Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Meidän 7v. ei ole koskaan maksanut vielä mitään itse. Kolikoita on saanut ja tunnistaa ne, mutta säästöpossuun on laittanut.

Ja jotenkin tuntuu, että jos itse ostaa kasan ruokaa niin miksi lapsen pitää maksaa erikseen oman suklaapatukkansa. Jos vielä on jonoa ja muutenkin ihmiset kireän tuntuisia, kun joku hidastelee.

Kommentit (5)

Hän on vasta 3 vuotta ja rahapussi on ollut jo vuoden. Ei ymmärrä rahan arvoa, mutta rakastaa maksaa itse aina jos pussi on mukana. Miksi lapsi ei saisi tehdä sitä, koska siitä niin nauttii. Ei se nyt niin kauaa kestä jos kaivaa 2 eurosen ja antaa kassalle ja laittaa vaihtorahat pusiinsa. Ihme kiire ihmisillä nykyään....

Yhdessä valitaan pikkukärryihin ostoksia, jotka he sitten laittaa hihnalle. Siellä on tosi harvoin jonoa. Jossain huoltiksella tms. saavat maksaa oman pillimehunsa. Molemmat omansa. Kirjastossa antavat kirjastokortin tädille tai kysyvät itse jos etsivät jotain tiettyä kirjaa. Kyllä lasten täytyy saada opetella arkielämän asioita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Meidän lähikaupassa on monesti hiljaista ja silloin annan maksaa. Samoin jossain taphtumissa voivat itse käydä ostamassa esim. pillimehut.

4-5-v olen ekoja kertoja antanut omilla rahoilla ostaa jotain.

Täällä meidän lähiössä 5-v käyvät jo itse kaupassa tai kiskalla ilman vanhempia. Ostavat karkkia tai jätskiä.

Jos ei vanhemmat ole antaneet rahaa, etsivät tyhjiä pulloja ja ostavat niillä.

Oikeammin hän maksaa kaikki meidän ostokset, sillä tahtoo aina ojentaa pankkikortin kassatädille.

Itse myös ostaa jäätelötötteröt kioskista. Tietää hyvin millä rahalla saa jätskin. Hän on saanut myös nyt viedä kaikki pullot palautukseen ja hakee sitten sillä panttilapulla infosta kolikoita, että saa ostaa sitten jäätelönsä!

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat