Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Sivut

Kommentit (33)

[color=green] ohhoijjakkaa mikä yö *haukottelee* Meillä on nyt sitten poika päättänyt sairastua. Yöllä alkoi sitten ähellys, huuto yms.

Illalla oltiin mummun luona kylässä niin alkoi ensimmäisen kerran ehtymätön huuto. Lähdettiinkin aika piakkoin siitä kotiin. Nukkumaan mennessä mittasin pojalta lämmön, 37.5. Vaikka tuo ei ole vielä kuumetta niin laitoin silti yhden panadolin (semmoisen supon). Yleensä " tulos" on ollut suunnilleen 36.9.

Yöllä laitoin uuden, kun alkoi semmoinen huuto että! Onneksi olen ostanut niitä varastoon. Samoin kiitin hulluuttani, olen ostanut myös nenätippoja, Nasolin vai mikä onkaan.

meijän vierässä pikkuinen sitten nukkui yönsä. Pyllylle taputtelulla lopulta nukahti.

Mitäs muuta.. vaakaan olen unohtanut vaihtaa patterit. Laitan latautumaan vanhat. Punnitsen sitten illalla ja kokoan pinon. Ja tervetuloa pudottajiin uudet!

Olen päättänyt, että ensi viikolla alkaa sitten kuntosaliurheilu. Yritän löytää myös jostain jonkun kivan ohjatun tunnin, viikonlopulle.

Noh, lähden katselemaan nettiin vaihtoehtoja!

10kaks ja Jere 4kk4pvä

Meillä on nyt body + potkarit/housut ja äpakkauksen toppapuku. Ei muuta. Hyvin tarkenee ja auringossa jopa hiki virtaa. Hankalaa kun vaunulenkillä pojalle tulee ylikuuma mutta meiän terassi on varjossa joten siellä sais se toppahaalari vielä olla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ja minä ainakin luen kaikki. =)

Ulos olen laittanu body+puolipotkarit,lapaset ja toppasukat/tumput mitkä ne nyt onkaan,kypärämyssy ja ohut lakki ja joko toppahaalari tai ohuempi, vähän riippuu tuulesta ym.Ja äp:sen makuupussi. Ja ihan sopivan lämpösenä on ukkeli herätessään. Ei enää kauaa mahdu makuupussin kans kantokoppaan.

Mitä olette tykänneet äitiyspakkauksesta? Oletteko ottaneet? Itse en täällä kertaa ottanut.

Huomiseen!

poju nukkuu, vinkas vaunuissaan ja ajattelin että tuonpas sisälle... niin eikös sitten unet jatkukin vielä vaunuissa--haalaria vähän avasin.

TAHROISTA: Olen putsannut niitä Fairylla, siis astianpesuaineella;) On hyvä ja hellävarainen ja lähtee...poistaahan tuo rasvan astioistakin.

ULKOVAATETUKSESTA: meillä on nyt nollakelillä ollut seuraava vaatetus. Sisävaatteet siis body ja potkarit tai vastaava, sitten ÄP:n toppahaalari ja sit makuupussi ja kovassa kantokopassa nukutaan... ja hyvin vieläpä. Poika on ollut ihan lämmin, kun olen pois ottanut...eikä yhtään hikinen. Vähän arastelin villavaatteiden pois jättämistä, mutta olivat ne kyllä liikaa, kun polla punasena aina heräsi ja niin hikinen, että luulin housuun pissanneen.

ROKOTUSJÄLJESTÄ: laitoksella pistettiin ja jälki tuli vasta vajaa 2kk ikäisenä.. kamalan kokoinen pallukka. Nyt on vain kuivanut rupi ja reunoilta vähän punertava läikkä, halkaisijaltaan n. 1cm

Heh;) minä se täällä valittelin, kun ukko ei anna mulle omaa aikaa pyytämättä... taisi mennä valitukseni perille, sillä nyt tarjosi sitten sitä mahdollisuutta ITSE!!! Onpa hienoa kerrassaan, että vanhakin koira oppi uuden tempun;)) Parturiin menen; tekemään jotain tälle kuontalolle... ja jos vähän kauppoja kiertelisi--eipä sitä naisihminen sen kummempaa tarvitse.

nyt kaffeelle... ja pullalle...ja taas ei ainakaan paino tipu!!!

-M@ggie

tää on aivan kamala flunssa, ja ihan varmasti seuraavaksi on tossa pienessä, ihan pelottaa että kuinak selviää. KAverin 5kk vauva oli viiko sitten sairaalassa rs-viruksen takia että eipä oo sekään vielä poistunut :((

ja viime yö oli omassa kurjuudessa jo kamala vaan mitäpä keksi poju, valvoi 4-7.30 ei sillä mitään hätää ollu valvoi vaan ku ei nukuttanu ja sen jälkeen otti 12 mennessä 3x20min tirsat, arvaatte että oon poikki. Nyt on nukkun 12 asti mutta mie en kykene olemaan pitkällään ku joka paikka menee niin tukkoon, yritettävä vaan jaksaa...maidontuloon on selkeesti tämä nyt vaikuttanut, ei tuu enää niinku aiemmin :(

mutta joku ksyeli jatkopalan käytöstä niin meillä on ollut pala käytössä jo reilun kuukauden ja ainakin noihin meidän bodeihin sopii oikein hyvin, niin neppareihin siis. ainoat mihin ei käy on muutamat ulkomailta saadut...kyllä se on oiva apuväli, suosittelen vaikka hinta on mun mielestä tosi kova, 2kpl meillä niitä on että on vaihdonvaraa jos sotkeutuu...

Teemu meillä onneksi nukkuu ja nukahtaa ihann itsekseen omaan pinnasänkyyn ja aamuisin otan sit viereen ku torkutaan pitkin aamupäivää, niinkuin tänäänkin noustiin sitten vasta 11 ku iskä tulo syömään.

Ja sappisaippuaa saa kuulemma luontaistuotekaupoista, näin ainakin mulle on kerrottu. Pitäs itekkin mennä hakemaan nyt kun aletaan kokeilemaan kestiksiä..

nyt ei enää ajatus juokse, kai se on mentävä lepäämään....

Vilma: Mä lueskelen kyllä kaikki myöhäisimmätkin jutut. Jos en enää illalla niin sitten seuraavana päivänä.

Ihanaa oli käydä äsken miehen kanssa saunassa ihan kaksistaan ja rauhassa kun poika kuukahti kymmeneltä yöunille. Poitsu nukkui tänään hirmuisen vähän päikkäreitä, vain reilu kaksi tuntia pienissä pätkissä. Hieman normaalia enemmän on kitissyt tänään ja vähän pelkäänkin että on tulossa myös kipeäksi, ainakin on aivastellut aika paljon tänään. Oma flunssa on ihan siedettävä, pientä nuhaa ja kurkkukipua vain. Kävin tänään vaunuttelemassakin mikä ei ehkä ollut kyllä kauhean fiksua. Luntakin oli niin paksulti että hiki tuli vaunuja työntäessä. Vähän kipeämpi olo oli lenkin jälkeen. Noh, tyhmyydestä sakotetaan... ;-)

Aletaan kohta katsomaan miehen kanssa LOST:n toista tuotantokautta koneelta, kivaa-kivaa-kivaa! Ihan hurjan hyvä sarja. Tosin tv:stä ei oo tullut sitä enää seurattua, kun katsottiin nuo alkuosat koneelta silloin kun olin viimeisimmilläni raskaana. Hyviä muistoja kun poika piti omia jumppatuokioitaan vatsassa samalla kun jännättiin sarjan tapahtumia. :-)

Kurkusta piti kommentoida että noin viikko takaperin keksin tarjota pojalle tuoretta kurkkua järsittäväksi ja hyvin kelpasi, ihan onnessaan " pureskeli" kurkun palaa ikenillään. :-) Tuntuu varmaan mukavan viilentävältä mahdollisesti kutkuttavissa ikenissä. En vaan uskalla antaa kurkun palaa kokonaan pojan käteen vaan pidän aina toisesta päästä kiinni. Tuolla kun on niin hirmuinen imuvoima niin pelkään että vetäisee sen kurkun kurkkuunsa. ;-)

Hyvät yöt ja huomiseen!

Piti vielä kysyä, että koska teidän vauvoille tuli jälki calmetterokotuksesta ja kauan kesti että se häipyi pois?

Meillä se rokotus laitettiin siis synnytyssairaalassa niin kuin kai yleensä on tapana, muistelen että lääkäri olis sanonut että patti/jälki pitäis tulla n. kuukauden kuluttua. No meille tuli vasta kun vauva oli vajaa 3 kk, eikä oo vieläkään lähtenyt pois. Ollut siis jo noin 2 kk. Tuntuu pitkältä ajalta.

Hiustenlähdöstä oli myös ollut keskustelua, täällä lähtee kans oikein urakalla hiuksia. Mut en oo kovin huolestunut sinänsä, kun tietää että se on ihan tavallista raskauden jälkeen. Hormoneistahan se johtuu, ja nimenomaan raskauden/synnytyksen aiheuttamaa eikä imetyksen. Hiukset lähtee päästä yleensä n. 3-4 kk siitä, kun joku sen aiheuttaa esim. antibiootit tai synnytys. Olikohan sekavasti sanottu. Sääli vaan kun hiukset vähän ohenee. :/ Mut kaipa ne sit taas takasinkin jossain vaiheessa kasvaa.

Gerda

...että hiuksia lähtee tupoittain myös täällä! Imurin suulake on tukossa vaikka päivittäin imuroin, siinäpä onkin soppa valmis kun kissat tiputtaa talviturkkia ja äiskä omaa kuontaloaan =(

Kakkatahroja on tullu meiän vaatteisiin kun en laiskuuksissani jaksa kovin hyvin huuhella. Musta huuhtelu käsin on kaiken a ja o, kun huolellisesti hinkkaa ja huuhtoo tahran niin kyllä se sitten pesussakin lähtee. Sappisaippuaa käytän jos nyt ihan mahoton vahinko sattuu.

Calmette-jälki on meillä ainakin vielä ihan tumman violetti papula reidessä, synnärillä piikin sai.

Ja nyt pitää mennä....

Voi olla parikin päivää, että ei pestä ja en liottele niitä mitenkään pois ennen pesua. Pesuaineena on ollut minirisk.

Hiusten lähdöstä sen verran, että taidan olla omituinen. Mulla lähti tosi paljon koko raskauden ajan ja nyt sitten tukka kukoistaa ja imetänkin vielä. Kampaamossa, kun kävin about pari kuukautta sitten, niin sanoi, että on semmoinen pieni sänki joka puolella päätä eli tukka kasvoi synnyksen jälkeen niiltä osin, kun oli lähtenytkin.

Apua oltiin pojan kans lenkillä ja tuli kai liikaa päälle. Huusi koko matkan melkein. Pieni reppana, olin vielä niin pahassa paikkaa, että en heti takaisin päässyt. Siinä sitten sohjossa himpula vieköön rattaita pusken ja poika kainalossa, ei niin meinannut tulla mitään ja pari ärräpäät kyllä suusta pääsi muutamaan otteeseen. Eli kysymys MITÄ PUETTE PÄÄLLE KÄRRYIHIN NÄILLÄ KELEILLÄ??? Meillä kun tuo entinen haalari kävi pieneksi, niin turvauduin äippäpakkauksen, mutta se oli vihon viimenen virhe. Siis APUA tarvitaan.

Le Cheile

... siitä ulkovaatetuksesta piti vielä kommentoida.

Meillä poitsu on tosi kuumaverinen ja tällä hetkellä tavallisten sisävaatteiden päällä (body+potkupuku) on ulkona vain villahaalari sekä äp:n toppatumput ja -jalkineet sekä tietysti kypärämyssy ja pipo. Ja sitten kietaisen vain äp:n makuupussiin.

Herätessään on aina lämmin, joskus jopa vieläkin hikinen, mutta vähempää en kyllä uskalla päälle laittaa. Vaunuissa meillä on pehmeä kantokoppa.

[color=green] gerda79: Meillä pojalle tuli jälki n.1kk iässä, eikä vieläkään ole häipyny. Kaksi kertaa se on jo puhjennut ja sisältä tullut sitä märkää. Neuvolassa sanoi, että on puhkassu vielä 8kk ikäseltä patin.

BumBo: Mäkin olen himoinnut sitä. Se vaan näyttää NIIIN pieneltä :)

äitykkä80: Toivotaan ettei teijän poitsu ei nyt enempää sairastu. Sairaalat eivät ole mukavia paikkoja!

nillanalle: Toivotaan ettei teillä koskaan menekään niin pahaksi!!

Teillähän on sängyn kanssa " sama tilanne" kuin meillä oli ennen uutta. Nyt kun poikaa makuuttaa siinä (tässä hänen omassa huoneessaan, jossa vanha on vielä kasattuna) niin pelottaa, että sänky romahtaa hetkenä minä hyvänsä alas!!

(niin siis tämä on pojan tuleva huone)

tahrat: Meijän pojulla ei onneksi ole vielä tullut kuin kerran kakat vaipoista ulos.

Porkkana onkin toinen juttu. Niitä tahroja.. oi voi :)

Hyvän huuhtelun (heti tapahtuvan) ansioista olen nyt säästynyt pahimmilta.

Le_Cheile: Mä olen laittanut yhden haalarin päälle vaunuihin.

Siis sisävaatteitten päälle. Auringossa jos vaunut on (kuten yleensä jos aurinko paistaa) niin on saattanut tulla kuuma. Olen ottanut sitten makuupussin veks ja avannut vähän haalaria.

no, eipä tässä muuuta. Vieraita tulee kohta ja on kamala sää!

10kaks

[color=green] nillanalle: Hyvä että teillä on taas elämä raiteillaan!

Meillä on lähipiirissä myös samanlaisia ongelmia, tosin äidillä siinä perheessä. Heiltä on jo kerran lapset viety pois joksikin aikaa.

Kauhulla odotamme miten käy kun uusi tulokas syntyy. Heillä on tällä hetkellä kaksi lasta.

Kaikki tämän äidin " ongelmat" ovat sattuneet lasten syntymien tienoille, joko ennen tai vähän syntymän jälkeen.

En nähnyt meille vielä pinoa, niin päätin aloittaa. Jostain kumman syystä meidän vaaka toimi tänään. Sillä on hieman valikoidut päivät milloin toimia ja milloin ei, mutta hyvä näin, sillä grammoja oli taas tippunut. Eli meillä paino nyt 77,1. Enää ois 2,1 kiloa tuohon ennen synnytystä painoon ja siitä sitten vielä ne ylimääräiset tulleet eli 5 nyt ainakin saa lähteä, kiitos.

[color=9A4FE6] Meillä poitsu kääntyilee joo vikkelästi selältä vatsalleen ja vatsaltaan selälleen ja ympäri ympäri mennään, niin että jalat vispaa. Hirveesti on myös alkanut hakemaan jalkojansa koukkuun vatsan alle eli saas nähdä minä päivänä se konttauksen keksii. No ei vielä kovin äkkiä, on se semmosta ähertämistä vielä.

Menenkin aamupalalle ennenkuin poika herää =)

Le Cheile ja Kaapo Einari

Huh, just tultiin vaunulenkiltä ja neiti vielä jatkaa uniaan ulkona. Vähän oli loskassa raskas työnnellä, mutta oli sentään tiet aurattu!

Joku kyseli kakkatahrojen puhdistuksesta. Meillä ei ole jäänyt kakkatahrat vaatteisiin vaikka seuraavana päivänä joskus pyykkään (eli ehtii kuivua). Käytössä on Ariel sensitive color. Edes BioLuvililla tai omolla en ole saanut puhtaaksi, mutta Arielilla lähtee ilman esikäsittelyäkin. Pesukone on kyllä uudenkarhee, muttei kai sillä mitään merkitystä ole?

Neiti esitteli eilen illalla isälleenkin kääntymistaitoa. Sai jopa kätensäkin altaan itse pois. Ja suu leveässä hymyssä joka kerta kun saa itsensä massulleen. Vissiin kannustuskehut on syöpynyt mieleen...

Viime yö oli jotenkin rikkonainen, neiti söi aikasta tiheeseen. Aika vähän aikaa kerrallaan kyllä. Toivottavasti vielä rauhottuu. Lauantaina lähetään reissuun ja siellä en kyllä soseita rupea neitille antamaan... tai pakkohan se on jos mahottomaksi tissittelyksi menee.

Ei kai ihmeempiä tällä erää, taijan lähtä pyykkivuoren selvittelyä jatkamaan!

T: Hertta ja Anni 4kk ja 25pv

Pukemista siis: eli meillä jätin lampaantaljan kopasta pois ja korvasin sen vanhalla äp:n makuupussilla. Neitillä on päällä body, potkarit ja collegepuku. Toppatumput ja töppöset ja kypärälakki sekä puuvillapipo ja toppapuku sitten vielä makuupusiin ja makoisat on unet. Kevytvanupukuun sitten jos on oikein aurinkoista.

Hertta

voi kökkö tätä kevään tuloa!! Lunta on enempi maassa nyt kun koko talvena yhteensä, vaik pitäis sulaa pois:(

Meillä on vauvakin nyt sit kovasti kipeenä:( Käytiin aamulla lääkärissä, kun hengitys raskasta ja sellasta korisevaa..yskä kumeata kurkunpää yskää. Ja kurkunpää on tulehtunut. ei lääkettä, höyryhengitystä ja viileässä oloa vaan. Nyt poika nukkuu puoli-istuvassa asennossa, et sais paremmin hengitettyä. Toivottavasti ei pahemmaksi mee, sit joudutaan osastolle, kun spiiraa täytyy sit hengitellä.

Oma olokin on ihan pökkelö, kun yö meni vauvan kans valvoessa. Tao vauva nukkui välillä, mut mä vaan kuuntelin sen hengitystä. Nyt on sit migreeni päällä, onneks hain joku aika sit lääkkeetkin ja kohta se helpottaa...

Hiukset lähtee multakin. Karmea hamppukasa muutenkin koko pää. Kiilloton ja eloton:( Tilasin kampaaja-aikaakin, mut vasta pääsiäisviikolle sain ajan, kerkee mennä kyllä tosi kivan näköiseksi tää pää..juurikasvut oikein tulee kivasti esiin! No nythän on talvikelit niin pidetään pipoa päässä:)

olikohan mulla vielä jotain..eipä kai.Meen vauvan viereen huilaileen...

äitykkä ja kipeä poikanen

ai niin, meidän poika nukkuu omassa sängyssään yöt, on nukkunu alusta asti. Nukahtaa illalla sinne iltapalan jälkeen omia aikojaan, muutaman kerran tutin laiton suuhun vaan vaatii. Yölläkin syönnin jälkeen nostan takas omaan sänkyyn ja sinne nukahtaa. Aamulla otan sit viereen jossain vaiheessa...

Lukeekohan kukaan näitä ehtoon kirjotuksia? Yleensä itse käyn kyllä lukasemassa viä illalla, jos ehdin, juttuja tulee aina yökyöpeleiltä, oon huomannu.

Nyt on neiti nukkumassa ja mä käyny combat-jumpassa. Hyvä olo tulee, kun pääsee sinne " riehumaan" kerran viikossa.

Meillä on kanssa vielä rakkula siinä calmetten pistoskohdassa, ja tuli muistaakseni siinä 1kk iässä. Sairaalassa sanoivat, että kun rokote alkaa toimia niin se rakko tulee silloin. Saapa nähdä, miten käy jatkossa sen kanssa..

Meillä on nukuttu omassa sängyssä 2kk iästä lähtien. Tosin aina neiti on jossain vaiheessa yötä jäänyt meidän sänkyyn nukkumaan. Syö vielä 1-2 kertaa yössä niin en jaksa aina siirrellä omaan punkkaansa.

Meillä kans itketään unissaan kovaan ääneen, en ole kyllä herättänyt. Ollut vain vierellä, kunnes rauhoittuu.

Ja lopuksi kakkajuttu: eli perjantaina neiti viimeksi kakkasi, melki viikko siis ummetti. Ähisi ja puhisi, mutta ei irronnut kakkaa. No, annoin luumua maistaa pari tl ja kyllä alkoi kakkaa tulla muutaman tunnin päästä. En tiä johtuiko luumusta, mutta haluan uskoa niin.

Nyt kattoon teharia!

Vilma

tilasin itse Kultapini nimisestä nettifirmasta, löytyy googlella..nopea toimitus ja loistava yhteydenpitoa(osa tilaamistani tuotteista oli loppu jne) mutta eiköhän niitä ole muissakin vastaavissa lastenvaatejutuissa...

Hain juuri postista BabyBanzit, kun tilasin ne pojalle lomareissua varten. On kyllä niin ihana ne päässään, että heti piti valokuva ottaa. Samalla tilasin muutaman kestovaipan lisää, kun entiset alkavat osittain jäädä pieneksi.

Meillä olen tahroihin laittanut joko tahranpoistajaa tai sitten sappisaippuaa ja hyvin on lähteneet pois. Tosin pyykkikone pyörii kerran vuorokaudessa kestovaippailun vuoksi, joten tahrat harvoin jäävät pitkäksi aikaa vaatteisiin muhimaan...

Pääsin tänään käymään kaupungilla hurvittelemassa ja samalla kampaajalla reissua varten, kyllä nyt on taas mieli virkistynyt ja jaksaa arkea pyörittää. On kyllä tärkeetä päästä välillä tuulettumaan!

Mutta nyt meen katsomaan mikä vika jumppalelussa on, kun poika niin kovasti sille kiljahtelee. ;)

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat