Seuraa 

Moi. Avaan pinon, mutta palaan itse myöhemmin. Kuulumisiin!

kua

Kommentit (9)

Minä unohdin, että tänään on perhekerho! :( Muistin tuossa yhdentoista aikaan, että jaa, se taitaa olla torstai! Olin koko ajan ajatellut, että nyt on vasta keskiviikko. Alkaa näköjään mennä päivissä sekaisin, kun ei ole mitään erityistä ohjelmaa. Tämä viikko silti mennyt hirveän äkkiä ja siksipä ajattelinkin, että on vasta keskiviikko! Harmittaa, sen kerran, kun ois ollut jotain " virikettä" meille molemmille, niin eiköhän muistikatkos iske! Huomenna kuitenkin muskariin... jos en unohda sitäkin ;)

Meilläkään ei aamuyö mennyt ihan putkeen. Joskus viiden jälkeen heräsi kitisemään ja nostin meidän keskeen, mutta piehtaroi vaan ja potki ja vaihtoi asentoa. Eihän siinä mulla ainakaan nukkumisesta tule sitten mitään. Oikein silmät kirkkaina katseli ja jotain naureskeli. Voi elämä, että ärsytti!!! Laitoin välillä omaan sänkyyn, mutta sama peli jatkui siellä ja lopulta huuto! Eli taas keskeen. Siihen kai se lopulta joskus ennen seitsemää nukahti ja nukkui melkein kymmeneen.

Nyt tuo kahottaa omassa, pienessä nojatuolissaan seisomassa ja kohta varmasti keikkaa, pitää pelastaa...

Nojoo, ei kai mulla kummempia asiaa ees ollut, pitää mennä keksimään jotain tuon poitsun kanssa, nousee tuohon tuoliinsa nyt koko ajan. Lähdetään vaikka kohta ulkoilemaan, nätti ilma näyttää taas olevan!

Neiti+Aatu 1v.

Eipä paljoa ole taas pinoilemaan ennättänyt, koulu vie liikaa aikaa argh! Ja iltaisin sitä on Näpsän kanssa tiiviisti. tytön mentyä nukkumaan en enää viitti kirjotella, tuskin moni sillon enää lukee pinoa...

Meille kuuluupi hyvää. Koulussa on kiva olla, mutta hommia on hirveesti. Opettajat syytää tehtäviä tehtävän perään ja hulluksi meinaa tulla. Päivät on välillä pitkiä, tänäänkin on 9-19, että jes jes. Kirjottelen siis nyt koululta kun on tässä aikaa hetki.

Näpsä ei vielä kävele ja tuskin kävelee vielä pariin kuukauteen. Hienomotoriikassa on mun mielestä tosi hyvä ikäisekseen, mutta karkeamotoriikka on sit toinen juttu, on niin älyttömän varovainen. Seisaaltaan ei esim koskaan vain pudota peppua maahan kuten monet muut vaan laskeutuu hiljaa ja varovaisesti. Ensin käsi maahan, sitten vasta peppu jne. Huvittavaa:) Kielellinen puoli menee ihan kivasti sanoja tulee äiti, auto ja maito. Sekä liuta sanoja joita emme ymmärrä. Kova pimu on höpöttelemään.

LEHTOVI: meillä myös on taas heräily öisin itkemään. Luulen et jotain painajaisunia, jotenkin sen tyylisesti itki puoliunissaan kunnes pääsi äitin ja isin keskelle. Mutta kyllähän ne hampaat on suuri syy yöitkuihin ja heräilyihin tän ikäsellä. Ja voihan se tietty olla teillä toi maito. Voittehan koklata pari päivää korvikkeella taas ja testata jos se siitä heti rauhottuu. Ja ai niin, myöhäiset onnittelut Helmille.

Tän päivän johosta ONNEA KOVASTI Tuulian Mimmille, jos oikeen muistan syntymäpäivän. Meillä viikonloppuna kekkerit kun mittariin pätkähtää se hieno 1v!!!!!:)

Noniin tunti alkaapi pian. Menoksi. Lasten terveydenhoitotyö on onneksi tosi mielenkiintosta:)

-miuqu ja näpsä vajaa 1v joka isin kanssa kotona-

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Jos sitä ehtis kirjoittaa taas. Luen pinot kyllä lähes joka päivä, mutta tämä kirjoittaminen jotenkin aina jää.

Helmin 1-vuotissynttäreitä juhlittiin sukulaisten voimin su ja kavereiden kanssa ma, jolloin oli virallinen päivä. Kivaa tytöllä näytti olevan. Helmihän lähti kävelemään pari vkoa sitten, kun käytiin maalla kaverin luona ja katseli heidän 4-vuotiasta tytärtään. Nyt eteneminen on lähes pelkästään kävellen. Juoksemista yritetään välillä, kun oikein kiire pukkaa päälle. Yleensä se tosin loppuu kaatumiseen, mutta se ei neitiä haittaa.

Neuvolassa käytiin tiistaina ja lisäilin jo neuvolapinoon mitat. Pikkuneiti oli oikein parhaimmillaan neuvolassa: käveli itse sisään huoneeseen ja leikki ja jutteli kovasti. Rokotus tietysti vähän itketti, mutta unohtui pian. Keskiviikkona nousikin sitten kuume 40 ja viime yö oli levoton. Ei meinannut pieni käydä nukkumaan millään, kun oli ikävä olo. Aamulla sen sijaan oli yhtä aurinkoa ja tänään on ollut ihan kunnossa mahaa lukuunottamatta. Vatsa on vielä löysällä, kuten eilenkin. Veikkaisin rokotusta syyksi.

Mies on tänään illan poissa ja olen koittanut saada jotakin tuttua käymään hieromassa niskaa. Se on niin jumissa, etten tahdo saada päätä suoraan ja takaraivoa jomottaa koko ajan :( Vakituinen hieroja (ammattilainen siis, mutta sattuu asumaan naapurissa :D) on tänään koko päivän varattu eli sekään ei pääse käymään. Huomenna pääsisin sille klo 11, mutta en tiedä mitä siitä tuon pikkuneidin kanssa tulis... Saas nähdä. Viikonloppuna sit meneekin molemmat päivät kissanäyttelyssä. Tervetuloa Myllypuroon käymään kissoja katsomaan! Helmi jää isin kanssa kotiin, olis vähän pitkä päivä sille, kun kestää 12h. Sunnuntaina tulevat tosin käymään näyttelyssä.

Mitäpä muuta vielä. Rattaat on meillä jo käännetty naama eteenpäin, kun Helmi haluaa katsella eteenpäin ja hihkua kaikkea, mitä näkyy. Koirat erityisesti saavat sen kiljahtelemaan :)

Mun pitäisi lähteä töihin ens ma lähtien 3kk ajaksi. Saas nähdä mitä siitä tulee. Pitäisi tehdä labrahommia, joista mulla ei oikein ole tietoa/taitoa, mutta kaipa sitä oppii tekemällä ja ainahan voi kysyä. Onneksi en ole ainut raskaana oleva siinä labrassa. Meitä pitäisi olla ainakin 2-3 riippuen siitä onko yksi vielä siellä vai jo synnyttänyt :) Viimeksi nähdessä sillä oli jo tosi iso maha :)

Nyt pelastamaan pikkuneiti harmitukselta, kun kukaan ei leiki sen kanssa :)

Atyah rv 20 (puolessa välissä jo, huih!)+ Helmi

Meilläkin yö oli taas mitä oli.. Tyttö nukahti jo klo20 maissa, mutta kahden tunnin sisällä oli herännyt itkeskelemään ainakin 4 kertaa ja sama meno jatkui yöllä, siis itkeskeli. Jossain vaiheessa yötä heräs, eikä ollut millään asettua nukkumaan, ei meidän sänkyyn eikä omaansa, väkisin yritti kammeta itteään irti käteni alta ( oli kyljellään ja pidin lantiolta kiinni ), aamu valkeni sitten siinä klo7. Onneksi en yöllä katsonut kelloa, ois varmaan huumori loppunut, jos olisin ollut tietoinen, kauanko valvoskeli.. Ajattelin jos illalla antais Panadol mikstuuraa, jos ne hampaat vaikka vaivaa. Eilen en antanut edes jogurttia, et jos siitä johtuu, mutta toissapäivänä söi purkillisen ja saattaahan se vaivata pidempään, jos siitä johtuu.. Vai kuuluuko tämä ikään, kun niin monen yöt on haipakkaa?

Iltapäivällä lähdetään tyttöjen kans ulos, nyt vaan on kurahousukeli, niin märkää kaikkialla. Onneks ei ihan vielä ole täysin loskaa, ei koti ole pihalta tullessa kurainen. Onneksi pian on kuitenkin kesä ja kantautuu vaan hiekkaa sisälle..:)

Vaunujen kulkusuunnasta. Meillä on vielä noissa yksösten rattaissa naama työntäjään päin, pääsääntöisesti niissä nukutaan, joten ei niin väliä. Mies on kyllä hoputtanut vaihtamaan jo suuntaa, mutta ei olla saatu aikaiseksi. Matkarattaissa luonnollisesti matkustetaan kasvot menosuuntaan, kun suuntaa ei voi vaihtaa..;) Ja tuplissa myös vain mahdollista matkustaa kasvot menosuuntaan.

Kovin on hiljaiseksi mennyt maalisten pinot, kuinkahan moni lähtenyt vuoden etapin saavutettua töihin. Vai onko niin moni jo raskautunut, et on enempi odotus-puolella? Ihan pitänyt itsellä jo pinoutua kahtena päivänä peräkkäin, et saatas pinoa pidemmäksi..;)

NASULINAN tytöllä eikö ollut runsasta kakkaamista? Mikä teillä nyt tilanne, onko vatsa rauhoittunut? Meillä tämä maalisneiti on ollut aikamoinen kakkapylly, muistan kun tyttö oli 5-kuinen, niin meni ihan sekaisin laskuissa, et monennenko kerran pesin pyllyä. Havahduin jossain vaiheessa siihen, et tytöllähän on lähes joka kerta vaippaa vaihtaessa kakat. Tosin oli kyllä täysimetyksellä silloin, mut ei kai noin tiheesti pitäs kakkailla. Väliin on piereskellyt ihan kirkasta limaa, kiinteät oltiin silloin jo aloitettu ja kakkaa vaan tuli. Neuvolalääkärin mielestä ei mitään ongelmaa, mut nythän meillä vähän seurataan, onko sittenkin maidon kanssa häikkää. Maitohappobakteerit auttoivat jonkin verran. Kotiäidin jutut pyörivät vain kakkaamisen ja syömisen ympärillä..;D

Nyt pakko lähtä valmistaan ruokaa, et ehdin itsekin syödä ennen ulkoilua! Morjens!

Onnittelut myös pippandiin pojalle ja muille 30.3.2005 syntyneille!!!

Ihan äidillä tippa tuli silmään ja alahuuli alkoi väpättämään kesken Onnittelulaulun!! Voih, meidän neiti on vuoden =)!!

Eilen ei pinoon kerittykään, kävin labrassa otattamassa streptokokkibakteerinäytteen ja ne paastosokrut, sitten neuvolalääkärissä.Kaikki on hyvin, mitä nyt niitä kasvukipuja edelleen ja maha kovin hellä, kun lääkäri paineli. Lääkärillä ei olllut mitään sanottavaa, enkä minä mitään kysellyt. Hän on niin huono suomi-virolainen, että mielummin jätän juttelematta. Sen jälkeen kävin rentoutumassa kampaajalla!!

Tänään ollaan oltu mummon ja ukin mukana kaupoilla ostamassa synttärijuhliin tarvikkeita.Pidetään lauantaina pippalot mummolassa sukulaisille.Kaveriperheet käyvät sitten silloin kuin heille käy meillä kotona kyläilemässä.

Ei neiti näytä nukahtavan. Täytyy mennä hakemaan märät koirat sisälle ja sitten tuo synttärisankari sängystä..

Tuulia, Mimmi 1v ja sykerö rv 26+5

Laitoin lihakastikkeen hautumaan ja riisit kiehumaan, ruokaa odotellessa on aikaa kirjoitella, kun Hannakin nukkuu päiväuniaan.

Aamupäivällä oltiin ihan tässä kotosalla, leikittiin ja kun Hanna innostui yksin leikkimään, niin aloin pyyhkimään pölyjä ja imuroimaan, pesin myös vessan ja kylppärin ja vaihdoin petivaatteet ja pesin pari koneellista pyykkiä. Ulos nyt ei mitään voinut viedä, kun on tuollainen tuhnu ilma, kurjan harmaata.

Alkuviikosta oli joka päivä jotain menoa, maanataina oli mun neuvola, tiistaina oltiin tuttavan luona kylillä, eilen kerhossa ja sen jälkeen mentiin syömään Hannan ja tuttava äidin kanssa. Eilen olinkin ihan poikki, nukahdin sohvalle, kun sain Hannankin päiväunille. En mä Hannan odotusaikana ollut näin väsynyt, mutta eipä mulla silloin noin pientä hoivattavaa kotona ollutkaan.

Meillä oli myös viime yö ihmeen rikkonainen, Hanna on nimittäin nukkunut yöt tosi hyvin nykyään. Viime yönä itkeskeli vähän väliä, liekö hampaat jotka kiusaa.

Hanna on alkanut kävelemään nyt ihan kunnon matkoja, enää ei ole vain 8-10 askelta, vaan nyt mennään ihan reiluja matkoja, tuommoiset 12-15 metriä taaperretaan jo kaatuilematta. Välillä saattaa pysähtyä katselemaan ja sitten taas jatkaa matkaa, on itsekin ihan innoissaan tuosta kävelemisestä, hihkuu ja nauraa kun on päässyt " määränpäähänsä" .

Nyt käyn katsastamassa tuota ruokaa, ettei vaan käy hassusti...

ONNEA kaikille synttärisankareille!

Hanneliini & Hanna 1v2vk

myös meillä on levottomampaa öisin ja erityisesti aamuöiseen aikaan. Tänään herättiin 6.20 totaalisesti kesken unen (sekä äidin että lapsen)ja ennen ysiä sain laittaa Kaisan jo päikkäreille. Ne ei tosin kestäneet kuin puoli tuntia.

Naapurit olivat lounastamassa ja likat leikkivät keskenäänkin jonkin verran. Kun toinen huuteli, toinen matki ja sitten räkätettiin. Tai toinen paukutti kippoja ja kulhoja ja toinen nauroi. Tai heitteli palikoita tai mitä vaan, mistä lähti kova ääni. Sitten törmäiltiin puolin ja toisin. Kaisa kovasti ihmetteli, kun naapurin neiti osaa jo melkein juosta. " Miten se noin nopeasti liikkuu?" Hmmm.

Mies soitteli tulevansa aikaisin kotiin tänään, mukavaa. Ens viikolla tuo onkin sitten taas reissussa, mutta kerrankin auto jää mulle. Yleensä se on siis miehellä, se kun on hänelle työväline. Taidan mennä Ikeaan, kaikenlaista pientä taas kaipailen.

Meillä on ollut kasvot MENOSUUNTAAN rattaissa jo viime syksystä, kun Kaisa kyllästyi tuijottamaan aina vaan minua. En ole suuntaa sen jälkeen vaihdellut, kun olis olevinaan niin vaikeeta se koko systeemin kääntäminen. Molemmissa rattaissa se olisi kyllä mahdollista. Joskus kaipailen heittoaisaa, kun aurinko tai tuuli oikein paiskoo suoraan naamalle, mutta olen sitten vaan vetänyt rattaita perässäni pahimmat hetket. Kaisa siis inhoaa suoraa auringonpaistetta, huuto alkaa heti jos auringonsäde vaan vilahtaakin jostain silmille. Aurinkolasit on onneksi olemassa, niillä pärjätään hyvin.

Mä kans odotan poikkeuksellisen paljon jo kevättä. En jaksais enää yhtään pukea noita talvitamineita toiselle. Ja itselle. Ja sit on kuuma. Jospa se tästä, kohta on jo huhtikuu. Viime vuonna kevät vaan oli jo tullut tähän aikaan. Kaisan kanssa oltiin jo ekat kerrat ulkoiltukin..

Eipä tässä taas muuta. Iloista loppuviikkoa kaikille!

kua ja Kaisa untenmailta

Eilen en viitsinyt kirjoittaa enää, kun luin pinoa niin myöhään.

Meille ei mitään erikoista kuulu. Yöt menevät edelleen todella hyvin. Tällä viikolla olla siirrytty pikku hiljaa yksiin päiväuniin. Hienosti menee silloin, kun aamupäivällä on tarpeeksi tekemistä ja menoa. Jos ollaan vaan kotona, niin poika väsyy nopeammin.

KULKUKUSUUNTA vaunuissa: Meillä on ollut nyt jonkin aikaa yhdistelmät kasvot menosuuntaan päin. Mutta saattaa olla, että suuntaa vielä vaihdellaan.

Nyt menemme pojan kanssa välipalalle. Heippa :)

Vuokko ja Ässä

Tulinpahan kirjoittaan, vaikka Helmi ei vielä olekaan nukahtanut. Huutelee jotain sängyssään...

Viimeyö kuului taas kategoriaan Outoa meininkiä. Ensinnäkin klo. 23 tunnin unien jälkeen herään, kun itkuhälytin rutisee pätkissä. Siis aina välillä kuului joku outo rusahdus, mutta äänen lähde ei ollut Helmi. kai siinä sitten oli patterit lopusa, vaikka se on aina koko yön latauksessa. Vaihdoin uudet patterit ja vieläkin se rutaji vähän aikaa, mutta hiljeni sitten. Nooh, nukahdin jälleen. Seuraavaksi heräsin tosi syvästä unesta Helmin itkuun. En jaksanut lähteä hänen huoneeseen, vaan teeskentelin nukkuvaa ja, ihme kyllä, mies heräsi ja meni. Tietty kuulin hälyttimen kauttaa kokoajan mitä tapahtuu, enkä itse saanut nukuttua. Helmi ei meinannut millään rauhoittua vaan mies joutui istua nojatuolissa häntä hyssytellen. Kun mies palasi sänkyyn, meni molemmilla aikaa ennenkuin uni taas tuli. Pyörittiin ja tuntui, että kokoajan kutittaa jostain tai että peitto on huonosti ja yöpaita kiertynyt. Argh! Klo. oli n. 5.00. Vähän seiskan jälkeen sitten nousin Helmin kanssa ylös ja ne edelliset pari tuntia meni horroksessa kieppuessa. Mikä tuota tyttöä itketyttää? Voiko olla tavallinen maito, jota ollaan nyt muutamana päivänä syöty? hampaat? Mikä???? No, onneksi meillä ei nuita herätyksiä ole kovin montaa per yö, että vähän saa nukuttuakin.

Voi höh. Eikö se nyt nukahda? Kokoajan kuuluu jotain vinkaisuja. Pitänee mennä katsomaan.

lehtovi ja Helmi 28.3.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat