Seuraa 

Sivut

Kommentit (31)

Ensiksi IKARUS81... Minä odotan kanssa esikoistani ja aina välillä sitä tulee kaikkia ikäviä ajtuksia mieleen! Vasinkin juuri alkuvaiheessa, kun avopuolison äiti jankutti koko ajan keskenmenon mahdollisuudesta, niin tuli tunne, että en ole lasta ansainnut ja varmasti se keskenmeno vielä tulee! Mutta nyt ne aatokset on takana ja todella nautimme yhdessä uudesta tulevasta perheenjäsenestä! =) Me kun ehdimme jo melkein vuoden tätä tulokasta yrittämään ennen kuin tärppäsi! =) Vieläkin sitä kyllä välillä tulee mietittyä, että olenko varmasti tarpeeksi hyvä äiti meidän pienokaiselle ja että osaanko varmasti hoitaa häntä parhaalla mahdollisella tavalla! Mutta eiköhän me siitä kuitenkin selvitä! =)

VAATTEISTA on ollut puhetta... Itse tarvisin kanssa jotkut siistit mammahousut, kun menemme pääsiäisenä laivalle, niin mieluusti ennen sitä. Ei vain oikein mistään ole vielä löytynyt mieluisia! Mutta kaippa nekin jostain löytyy, kun oikein lähtee " metsästämään" ! =)

Mutta eipä tässä taas muuta tällä erää... =)

-Mömmeli06 rv21+6-

Huomista ultraa jännään ja saas nähdä kuinka ensi yönä saa nukutuksi. huomenna ollaan sitten viisaampia. Kättärille ollaan menossa joten enpä elättele toiveita että sukupuoli meille paljastettaisiin.

isyyslomasta oli puhetta. Meillä mies taitaa olla kesälomalla kun vauvan pitäisi syntyä. Hän aikoo pitää kolme viikkoa isyyslomaa heti loman perään jos työnantaja siihen suostuu. Voipi olla että pomo ilkeyttään haluaa miehen töihin muutamaksi vuoroksi ettei mies vahingossakaan saisi seitsemää viikkoa " kesälomaa" .

Tapaamisesta: Sopikaa päivä niin mä yritän järkätä sen vapaaksi töistä. Itse jään lomalle juhannukselta mutta varmaankin suurimmalle osalle ennen jussia sopii paremmin.

No eipä muuta kuin huomista ultraa jännätessä...

pubu ja Unski rv19+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Pikapikaa ennenkuin poika herää laittelen muutaman rivin tähän.

Vaatteista: mullakin on toppahousut ollu kumilankavirityksellä jo ties kui ja kauan ja kun tosiaankin niillä tuulipuvunhousuilla ei tarkene, eikä ne sitäpaitti mahtus mahan kohalta nekään, että siton varmaan kohta peepökösiltään juostava tuolla pihalla, kunei oo asua.

Kevätvaatteissa on kaikenlaista ihanutta tarjolla juu, mutta jos vanhat merkit paikkansapitää niin nei mahu tälle ei vaikka itkis. Minä kun satun olemaan tämmönen persjalkanen 160 ihan on ihmisellä pituutta ja kun tota painoaki alkaa olla jo melekeen 70 kg, ni eihä tämmöselle pallukalle mittää löydy :D Niin oli ainakin viime raskaudessa, massuki oli niin iso, että olis sinne lullu mahtuvan vaikka kolmoset. No se siitä, mie kiedon vaikka lakanan tohon toogaksi ni vain auttaa.

Ultraan menijöille: oikein mukavia katseluhetkiä!

Palaillaan

eri & taateli

Ihanaa kun tuo viikonloppu taas lähenee! Olen ollut koko viikon ihan pihalla väsymyksestä, uskomatonta miten paljon tuo kellon rukkaaminen tunnilla vaikuttaa tällaisen aamu-unisen rytmiin. Ollaan koko perhe tuskailtu heräämisen kanssa koko viikon! Töissä on jatkuvaa kiirettä, enkä millään ehdi palstailemaankaan tarpeeksi, yritän kuitenkin pysyä mukana keskustelussa.

ISYYSVAPAISTA: Meillä ei tuota ole kovin paljon mietitty ja mitään päätöksiä ei ole tehty muutoin kuin synnytyksestä tietysti jää joksikin pätkäksi (pituudesta ei vielä tietoa). Mies vaihtaa tässä keväällä uuteen paikkaan joten ei ole vielä tietoa, miten voi lomailla (kiireajat töissä jne.) Minäkin tietysti toivon, että mies käyttäisi ¿bonusvapaansa¿, mutta nähtäväksi jää, meneekö töiden kanssa yksiin. Ymmärrän kyllä, jos mies ei tätä etuutta hyödynnä, kun kokonaan uudet työkuviot kyseessä.

KEVÄTVAATTEISTA: Olen myös käynyt ihastelemassa uutuuksia ja viikonloppuna aion jotain hankkiakin, itselleni nimenomaan. Kengät ovat hankintalistalla ykkösenä, mutta kyllä joku keväinen vaatekin mieltä kummasti piristäisi. Ja joku jo kommentoikin, että myös tavallisissa yläosissa on myös raskaana olevalle sopivia, saman huomasin itse viime viikonloppuna kun valikoimaa pikaisesti vilkaisin. Meillä on jo hankittu tytölle keväthaalari ja kengät sekä hatut ja käsineet ja joitakin ¿sisävaatteita¿ kuten farkut ja muutama paita. Mekot ovat pieniä, eli niitä täytyisi hankkia. On tyttö jo kysellytkin mekkojen perään. Aikamoisen tyttömäinen tyttö on kuoriutumassa tästä meidän ¿rasavillistä¿ ja on nyt viime aikoina ollut erittäin kiinnostunut hiuspinneistä ja mekoista sun muista! Meillä sovitukset onnistuvat useimmiten mainiosti, taitaa tuokin olla ¿naisellinen¿ piirre ja viime aikoina on innolla ollut lähdössä ostoksille mukaan!

TAPAAMINEN: Kannatan omaa pinoa tapaamisaiheisille viesteille. Jos palstaa ei ehdi seuraamaan koko ajan, menevät tapaamista käsittelevät kommentit kokonaan ohi.

Nyt vielä takaisin töiden kimppuun ennen kotiinlähtöä!

emali 19+1 (puoliväli lähestyy ;-))

Minä tänne olen niin harvoin kirjoitellut, mutta joskus kuitenkin. Olen aika laiska, mutta kerran viikossa seurailen menoa. Taas pisti silmääni sellainen aihe, että haluaa kommentoida.

TULEHDUKSISTA ym. OIREISTA: Olen varmaan ennenkin tästä asiasta jonnekin paasannut, mutta avaan vielä suuni. Jotkut ovat valitelleet valkovuotoja, supistuksia ym. mahdolliseen tulehdukseen viittaavaa. Minusta jos on jotain epätavallisen tuntuista alapäässä, ts. oma vaisto sanoo muiden oireiden lisäksi, että kaikki ei välttämättä ole ihan ok, niin kannattaa vaan lähteä reippaasti lekuriin ja passittaa itsensä labratesteihin.

Itselläni on ollut yksi runsaasta valkovuodosta alkanut ja pienillä supistuksilla jatkunut emätintulehdus, joka meni kohtuun ja sikiö kuoli. Tämähän on hyvin epätodennäköistä, että niin käy, moni emätintulehdus saadaan kuriin antibiooteilla. Minulla antibiootit eivät enää ehtineet tepsiä. En nyt halua korostaa, mitä minulle on käynyt, vaan sitä, että minusta pitää heti lähteä lääkäriin, jos on pienikin epäilys. Tämä ei todellakaan ole mitään yli-hysteriaa, vaan ihan normaalia raskausajan huolta. Silloin kun on raskaana on paljon herkempi kaikelle. On ihan sama, jos tekee vaikka 10 turhaa käyntiä ja kaikki on hyvin, mutta jos yksikin käynti paljastaa esim. tulehduksen, on se sen väärti. Vaikka kuinka pidettäisiin kahjona ylireagoijana, niin mitä se haittaa. Tunkekaa itsenne lääkäriin ja labraan, jos siltä todella tuntuu.

Paasasin taas pitkään, mutta asiakin on minusta tärkeä. Veljeni, joka on lääkäri, on sanonut minulle, että terveysasemat ovat juoppoja ja mummoja väärällään (en halua heidänkää vaivoja väheksyä), joten kyllä sinne etuoikeutetusti raskaana olevat lapsestaan huolissaan olevat äidit mahtuvat hyvin!

Hyviä viikonloppuja ja pitäkää itsestänne huolta.

Mä tulin juuri kaupungilta, ja matkaani tarttui ensimmäiset mammavaatteeni:). Mustat mamma caprihousut, farkkuhame ja pari paitaa. Tosiaan Tukholman keskustassa shoppailin ja kyllä noista mamma vaatteista on kaikki keskikokoiselle tallaajalle tarkoitetut aina loppu. XL ja XS kokoja on yllin kyllin.

Isyysvapaista kommentoin minäkin, täällä ruotsissa vanhempainvapaa on puolet ja puolet, eli minä olen ekan vuoden lapsen kanssa kotona ja mies sitten jatkaa siitä n. puoli vuotta eteenpäin. Hän haluaa ehdottomasti olla myös lapsen kanssa kotona ja kyllä se minulle vaan passaa.

Täällä on muuten kaunis ilma tänään, aurinko paistaa ja 7 astetta lämpöä, eli hiukka kevään merkkejä ilmassa, ihanaa!

tähtinova rv 19

Juu, kevätvaatteita tekis minunkin mieli. Alkaa olla kaikki vaattet pieniä eikö oikein tiedä mitä päällensä laittais. Toinen ongelma minulla on ainakin ulkoiluvaatteet. Toppahousut ei oo mennyt kahteen kuukauteen kiinni ja tuulihousuilla en tarkene. Koitin käydä etsimässä alesta kevyttoppista, mutta eipä niitä enää ollut tarjolla.

Joku kyseli tuosta, et miten mies meinaa pitää isyysvapaitaan. Kyllä meilläkin mies haluaa sen bonusvapaankin isyysvapaiden päälle pitää sit vanhempainvapaan lopusta. On kyllä ollut puhetta jo sellaisestakin, että jos minulla olisi mahdollisus osa-aikaisesti tai jopa kokopäiväisesti jatkaa opintojani keväätlukukaudella, ja mieheni jäisi vanhempainvapaalle. Tosin se asia on vielä aivan auki, kun eihän sitä tiedä miten sen vauvan kanssa sujuu. Vaikea suunnitella sellaista elämää, mitä koskaan ei ole elänyt. Voihan siinä käydä niinkin, että en malta päästää poikaa ikinä silmistäni.. Ainakin aikoinaan koiramme tullessa taloon, KUKAAN ei sitä osannut hoitaa, kuin minä. Olen rukoillut, että tuon ikävän piirteen saisin vältettyä ja antaisin myös isukin tutustua lapseensa. Mitens te, jo lapsia saaneet äipät, onko teillä ollut jotakin tämmöstä ilmassa vai olenko ainoa jolta tämmöstä omimishalukuutta tuntuu löytyvän.. ja ennenkaikkea, miten sen voisi välttää?? Minun isäni on kautta aikain ollut hyvin etäinen, enkä haluaisi että näin kävisi meillä.

Tuohon ODEN kirjoitukseen haluasin kommentoida, että itselläni ainakin on ollut hyvin hankalaa lähestyä missään asiassa neuvolan väkeä.. Aina tulee sellainen olo, että älä ole ylihysteerinen. Tosin minulla ei ole vuotoja ollutkaan, että ei ole tarvinnutkaan tuommoisten asioiden kanssa sinne mennä. Mutta hali ja tsemppiä sinulle.

Haluaisin vielä yhestä aiheesta herättää keskustelua, nimittäin siitä, että onko teillä muilla, varsinkin ensimmäistä odottavilla tapana syyllistää itseänne jatkuvasti? Minä ainakin 15 ensimmäistä raskausviikkoani piehtaroin menneisyydessäni ja olin varma, että kaikkien ilkeiden sanojeni ja tekojeni takia joko vauva menee kesken. Oli tunne etten ansaitse lasta. Ehkä olen sitten jotenkin saanut paiskattua kättä itseni kanssa, koska nyt on ensimmäisiä viikkoja, että todella nautin raskaudestani ja odotan jo vauvan tuloa. Tähän mennessähän en ole uskaltanut ajatellakaan, että niinkin iso onni voisi käydä, että se laps todella syntyis. Tietysti tässä on varmaan osittain myös syyllisyyttä siitä, että kaksi ystäväpariskuntaa käyvät lapsettomuushoidoissa ja meillä tärppäs ikään kuin vahongossa, jo kahden kk:n päästä ehkäisyn poisjättämisen jälkeen.

Mutta jos joku tänne asti pääsi ja jotakin selvää sai sepustuksestani niin kommentoikaa ystävät hyvät =)

Ikarus rv 19+1

Kyllä vain, jos mies pitää vanhempainvapaan kaksi viimeistä viikkoa, saa hän ekstrana 2 viikkoa ylimääräistä isyyslomaa (= ns. " isyyskuukausi" ).

peeveli:

Lainaus:

Siis pystyykö mies saamaan jotenkin jotain bonusvapaita? Joita ei siis vähennetä äidin pitämästä vanhempainvapaasta? Toi olis kyl tosi hieno homma, varsinkin jos se lakiesitys niistä isyys- ja vanhempainrahoista menee läpi.

Peeveli

Olipa kiva lukea, että ultrauutiset ovat olleet hyviä. Niin oli meilläkin, ultra oli tiistaina. Vauva vain oli niiiin itsepäinen, että haaruksiin ei päästy kurkkaamaan, vaikka mukava ultraaja oikein härnäsi vauvelia vilauttamaan jotain. No, meille vanhemmille ainakin jäi ihan mysteeriksi sukupuoli.

Voi kun se tapaaminen olisi joku viikonloppu tai viikko ennen juhannusta... No, enemmistön päätökseen tietty taivutaan. Meidän poppoo menee ilmeisesti kuitenkin täksi jussiksi pohjoiseen minun kotinurkille.

Nyt on vähän huolia: Eilen huomasin, että pyyhittäessä papruun jää punerrusta, ei kunnon verta mutta kuitenkin. Olen nyt muutenkin viime aikoine kärsinyt runsaasta valkovuodosta mutta eilen siihen ilmestyi verta. Maha tuntuikin oudolta, vaikka vauva liikkui normaalisti. (Tiedä sitten johtuuko mahan outous kolmesta kupista kahvia, kun en ole sitä juonut pitkään aikaan ollenkaan.) Kuitenkin, soitin Kättärille äitiyspolille mutta sieltä oltiin hyvin nihkeitä. Heidän mukaansa en oikein kuulu mihinkään, en äitiyspolille, koska viikkoja on niin vähän (vaativat kahtakymmentä ja mulla nyt 19+3). Pitkän jahkailun jälkeen sanottiin, että no soita vaikka naistentautienpolille aamulla, jos siltä tuntuu... Jäi niin paska fiilis. En soittanut, vaan soitan tänään puhelinaikaan neuvolaan, jos pääsis lekurille tai ainakin labraan, jos on joku tulehdus. Huolettaa, vaikka tänään ei papruun pahemmin mitään ole jäänytkään. Tuli vaan mieleen, että mikä hemmetin väliinputoaja näillä viikoilla oikein on. ONKO TEILLÄ MUILLA OLLUT TÄLLAISTA VAIVAA? Muistaakseni joku teistä oli ainakin ihme vuodoista kärsinyt... Eilen olin ihan romuna huolesta, mutta nyt ehkä VÄHÄN helpottuneempi, kun vauva tosiaan liikkuu ja siellä ultrassa näytti hyvältä. Ekassa raskaudessakin mulla oli vähän vuotoa ja se johtui haavaumasta kohdun suulla. Anteeksi tämä oman navan vuodatus.

Ostin muuten eilen resoria, mustaa ja valkoista, kun nuo oikeat masutuubit on niin hintavia. Nyt selvisin kuudella eurolla ja oikein on toimivat tuubit...

Juupa-juu. Menipä itsekeskeiseksi. Annan tilaa teille.

Ode huolissaan viikoilla 19+3

Pepper:

Lainaus:

Minä olen myös yrittänyt ylipuhua miehen, että hän pitäisi ne vanhempainvapaan viimeiset kaksi viikkoa ja saisi siitä sitten ne bonusvapaat eli olisi ensi vuonna toukokuussa kuukauden isyysvapailla.

Siis pystyykö mies saamaan jotenkin jotain bonusvapaita? Joita ei siis vähennetä äidin pitämästä vanhempainvapaasta? Toi olis kyl tosi hieno homma, varsinkin jos se lakiesitys niistä isyys- ja vanhempainrahoista menee läpi.

Vielä MIEHEN OSALLISTUMISESTA:Meillä mies on pitäny aina sen kolme viikkoa isyyslomaa. Muutenkin olen itsekin kai niin mukavuudenhaluinen et alusta alkaen ole näitä vauvoja aina miehellekin lykännyt ;) Ainoa tietysti mitä mies ei ole voinut tehdä on imettäminen. Vaipanvaihdot sujuu siinä ihan yhtä hyvin kuin multakin ja kaikki muukin. tärkeintä kai on se et antaa isän tehdä asiat omalla tavallaan eikä ole koko ajan korjaamassa miehen tapaa tehdä ettei hänelle tule sit epäluottamusta omaan osaamiseensa.

Nyt tuli yks kakinhajuinen tytöntyllerö tähän, vaipanvaihto hommiin siis.

Peeveli

Heippa taas,

VAATTEISTA:

Mä ajattelen vielä optimistisesti, että onhan siellä kaapissa

isoja vanhoja tee paitoja, miehen paitoja yms jota voi käyttää sitten kun

lomailee kesällä ettei tarvitse mitään erikseen paljoa ostaa

siis paitaosastoa.

Housuista mulla on jo neljät mammikset eli niiden pitäisi riittää...

Mutta eri asia on tietty sopiiko ne kaikki loppuun asti päälle.

Toivotaan ettei peppu ala leviämään pahasti :)

ode71: hyvä kun sait aikoja, ikävä yksin kotona murehtia ilman

sovittuja tarkistuksia

VAUVANVAATTEET:

Kummankohan paketin saa jos heti ensi viikolla laittaisi

hakemukset menemään. No senhän sitten näkeepi...

Pia rv:lla 23

Moi,

Voithan sä soittaa ajan omaan terveyskeskukseen tai sitten menet vaan päivystävälle lääkärille teidän terveyskeskuksessa/lähisairaalassa mihin kuuluu mennä niin se sitten lähettää sinut eteenpäin jos on tarvetta ja ne voi kanssa tehdä ton labrakokeen.

Mä kävin eilen tulehduksen takia diacorissa lääkärillä ja toivon, että pian helpottaisi pian, koska nyt on ollut jonkin verran supistuksia tosin kivuttomia mutta kuitenkin pikkasen huolettaa näiden ilmiöiden yhtäaikaisuus. En tiedä pitäisikö tässä alkaa vaan makaamaan sängyssä...

Pia

Kyllä nyt alkaa ton lumen kanssa huumori loppua :( Ainoa hyvä puoli siinä on, että ompahan äipällä jottaa tekemistä, kun pojan kanssa mennään pihalle :D ei tarvi tumput suorina seistä, ei.

Meillä on alkanut tuo nuorimmainen heräilemään aamu viideltä ihan noin huvikseen, eikä ala enää nukkumaan, joten onhan sen kanssa ylös noustava, vaikka nukuttaisi kuinka. Sitä kun keksisi jonkin keinon millä saisi pojan nukkumaan himpunkin pitempään nii vot.

eri & taateli rv. 20+0 Jee puoliväli tasan! :D

Tänään tuli oltua kaupungilla pojan ja työkaverin+tämän tyttösen kanssa shoppailemassa. Oli kyllä paljon vaunuväkeä liikenteessä tuolla Helisngissä, kun oltiin kaupoilla 9.30 aikoihin. No, itselle en ehtinyt kauheesti mitään katsella, kun pitäisi pojalle saaha kans näitä kevätvaatteita ja kenkiä. Onpas muuten aika voimia vievää hommaa, kun ei aina olla kovin yhteistyöhaluisia. Lopulta ei mitään pojalle löytynyt, mutta uudelle tulokkaalle hommasin läjän aivan ihania vaatteita ;) Että uusi reissu kaupoille edessä...

Ihan kuin muistaisin jonkun kyselleen polvien yläpuolelle ulottuvaa äitiyshametta. Tuolla Kampin keskuksessa on paljon lastenvaateliikkeitä ja siellä yhdessä ruotsinmaalta tulleessa oli sellainen kiva farkkuhame. Tuli täs vaan mieleen.

Tapaaminen viikonloppuna ennen juhannusta oikein mainiota ja voidaanpi pistää siitäkin pinoa pysyyn tosiaan.

Ja nyt menen herkuttelemaan omenapiirakalla ja vaniljajätskillä ;)

Air + masu 17+6 + poika 12/04

Heräsin aamulla karmeaan päänsärkyyn, mutta nyt alkaa olo hieman helpata. Kelikään ei suosi...

Pialle tsemppiä tulehduksen kanssa, toivottavasti se helpottaa nopeasti.

Domille iki-ihania päiviä kotosalla. Täällä kotosalla minäkin olen päivät pitkät hoitovapaalla. Nautin kyllä jokaisesta päivästä, en ole kaivannut töihin lainkaan. Ensimmäisen ja toisen lapsen jälkeen kiirehdin töihin oitis enkä todellakaan olisi halunnut jäädä kotiin. Vuodet töissä muuttivat ajatusmaailmaa aika lailla, joten nyt olen kahden viimeisen kanssa ollut pääasiassa kotona ja aion olla tämän viimeisen villahousun kanssa kotona kaikki kolme vuotta.

Minä puin sitten aamulla tunnollisesti hoitosukat jalkaan ja yritän olla niiden kanssa koko päivän. Jospa jalat tuntuisivat illalla kepeimmiltä ja suonikohju helppaisi hieman. Ajatus näin paksuista sukista kesäkuumalla saa minut voimaan melkein huonosti.

Pitkän alkuraskauden palelun jälkeen alkaa taas pukata hikeä pintaan. Öisin potkin peiton sängyn jalkopäähän, vaikka ennen vedin sen leukaan asti. Päivisinkin pärjää jo yhdellä pitkähihaisella...

Kävelin eilen Stokkan halki Instru-reissun päätteeksi ja ihastelin kevätvaatteita. Voi kunpa löytäisi itselleen kesäksi jotain oikein kaunista, se piristäisi mieltä. Aika tylsiltä nuo äitiysteltat näyttivät. Pakko varmaan lähteä sinne pääkaupunkiseudulle ostoksille. Täytyy yrittää päästä mahdollisimman pian, sillä vaatteet ovat todella vähissä.

Sellainen pitempi salsahame kivalla kuviolla olisi mukava kesäksi ja vaikka farkku-tai pellavakaprit. Olen sellainen sporttisen farkkutyylin kannattaja, mutta ikä alkaa tulla vastaan tuosta tyylistä. Pitäisi varmaan siirtyä vähän naisellisempaan mallistoon, se ei vain tunnu kovin helpolta.

Jaaha, nyt menee jaaritteluksi.Annanpa tilaa muiden lennokkaammille ajatuksille ja menen kahvin keittoon. Kelistä huolimatta, antoisaa ja energistä päivää kaikille ihanille ihmisille!

Opemamma ja vimpula rv 18+2

ja aina on mukava jutella oman " tädin" kanssa. Sovittiin niin, että tämän päivän lepäilen ja jos alkaa tulla enemmän oirita, menen päivystykseen. Huomenna aamulla menen labraan, jonne menee edeltä lähete ja sitten neuvolan puolelle koputtelemaan. Siellä on ajat täynnä mutta ottaa minut heti sinne, kun pääsen labrasta. Kuunnellaan sydän äänet. Tämmöstä. Verta ei nyt ole ollut yhtään mutta mahaa nippailee varmaan jo pelkästä hermostuksesta. Tämmösiä väliaikatietoja. Kiitos kommenteista Pia.

täältä loskan ja pilvien keskeltä...Tällä hetkellä kyllä loskakin tuntuu kivemmalta kuin lumisade! Kevät tulkoon! Ensimmäisellä on päästy ekaa kertaa käyttämään kumisaappaita ja kurahousuja, jotenkin se on niin hellyyttävää ja ihanaa näin alkuinnostuksena, älytöntä!

Hipsuhiiri kyseli MAIDONTULOSTA...ekassa raskaudessa mulla alkoi tulla esimaitoa viikolta 24. Pärjäsin vanu puhdistuslapuilla. Toivottavasti nyt ei ala maitoa nyt ihan suihkuamaan, liivinsuojien käyttö kun ei ole kovin miellyttävää.

Neuvolakäyntiin vielä parisen viikkoa, että en yhtään tiedä missä mennään. Neuvolatädeistä kun oli puhetta, niin viimeksi mulla oli aivan ihana neuvolatäti, jonka kanssa oli mukava jutella myös ns. henkisistä asioista raskauden suhteen. Esim. äitini on kuollut kun olin pieni niin tuli omaa äitisuhdetta mietittyä. Nykyisen kanssa käydään vaan nopeasti rutiinit ohi, ei tee mieli jutella, eikä neuvolatäti kysele.

petraelena 19+6 (Huomenna puoliväli, jee!!)

Täällä ripuli jatkuu. Sunnuntaina siis jo alkoi. Nyt alkaa jo vi...taan..!

Tiistaina kävin neuvolassa ja eilen lääkärissä, tänään sit verikokeissa ja jättämässä ulostenäytteet. Huomenna saa tulokset osasta verikokeita ja maanantaina sit loput. Saas nähdä löytyykö mitään vai onko tää sit vaan ihan tavallista ripulia. Oli mitä oli, sais jo loppua!

NEUVOLASSA kuitenki kaikki ihan hyvin, hemoglobiini 144, paino noussu 600 g, pissa puhdasta,verenpaine vähän koholla(niin on aina), sydänäänet kuului hyvin, pulssi 155. Kohdunpohjan korkeutta ei vielä mitannut, sanoi vaan että ihan turha mun vatsanpeitteitä mittailla.

ESIMAITOA on alkanu mullakin jo tällä viikolla valumaan. Esikoistakin kun odotin alkoi tosi aikasin.

TAPAAMINEN kuulostaa kivalta ja olen siis mukana. Ja kyllä varmaan kannattaa tosiaan oma pino aiheesta aloittaa.

Mutta nyt taas lepäilemään..

Calathea 18+3

ISYYSVAPAAT: Meillä mies aikoo pitää heti vauvan syntymän jälkeen 1 tai 2 viikkoa, riippuen vähän siitä, milloin tämä vauveli syntyy. Jos sattuisi syntymään jo heinäkuun loppupuolella tai heti kuun vaihteessa, silloin mies luultavasti pitää vain yhden viikon, kun on kuitenkin ollut lomalla jo nelisen viikkoa ennen sitä. Sitten ne kaksi jäljelle jäävää viikkoa säästettäisiin ensi syksyyn/talveen. Minä olen myös yrittänyt ylipuhua miehen, että hän pitäisi ne vanhempainvapaan viimeiset kaksi viikkoa ja saisi siitä sitten ne bonusvapaat eli olisi ensi vuonna toukokuussa kuukauden isyysvapailla. Mies ei ole vielä lämmennyt ajatuksella, kai hän lähinnä miettii sitä, pystyykö järjestämään töistä vapaata. Toivon, että saan hänet ylipuhuttua tai että hän itse tajuaisi, miten ainutkertainen juttu tuo olisi.

ITSENSÄ SYYLLISTÄMINEN: Mun täytyy myöntää, että tuollaiset itsesyytökset on kalvanut minunkin mieltäni. Varsinkin ensimmäistä odottaessani, mutta myös nyt. Tuo on varmaan aika luonnollinen tapa ajatella. Onhan tämä raskausaika muutenkin niin herkkää aikaa, että mielessä pyörii vaikka mitä. Joskus olen sellaistakin miettinyt, että olenkohan ansainnut tätä toista lasta ollenkaan, kun en mielestäni ole tuon ensimmäisen kanssakaan aina mielestäni niin onnistunut. Varsinkin, jos korotan ääntä esikoiselle, tulee olo, että olen kamalan huono äiti enkä siis ansainnut yhtään enempää lapsia.

ALARAAJAKIVUT: Nyt vasta huomasin, että ainakin Hipsuhiiri ja Pumpuli härsivät myös näistä alaraajakivuista! Minulla on sama vaiva ollut jo pitkään. Lonkka kipeytyy heti, jos kävelen vähänkin pidemmän matkan. Liitoskivut vaivaa myös. Kiva olla jo tässä vaiheessa näin raihnainen :(.

MAIDON TULOSTA: Mulla ei esikoisesta tullut lainkaan esimaitoa ennen synnytystä. Vasta päivä pari synnytyksen jälkeen nousi maito kunnolla rintoihin ja sitten sitä tulikin. Saas nähdä, miten käy tämän toisen kanssa. Rinnat ainakin turposivat jo alkuraskaudessa, ekaa odottaessani ei sellaistakaan tapahtunut.

Kannatan PEEVELIN ehdotusta elokuisten treffi-pinosta. Sitä olisi paljon helpompi seurata ja jokainen halukas saisi varmasti riittävästi tietoa tulevasta tapaamisestamme.

Ja vielä niistä LASTEN VAATEHANKINNOISTA. Peeveli toikin esiin sen tosiasian, joka meilläkin on edessä: pojalta on jäänyt kaikki kevätvaatteet pieniksi. Pitäisi hankkia ainakin välikausihalari, kumpparit ja kevätkengät. Varsinkin nuo kenkähankinnat on aina hirveän työn takana, kun poika ei jaksaisi niitä koskaan sovitella ja kaupassa tulee aina isot riidat.

MINIK:lle ihanaa ultraa!!

OMASTA NAVASTA vielä sen verran, että Kela-paperit lähtivät käsistäni hetki sitten ja tänään laitan myös vakuutushakemuksen postiin :). Ihanaa saada asioita pois päiväjärjestyksestä! Muutenkin mulla on jotenkin paljon reippaampi mieli, kun mitä aamulla tai tällä viikolla muuten. Olisikohan lähestyvällä viikonlopulla jotain tekemistä asian kanssa.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat