittoi vaan tuolin takas paskojen päälle.

Tiedustelin vaan asiaa että ovatko ihmiset sattumoisin huomanneet asiaa onko lihavuudella ja sotkuisuudella yhteyttä? Ei todellakaan ollut tarkoitus haukkua lihavia, ei lihavissa ihmisissä todellakaan ole mitään pahaa.

Tuli vaan asia mieleen silloin kun itse olin ylipainoinen niin en jaksanut niin siivoilla paikkoja kun nykyisin laihtuneena. Eli silloin lihavana ei vaan ollut energiaa, mielummin vaan istui sohvalle jotain mässäämään kuin että tekisi jotain.

Ja ei todellakaan ole pipo tiukalla, parempi ja virkeämpi olo vaan normaalipainoisena.

Ja en todellakaan ole tässä tullut haukkumaan ketään lihavia.

Vierailija:

Lainaus:

kun ovat aina pipo niiiiiiin tiukalla. ;)

HALOOO! Siis ei jaksa näitä lihavat haisee, ovat laiskoja, ovat sivistymättömiä, pierevät vain kaiken päivää, eivät pese koskaan tukkaansa, eivät siisti karvojaan, eivät pukeudu muodikkaasti, siis tosiaan mässäävät vain kaiken päivää, eivät hoida lapsiaan, hohhoijaa!

Täälä yksi lihava, mutta aina siisti, terve, koulutettu, tupakoimaton ja hauska ja sivistynyt perheenäiti (kas kummaa kun joku on tällaisen lihavan naisen huolinutkin vaimokseen). Vakituinen työ hyvässä asemassa, omakotitalo, jossa paikat kiiltävät ja tavarat on järjestyksessä! Ja Lapsetkin on koko tarhan parhaiten pukeutuneita jos saan sanoa vielä näin ilmoitukseksi. Olemme onnellinen perhe, ei vaan aina jaksa näitä lihavien haukkumisjuttuja.

Onkohan Ap sulla tarkistamisen varaa omassa arvopohjassasi (miksi naiset aina haukkuu toisia naisia???) ja asenteissasi??

Sisältö jatkuu mainoksen alla

kun ovat aina pipo niiiiiiin tiukalla. ;)

HALOOO! Siis ei jaksa näitä lihavat haisee, ovat laiskoja, ovat sivistymättömiä, pierevät vain kaiken päivää, eivät pese koskaan tukkaansa, eivät siisti karvojaan, eivät pukeudu muodikkaasti, siis tosiaan mässäävät vain kaiken päivää, eivät hoida lapsiaan, hohhoijaa!

Täälä yksi lihava, mutta aina siisti, terve, koulutettu, tupakoimaton ja hauska ja sivistynyt perheenäiti (kas kummaa kun joku on tällaisen lihavan naisen huolinutkin vaimokseen). Vakituinen työ hyvässä asemassa, omakotitalo, jossa paikat kiiltävät ja tavarat on järjestyksessä! Ja Lapsetkin on koko tarhan parhaiten pukeutuneita jos saan sanoa vielä näin ilmoitukseksi. Olemme onnellinen perhe, ei vaan aina jaksa näitä lihavien haukkumisjuttuja.

Onkohan Ap sulla tarkistamisen varaa omassa arvopohjassasi (miksi naiset aina haukkuu toisia naisia???) ja asenteissasi??

Vierailija:

Lainaus:

näihin olen huomannut yhteyden....

Sotkuisella tarkoitan sitä että heidän kotinsa ovat yleensä sotkuisia ja mikään ei ole järjestyksessä.

Mutta tähän en...

Ovat vaan niin laiskoja, keskittyvät liikaa vaan mässäilyyn.

En halua yleistää asiaa mutta joissain tapauksissa olen havainnut itse tälläisen yhteyden.

Nyt kun aloin miettimään, niin omassa kaveripiirissäni kaikki ylipainoiset ovat myös sotkuisia. Jännä havainto?

Ehkäpä, jos sekä sotkuisuuden ja lihavuuden takana on laiskuus, niin tuo teoria voisi pitää paikkansa.

Tuntemieni todella lihavien ihmisten kodit kyllä ovat järjestyksessä, mutta epäpuhtaita. Olen myös harvoin tavannut todella puhtaan raikkaalta tuoksuvan ylipainoisen ihmisen. Liekkö voimakkaampi hikoilu?

Toisekseen aloituksestasi ei varsinaisesti välittynyt neutraali, arvovapaa asennoituminen kysymykseen. Kysymyksen asettelu tuottaa juuri nämä vastaukset.

Sotkuisuutta tai likaisuutta ei yleisesti pidetä arvossa, mikä tässäkin ketjussa nähdään helposti.

Jos haluat aidosti pohtia ihmisten kotien sotkuisuuden tai likaisuuden syitä, sinun kannattaa hahmotella avoimempia kysymyksiä. Nythän kysymyksesi asettelu ehdotti, että muutkin ehkä ovat mahdollisesti huomanneet saman yhteneväisyyden.

Ehkä, kun kerran sinullakin on ylipainosta kokemuksia, voit pohtia, mitkä tekijät ihmisen elämässä voivat johtaa siihen, että on vaikea huolehtia mistään elämänsä asioista (joihin oman terveyden tai kodinkin hoito kuuluvat). Mitkä tekijät taas voivat olla avuksi voimautumisessa? Mitä tiedetään tapahtuneen ihmisille, jotka saavat asiansa taas kuntoon?

Tosiasia on, hyvä ap, että kielesi on mielesi.

Vierailija:

Lainaus:

Ja vielä yksi lisäys tähän: niillä lihavilla ja epäsiisteillä on AINA hoitamattomat jalat eli SAIRAAN KUIVAT JA HALKEILEVAT KANTAPÄÄT.

Piste.

Imuroin joka toinen päivä, lattiat pesen viikottain jne.

Huolehdin omasta hygieniastani hyvin. Suihkussa käyn päivittäin, kampaajalla käyn 6 vko välein, laitan hiukset joka päivä nätisti ja meikkaan aina töihin ja juhliin. Pelkkänä kotipäivänä en meikkaa, koska haluan antaa ihon levätä ja hengittää joskus ilman meikkejä.

Käyträn vain ammatilaisten hiustenhoitotuotteita ja meikitkään ei ole välttämättä halvimmasta päästä.

niin ja sitä ylipainoa on nyt n. 30kg.

Ja vielä yksi lisäys tähän: niillä lihavilla ja epäsiisteillä on AINA hoitamattomat jalat eli SAIRAAN KUIVAT JA HALKEILEVAT KANTAPÄÄT.

Piste.

kypsymätöntä ja pinnallista luokitella ihmisiä lihavuuden ja laihuuden mukaan.

Tätä lihavuusmyyttiä laiskuuden suhteen (työyhteisössä) on oikeen tutkittu, ja siinä tutkimuksessa todettiin että ei ole eroa lihavien ja laihojen työntekijöiden suhteen ahkeruudessa! Joten ihmisten mielikuva lihavasta ja laihasta perustuu puhtaasti ennakkoluuloon ja omaan ahdasmieliseen ja epäkypsään suhtautumiseen.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat