Seuraa 

Sivut

Kommentit (33)

).( - Kiva kun on pahoinvointi palannut ympärivuorokautiseksi :( Tykkäsin paljon enemmän siitä aamuoksennus -> hyvä olo -tyylistä... Nyt taas sitten makuuasennossa kaksi viimeistä päivää kun on niin kamalan paha olo jos nousee pystyyn. Kiva :(

UNISTA oli puhe jonain päivänä, villit unet on muuten aivan selvästi raskauden aiheuttamia :) Esikoisesta näin kanssa mitä kummallisimpia unia, nyt sama juttu ja monella muullakin näytti olevan.

Viime yönä näin unta KAKSOSISTA... Ihan alkuraskaudesta mulla oli paljon kaksostuntemuksia, mutta ne hellittivät jo ennen kun rv 6 tuli täyteen. Silloin siitä oli juttua ja monella muullakin taisi niitä olla :) Mutta onko nyt MANDISOFIA ainoa jolla onkin oikeasti tuplat? Vai vieläkö on jännääjiä? Meillä näkyi molemmissa ultrissa vain yksi sikiö joten eiköhän tännekin ole vain yksi tuloillaan.

ASUINPAIKKAGALLUPIIN: Eli me asutaan tässä Pohjois-Helsingissä ihan Vantaan rajan lähellä, Hämeenlinnanväylän vieressä.

TÖISSÄ KERTOMISESTA: Mulla on sillain jännä tilanne, että olen omassa firmassa esimiesasemassa ja on yli 10 alaista. Olen se " liima" joka pitää koko homman pystyssä ja joudun tekemään aika paljon duunia, että saan firman pysymään kasassa koko äitiysloman ajan. En halua kertoa tästä kakkosesta missään nimessä kovin aikaisin, koska pelkään että se vaikuttaa aika paljon kaikkien henkeen ja tulevaisuudensuunnitelmiin.

Onneksi me työntekijät asumme kuitenkin eri paikkakunnilla ja teemme töitä pääasiassa netin välityksellä, joten piilottelu ei ole vaikeaa. Parin viikon päästä meillä on kyllä kevätkokous, täytyy varmaan hankkia jotain kaventavaa vaatetusta etten paljastu :) Mutta laskeskelin että tuolloin on n. rv14 täynnä joten ei masu välttämättä vielä näykään.

Tänään toisaalta mulla on iso palaveri, jossa on tarjolla pitkäaikainen sopimus. Jännittää miten menee ja miten pystyn vakuuttelemaan että voin hoitaa tuon sopimuksen, JA olla mainitsematta äitiyslomasta. Vakaasti kyllä uskon että se pystytään hoitamaan, mutta vastapuoli ei ehkä ole samaa mieltä...

No joo, se siitä :) Illalla tiedän paremmin. Toivottavasti kaikki menee putkeen.

Piti vielä mainita että me päätettiin siirtää kaikille kertomista, kun päätettiin siirtää esikoisen 1-vuotissynttäreitä TAAS... nyt ne pidetään kun hän on 1v 2kk :) Eli toukokuun alussa. Silloin on jo rv 16 joten hyvin voi kertoa, tai pakkokin lienee jo kun maha varmaan alkaa näkyä.

Nyt ylös ja toivottavasti arabialaista syleilemään, ettei koko päivää tarvisi kakoa! Hyvää torstaita kaikille.

Coe rv 10+3

myöhemmin, kun viime vuonna oli ollut liian alhainen. Multakin alettiin kyselemään, maksaako työnantaja vai Kela sen 3kk äitiysrahan ja mä olin ihan ymmälläni. Kysyin firmassakin, eikä täälläkään ole tullut tuollaista eteen. No Kelasta se kai suht helposti selviää, mutta jos joku jaksaisi vähän valottaa asiaa...

rv 14+5 (np-ultran mukaan)

Alkaa muuten näyttämään jo yllättävän isoilta nämä numerot!! kyllä aika menee nopeasti, vaikka välillä taas niiiiin hitaasti, kun odottaa seuraavaa ultraa. Mutta pian kai tässä huomaa, että on jo synnytysvalmennuksessa ja täytyy alkaa valmistautumaan vauvan tuloon!! Mä olen kyllä ihan tyytyväinen, että on tää 9kk valmentautumisaika, vaikka odotankin hirveästi näkeväni pikkuisen... nyt jo pelottaa synnytys, imetys ja monet jutut, jotka tuntuu vielä niin vierailta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Täällä on tullut yön aikana taas talvi :( Mutta sanotaanhan, että " Uusi lumi on vanhan lumen surma" ...jospa tuo pitäisi paikkansa, haluan jo kevään!!!En jaksais pakkautua enää toppatakkiin :/

Mä en ole nyt parina yönä joutunut käymään lainkaan pissillä*koputtaa puuta* Aamulla onkin sitten rakko hurjan täynnä.

Sain sitten eilen kerrottua työnantajalleni raskaudesta, vaikka koville se otti !! Ja vastaanotto oli tosi iloinen. Hän karasi kaulaani ja meinasin rääkästä, kun tissit sattu ihan simona siinä puristuksessa :D Mutta siis kivi putosi sydämeltä, kun sain kerrottua asiasta.Hän oli hieman " murheissaan" , että miten jaksan kesällä kovassa kiireessä ison masuni kanssa työskennellä. Sanoin, että eiköhän se siinä sitten mene. Tarvii vaan koittaa välillä istua, vaikka ei ole helppoa.

Isäntä oli käynyt eilen vakuutusyhtiössä prätkävakuutuksen vuoksi ja hän oli ihan oma-aloitteisesti jo kysellyt vauvankin vakuutuksesta ja nyt tuolla on esite keittiön pöydällä :) Olin ihan otettu <3

Masu tuntuu taas kasvaneen ja normaaleilla housuilla oleminen on välillä aika tuskaista :/ Eilenkin oli pakko pitää nappia auki ja välillä koko vetskariakin, kun niin puristi! Eilen katoin jotain farkkuja, sellasia tosi tiukkoja ja matalia miettien, että onko nuo muka mahtunut mulle vielä viikko sitten :D Kyllä niille saapi nyt jättää hyvästit ja siirtyä muihin. Tarvisi mennä katsomaan vaikkapa Lindexiltä jotain paitoja ja housuja. Täällä kun ei oikein monessa paikkaa noita mammavaatteita ole tarjolla. Äitini ainakin mainitsi, että siellä on nättejä :)

Nää masuun kasvaneet karvat ovat muuten aika veikeitä. Ihan kuin vauvan tukkaa :)

Kävin eilen verotoimistossa, kun ihmettelin veroprosenttini nousua 3:lla prosentilla, vaikkei tulot ole mihkään muuttuneet!! Ja kannatti tosiaankin mennä, se laski meinaan NELJÄ prosenttia! Olivat laittaneet mulle sellasen hassun sivutuloverokortin siihen, että 5000¿ asti sivutuloista menee perusprosentin mukaan ja mulla ei edes ole sivutuloja!!! Mutta kun 2004 on ollut niin sen takia laittoivat tollasen. Mutta kun tuo 5000¿ laskettiin päätulojen lisäksi mun ansioiksi niin siitä huima veroprosentin nousu !! Että HIEMAN oli yläkanttiin meitsin tulot laskettu :D

Tunsin itseni aika uuvatiksi siellä, kun tuli juttua sitten [b]äitiyspäivärahasta[/b] että kuka maksaa ja mitä maksaa..:!?! Mä vaan levittelin käsiäni, että " Have No Idea!"

[b]Miten muuten se lyhykäisyydessään menee, kertoisiko joku?[/b] Täällä monella on kokemusta asiasta:)

Juu että semmosia tänne. Ei kait tässä tmän kummempaa tällä kertaa!

Voikaa hyvin ja paksusti...tai hyvin paksusti :D

Auringonpaistetta toivoopi:

Je_Ni & " Pikku-Hippu" 12+4

Täältä saa tulla hakemaan edes puolet :) Ei vaan tosissaan, olkaa onnellisia siitä ettette joudu kärsimään! Kyllä se vauva siellä on mahassa ja terveenä vaikkei sitä kamalaa pahoinvointia tulekaan.

Minä en millään muista nuita nimimerkkejä kuka mistäkin kertoi..mutta sinulle joka kävit ultrassa ja siellä oli niitä harjottelijoita ja reissu meni " mönkään" niin sano ihmeessä neuvolassa siitä, jospa ne heltys antamaan sinulle toisen ultrauksen. Se ultraus hetki on niin lyhyt, ja kun se on ainut kerta, niin kyllä siinä kuuluu äidin ja isän nähdä koko aika vauvaa. Joku roti siihenki hommaan. Minä ite olisin varmaan nostanu metelin jo siellä paikanpäällä, mutta eihän sitä aina kehtaa eikä välttämättä hoksaakaan.

Autolla ajosta..mulla oli kans monta vuotta että ajoin autolla tosi vähän, pari kertaa vuodessa, ja nyt ku oon alkanu ajamaan useammin niin rohkeus on kasvanu paljon. Siihen ajamisen pelkoon kun ei auta muu ku ajaminen :)

Tänään on ollu vähän parempi päivä pahanolon kanssa, pääsi jopa käymään kaupassa ja ulkonaki samalla. Huomen aamulla on neuvola ja saapas nähdä kuunnellaanko vielä sydänääniä. Pelkään myös sitä, että terv.hoit. valittaa ylipainosta, kun sitä nyt muutamia kiloja on ja oon kuullu että hän olis hyvin tarkka sellasista... Edellinen täti oli niiiiin ihana, se ei koskaan valittanu tai päsmentäny ja oli kyllä maailman paras terkkari :) Ikävä häntä. Mutta jospa se nyt tuokii pitäs mölyt mahassansa, koska mä en nyt voi laihuttaa raskaana ollessa ja siksi on turha valittaa. Syön kuitenkin mahdollisuuksien ja pahoinvoinnin mukaan terveellisesti ja vähemmän terveellisesti, sitä mikä nyt sattuu suusta alas menemään.

Mutta jännätäänpä siis huomista...

Terkuin jääsydän rv 9+2

Itte oon ollu ihan järkyttyny kun iho on niin huonossa kunnossa. Tuntuu ettei sitä saa millään paremmaks, en tykkää käyttää mitään monen sentin pakkeli kerrosta.

Olo on muuten ihan hyvä. Oireeton olo on aika ihana, mutta toisaalta sitä toivois jotain oireita kun ne " kuuluu" raskauteen.

Meillä kans esikoisen odotuksesta on jo viis vuotta aikaa. Kaikki tuntuu taas uudelta ja jännältä. Ei millään jaksais odottaa raskauden etenemistä =)

Ei mee muuten enää kauan kun alkaa liikkeitä tuntumaan, IHANAA. En malta odottaa!!!

Me ollaan Turusta, mutta tällä hetkellä ollaan äitin luona Oulussa.

Sasku ja Onni rv13+5

Iho-ongelmia ei varsinaisesti ole mulla onneksi ollut, iho ja hiukset ovat normaalit voisi kai sanoa. Kumpaankaan ei jaksa panostaa, kun on kotona eikä tarvitse juuri " ihmisten ilmoilla" liikkua.

Paikkakuntagalluppiin, asutaan Klaukkalassa.

Mitähän muuta aiheita olikaan, äitiyspäivärahasta... mulle maksaa Kela, koska en ole töissä, koska valmistuin juuri ennen esikoisen syntymää.

Olo väsynyt, ei pahoinvointia ollut moneen viikkoon, paitsi tietty tossa oksennustaudin aikaan.

Pitänee mennä lepäämään, kun lapsetkin nukkuvat :)

Kati 12+3

En usein ole koneen äärellä, koetan kuitenkin lukea tätä palstaa säännöllisesti, et pysyis porukan jutuissa mukana.

Väsyttää ja heikottaa. Mielellään sitä vain makoilisi tai ainakin vaan istuisi sohvan nurkassa. Mulla on ollu vähäistä vuotoakin (rusehtavaa) nyt viime päivinä, neuvolasta kuitenkin sanottiin, ettei kannata huolestua jos se on vähäistä ja ei ole alavatsakipuja. On vähän vetänyt mieltä apeksi tämä vuoto kuten tuo ilmakin. Mutta ehkä nyt voin taas olla rauhallisemmin mielin.

Joky kyseli ultrista: meillä on vielä kaksi pitkää viikkoa aikaa ekaan ultraan, yksityiselle kun en aio mennä ja niin ikään kaksi viikkoa ensimmäiseen lääkärikäyntiin, joten niitä kovasti odottelen. Olisi ihana kuulla ne sydänäänet pian, jos siellä nyt vauva masussa on... Välillä se edelleen arveluttaa... Neuvolantäti ei saanut sydänääniä viikko sitten kuulumaan mikä vieläkin harmittaa.

Pitäis tehdä jotain hyvää ruokaa pian. Esikoinen on nukkumassa, on jostain syystä raukalla rytmit ihan sekaisin. Eilen nimittäin otti kahdet päiväunet jostain syystä ja tänään nukkui sitten klo 11 asti. Ei maistu pojalle ruokakaan hyvin, et en tiedä mikä on. Toivottavasti ei tuu kipeeks.

Nyt alkaa päätä särkeä tämä koneen tuijottelu, joten mukavaa päivää kaikille!

Lizie rv 11+4

Täällä kellutaan vieläkin onnenkuplassa, eilen oli lopultakin se np-ultra. Olipa ihanaa nähdä pikku mussukka siellä heiluttelemassa käsiään ja jalkojaan. Esikoisen odotuksesta tosiaan jo viisi vuotta aikaa, joten kyllä tämä kaikki taas tuntuu niin ihmeelliseltä. Laskettu aika tarkentui, se on nyt sitten 2.10.2006.

Ajattelin että näytän tänään ultrakuvia töissä ja kerron niille jotka eivät vielä tiedä, mutta enpä ole vielä saanut aikaiseksi. Pomolle kerroin jo pari viikkoa sitten kun suunniteltiin kesälomia. Mulle oli kyllä esikoisenkin aikaan jotenkin vaikeaa tuo kertominen, olen luonteeltani aika ujo ja ahdistun helposti huomion keskipisteenä olemisesta.. Tyhmää.

Noista iho-ongelmista, työkaverillani oli hillitön finniongelma raskausaikana ja sai tytön. Katsotaan montako tyttöä lokamammat saa kun niin monella näyttää naama kukkivan.

Mutta työt kutsuu.

Viikonloppua odotellen,

Luppaliini 13+3

Siinä sun viestiä lukiessa tuli heti mieleen, että ootkohan jyväskylästä. nim. mulla oli tismalleen samanlainen ultrakäynti!!

Te varmaan kävitte tikkakoskella vai? Kun minä kävin keskustan tk:ssa ja siellä oli kans huone täynnä terkkoja ja synnärin lääkäri opastamassa..Sain pikkuruisen hetken vilkaista siihen näytölle...Ja kuten sanoit, kun ultraa ei täällä päin saa kuin tuossa alussa niin jäi vähän tyhjä olo =o/

Siksikin olen täällä nyt kysellyt siitä rakenneultrasta että miten sinne pääsee =)

Uimassa käytiin ja muksu jo nukkuu, nukahti raukka jo autoon ja sieltä sinne kannoin suoraan sänkyynsä, riisuin ulkohaalarin ja poika käänsi vaan kylkeään ja nukahti =) No, joskus se käy noin helposti, useimmiten ei ;o)

Nyt telkun ääreen hetkeksi =)

Täällä kukkii kans komeesti :( Mulle aika harvoin tulee finnejä, iho on aikasten kuiva, mutta nyt on eikä yhtään kivaa!!!

Nooooh, tulee ihan sellanen murkkuikäisen olo :D :D

nuorimmainen päätti herätä kuudelta aamul.. olo on ihan sika väsy.

Mulla pari päivää ollut ihme heikotusta tuntuu ettei pystyssä pysy ja kauppajonossa seisominen tuskaa :( tulee oikein tuska hiki ja huippaa..

myös päänsärky on vaivannut.

Kohta täytyis mennä kirjastos käymään meillä kun tulostimesta muste loppu ja täytyis yksi valtakirja siskolle kirjoittaa ja lähettää.

Mulla kans naama kukkii mukavasti.. ja on jostain kohdin tosi kuiva.

Tuohon Galluppiin me asutaan Vantaan kartanonkoskella kauppakeskus jumbon lähellä.

mut nyt taas täytyy poistua :)

T:Hexu ja onni-ilona 13+3

3kk palkka määräytyy oman alan työehtosopimuksen mukaan. MInulla ainakin lukee sen kohdalla, että yritys maksaa työntekijälle täyden palkan äitiysloman 3 kk ajalta. Ja näin oli ekankin äitiysloman aikana. Ystäväni työnantajalla ei ollut mitään yleistä työehtosopimusta voimassa, joten hän ei saanut täyttä palkkaa 3 kk:lta vaan suoraan kelalta sen tuen, jonka saa koko äitiysloman ajalta. en tiedä auttoiko tämä yhtään, mutta tämä tieto mulla on :-)

Jolla igen and again

Mulla ei iho oikeastaan kuki, välillä jotain pientä syheröä on jossain muttei muuta (nyt kun sanon näin, niin ihan taatusti kohta kukkii!!). Mutta tiedän, että sitten synnytyksen jälkeen naama on kuin rehottava kukkapenkki! Sitä en erityisesti odota... :/. Varsinkin vielä, kun ainakin pojan jälkeen tuli herpes huuleen kahden kuukauden sisään kolmesti! Ei paljon tehnyt mieli liikkua ihmisten ilmoilla... Toivottavasti nyt selviäis pelkästään näpyillä naamassa.

Paikkakuntagallupiin; me asutaan toistaiseksi vielä Tampereella.

Kamala väsymys olisi, mutten voi ottaa pieniäkään torkkuja, koska olen muuten koko loppupäivän " ihan pihalla" . Tulee sellainen pöpperö-olo, enkä meinaa jaksaa ollenkaan iltaan asti.

Hexu kyseli autoista, meillä on tällä hetkellä kaksi autoa, toinen miehen käytössä, toinen mulla. Molemmat on farmareita, mutta ei mitenkään mahduta kumpaankaan tämän kolmannen synnyttyä, nytkin on jo ahdasta. Joten tila-autoa katsellaan sitten.

Hyvää torstaita!

himppu rv 11+5

Eli, meillä on nyt lapset 7v, 2v ja 1v. Meillä on autona 7-paikkainen farmarimazda eli peräkonttiin saa istuinpaikan kahdelle.

Näin ollen mahdutaan hyvin.

Nyt tytöt istuu takana Britaxin turvaistuimissa ja esikoinen istuu kaupunkiajossa takana keskellä lannevyössä, mutta pidemmillä matkoilla takakontissa omalla korokkeellaan.

Kun vauva syntyy, laitetaan kai vanhempi tyttö eteen (kaukaloa ei voi laittaa, kun ei yllä vyöt) ja sitten nuorempi tyttö & vauva taakse. Itse istun esikoisen kanssa takakontissa :)

En olekaan pariin päivään tainnut täällä vieraillakaan.

Noista finniongelmista tuli mieleen, että kiinalaisen lääketieteen oppien mukaan (tämä voi kuulostaa todella hörhöltä) raskaana oleva nainen on yang-pitoinen tulipallo, ja kehon liika " kuumuus" voi aiheuttaa finnejä. Silloin pitäisi nauttia viilentäviä yin-pitoisia ruokia, niihin kuuluvat mm. kurkku, melonit ja hedelmämehut ja sitten jotkut lootuksen juuret.

Edellisen raskauden aikana söin paljon kurkkua ja vesimelonia, ja olo oli kevyempi eikä tullut turvotusta, toisin kuin ekassa raskaudessa. En todellakaan ole mikään kiinalaisen lääketieteen asiantuntija, jos joku tietää enemmän aiheesta niin luen kiinnostuneena.

Ei varmaan ainakaan haittaa kokeilla, mutta neuvolassa ei tällaisia kannata mennä puhumaan ;)

Luulin jo että pahoinvointi menee ohi. Ei juurikaan okseta, kuvottaa vaan melkein kaikki. Löysin muutamia ruoka-aineita mitä pystyn syömään:

-weetabix

-ryvita-näkkäri

-urtekramin kuivatut aprikoosit

-verigreippi

-kaurahiutaleet maidon kanssa, päälle ripaus sokeria (auttaa muuten loppuraskauden närästykseen)

-pirkka mustikkajugurtti vehnänalkioiden kanssa

-mämmi

-piparit

Melkein kaikki rasvainen inhottaa, siirryin juomaan rasvatonta maitoa.

Hyvä puoli tietysti on ettei paino lähde välttämättä heti hirveään nousuun kun ei voi syödä, mutta on vaan niin hirveä olo. Alussa teki mieli nakkeja ja kinkkua, nyt melkein kaikki liha kuvottaa.

Tänään kaupassa vietin tovin keksihyllyn luona kyykyssä haistelemassa alahyllyllä olevia piparipaketteja. Mies tuli siihen paikalle ja sanoi: " voi, täälläkö se haistelee pipareita"

Hedelmäirtokarkit haisee kanssa ihanalle!

Mutta ihmetetyttää kun paleltaa melkein koko ajan. Vasta nukkuessa tulee lämmin. Ihmetyttää, että kuuluukohan tällainen vilu alkuraskauteen. Haisen kanssa kokoajan hielle :/ Onneksi olen kotiäiti.

t: Ovaja 9+5

Nyt on sitten siellä ultrassa käyty ja kovasti se pikkuinen " paavokerttuli" siellä potki! Tuleva iso-veli keksi tekonimen heti, kun kerrottiin vauvasta. Ja oli tosi innoissaan vauvasta, silmät alkoi loistamaan ja kysymyksiä alkoi sadella:) Neiti ilmoitti, että vauva ei saa mennä hänen kaukaloonsa, tarkoitti autoistuinta.

Meillä pysyi laskettuaika kutakuinkin samana; tuolla listoilla la:na mulla onkin ollut 9.10, tää aika oli vauvalehden laskurin mukaan, neuvolassa la:ksi laitettiin menkkojen perusteella 8.10 ja nyt sitten tän ultran mukaan on 9.10 ja tää on nyt sitten täällä meilläpäin se virallinen. Eli eilen viikkoja oli 12+2 mitta oli 5,9 cm. Mutta tässä olikin sitten ne hyvät asiat ultrasta, nyt tulee kauhea narina-osio, pahoittelen......

Joo, elikkä siellä oli harjottelemassa 3 kpl neuvolantätejä+joku opiskelija ja synnytysosaston lääkäri. Nää tädit sitten seisoi siinä monitorin edessä niin, ettei mies nähnyt käytännössä mitään. Mulle ei näytetty ollenkaan, sitten lopussa hoksasivat, että äidillekin vois " vähän" vilauttaa. Ja se oli tosiaankin vilaus! Oli muutenkin sellasta hakuammuntaa, ei meinannut ensin löytää koko vauvaa ja ehdin jo säikähtääkin. Kyllä mä ymmärrän, että näiden tätienkin pitää harjoitella sitä ultran käyttöä, mutta musta on väärin, että meillä kunta tarjoaa vaan yhden ultran ja sekin on sitten tollasta töhellystä! Voisivat mun mielestä harjoitella esim. siten, että tarjoaisivat halukkaille äideille ylimääräisen ultra kerran. Aion kyllä lausua muutaman valitun sanan, kun menen seuraavan kerran neuvolaan! Mutta tärkeintä nyt tietenkin oli, että vauva oli siellä hyvissä voimissaan!

Gallupista: me asutaan Jyväskylän maalaiskunnassa, Tikkakoskella, joka on siis Jyväskylästä n.20 km pohjoiseen.

Autokoulussa oleville ja sitä suunnitteleville; muistakaa sitten ajaa, kun saatte sen kortin! Mulle kävi niin, että kun ajoin kortin 18 vuotiaana, mulla ei ollut omaa autoa ja me ajettiin aina miehen vanhempien autolla, jota aina ajoi siis mieheni. Ja sittenkun ostettiin ensimmäinen oma auto, sama tyyli jatkui, jotenkin sitä oli niin tottunut istumaan siinä apukuskin paikalla, ettei enää osannut eikä uskaltanut lähteä ajamaan. Ja tämä johtui ihan minusta itsestäni. Yhdessä välissä oli jopa 3 vuotta, etten ollut autolla ajanut. Nyt oikeastaan viimeisen vuoden aikana oon alkanut ajamaan uudestaan ja ensimmäistä kertaa tänä talvena oon uskaltanut lähteä ajamaan oli keli mikä hyvänsä. On se vaan niin kivaa, kun ei aina ole niin riippuvainen toisten kyydeistä.

Mukavaa päivänjatkoa lokamasut!

nöpö+paavokerttuli 12+3

Pitkästä aikaa taas kirjoittelen! Kävin äskettäin neuvolalääkärillä ja kuulimme sydänäänet. Helpottava olo nyt - onhan alku-ultrasta jo kuukausi aikaa ja välillä tulee pelkoa että jospa kaikki ei olekaan enää hyvin... Mutta kaikki hyvin so far ja 10.4. np-ultra. Sitä odotellessa...

Oma masuni ei vielä ulkopuolisin silmin näy, mutta itse havaitsen sen kasvaneen ja varsinkin kun vetäsin tossa tiistai-iltana jumppatrikoot ja-paidan päälle niin huh huh - pömppishän siinä pullisteli:):) Oikeastaan aika siistiä, sais tulla jo vauvamasu, että pääsis ostelemaan kunnolla äippävaatteita!

Töissä kerroin maanataina, tosin työnantaja-isäni on tiennyt toki jo alusta saakka raskaudestani. Hauskinta oli, että eräs työkaverinikin odottaa vauvaa syksyksi! Hänellä LA on syyskuun lopulla... Nyt sitten jaamme oireita ja löpisemme raskaudesta melkein koko ajan. Muita se hieman jopa ärsyttää:)

Galluppiin: Asustellaan tässä Helsingin Käpylässä.

Nyt vapaapäivän viettoon, ts. Marimekon ystävämyyntiin Herttoniemeen!!! Jesss!! Mitähän turhaa sieltä tällä kertaa löytyy...

Mukavaa viikon jatkoa kaikille!

Bluewish 11+0

Lääkärineuvolassa tuli sitten käytyä. Sydänäänet kuului ja jumpsuttivat vauhdilla 160/min. Kohtu ulottuu kolme sormenleveyttä navan alapuolelle, kohdunsuu kiinteä ja kiinni, ja kohdun kaulan pituus normaali 3 cm. Olin ilmeisesti onnistunut laihtumaan yön aikana, sillä neuvolan puntarin mukaan painoa oli tullut viime käynnistä vain 800g, eli kaiken kaikkiaan nyt yhteensä n. 2 kg.

Olen erityisen huolissani tästä painon kertymisestä, koska edellisissä kahdessa raskauksessani sitä tuli yli 20 kg lisää ja olin alunperinkin aavistuksen ylipainoinen. Onnistuin sitten laihduttamaan kaikki pois + lisäksi vielä 10 kg, joten nyt muutaman vuoden olen ollut normaalipainoinen (167cm, 62kg). Haluaisin myös palata näihin lukemiin mahd. pian synnytyksen jälkeen. Tosin tiedän myös että imetys onnistuu helpommin, jos on vähän vararavintoa kehossa.

Imetin kahta lastani (nyt 6v ja 8v) kumpaakin vuoden, ja molemmilla kerroilla maito rupesi ehtymään kun paino alkoi lähestyä normaalilukemia. Oli muuten ihanaa aikaa tuo imetysaika, muistelen syöneeni suklaata ja muita herkkuja päivittäin ja silti paino putosi! Vie ilmeisesti melkoisesti energiaa!

Kysyin muuten neuvolassa siitä sikiön iän määrittämisestä, ja se tosiaan määritetään päälaen mitasta, koska pää kasvaa kaikilla samaan tahtiin, ja muissa mitoissa voi olla yksilöllisiä eroja. Niin että selvisi sekin.

sajoki 13+3

Palkallisesta äippälomasta: mulle maksoin työnantaja ekat 3 kk täyttä palkkaa äippälomasta. Kuulun Ertoon ja mun käsittääkseni se on liitto kohtainen. Jotkut maksaa toiset ei ja siihen liittyy vielä liuta ehtoja..

Gallup: asustellaan nykyään Nurmijärvellä, Rajamäessä.

Tänään oli esikoisen 2 v. neuvola. Tuleekin nyt rampattua oikein kunnolla neuvolassa, kun oma aika on sitten ens ke :o) Ja np-ultra ti!!

Täällä tihkutti aamulla vettä. Toivottavasti lumi nyt vihdoin ja viimein sulais pois!!

Meillä juhlitaan pojan synttäreitä viikonloppuna ja pitäs jaksaa siivota ja leipoa. Toisaalta on kivaa, kun tulee sukulaisia kylään, kun poika tykkää niistä hirmu kovasti :o)

Mukavaa päivää!

Goblin rv 11+5

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat