Seuraa 

Sivut

Kommentit (24)

luin tota eilistä pinoa kun etsin sen yhteisön osotetta ni meillä menee puuroina joko pikakaurahiutaleet tai riisihiutaleet. Eilen älysin että sinne kun raastaa joukkoon päärynää tai omenaa niin ei tarvi aina ostaa noita valmiita hedelmäsoseita eikä kyllä suurta vaivaa tule, ja meidän neiti syö ihan älyttömästi kun oli sitä tuoretta hedelmää joukossa.

Lihoista olen itse tehnyt nyt vasta nautaa. Paistijauheliha on tosi näppärä keksintö! Sitä vaan keittänyt ja pakastanut jääpalakuutioihin niin on sopiva määrä valmiina. Broileriakin saa ainakin jauhelihana niin sitä varmaan seuraavaksi kokkailen. Possua mietin, ainut jauheliha jonka löysin on joku kevytjauheliha mut siinä mukana myös nautaa...en tiiä. Ja tänään tein löydön tuolta kaapista, äitiyspakkauksessa tuli semmonen imeväisikäisen ruoka-vihkonen niin siellä oli aika selkeesti kaikki kiinteisiin liittyvä.

Nii ja maissista oli jossain vaiheessa puhetta. Itse olen senkin tehnyt valmiiksi, eli pakastemaissia keittänyt, soseuttanut sauvasekottimella jonka jälkeen vielä siivilän läpi jolloin kaikki kuoret jää siivilään ja takaisin pakkaseen. Meillä ainakin tulee paljon vähemmän mahavaivoja tuosta maisiista kuin jos ostan valmiina purkissa.

Taitaapi minulla olla nälkä kun aiheet tälläisiä...:) mutta tämmöstä oli vaan vielä.

Niin ja kiitoksia syksyn_tytölle siitä tuttijutusta!

Kuukkeli

Yö meni hyvin, Amira söi kerran yöllä ja sitten vasta aamulla 06.30 ja siitä nukuttiin vielä 1,5h!! Ihanaa, kyllä tuntuu levänneeltä!:))

Nyt neiti nukkuu ekoja päikkäreitä ja mä kävin seisomassa lämpimässä suihkussa..:P Kohta pitäis rueta laittautumaan kun lähden siskon kanssa käymään kaupungilla..:) Mukava nähdä taas siskoa, vaikka nähdään tosi usein, n. kerran viikossa, niin on kiva aina nähdä ja jutella kaikenlaista!:) Onkin mielessä asioita jotka pitää päästä siskolle purkamaan!:) Huomenna sitten lähdetäänkin mun vanhempien luo!:)

Mutta nyt pitää hakea aamupalaa, taitaa verensokeri tippua uhkaavan alas kun huippaa, vaikka siis istun.. Palataan!:)

Iida-Ilona ja Amira 6,5kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla

kuukkeli82: Meillä selkeesti tyttö on viime viikkoina pidentänyt hereilläoloaikojaan, turha edes yrittää laittaa nukkumaa, jos on ollut hereillä alle 3h, normi hereilläoloaika on about 3h30 ja illalla ennen yöunia menee helposti 4h :))

Meillä viime yö samaa sarjaa maalyn yön kanssa, valvottiin keskellä yötä 3h, välillä huudettiin ja välillä vaan juteltiin ja imetys ei tuonut unta, nyt kädet ristissä toivon parempaa yötä ;))

Kohta alkaa Teho-osasto, jeejee :))

Mukavaa to-iltaa!!

t.hope-a ja typy reilut 6 1/2kk

Vauva (?) nukkuu ulkona katoksen alla, ympärillä lumivyöry: katosta tippuu lunta koko ajan. Toivottavasti ei häiryynny töminästä. Tekisi mieli skipata ulkoilu esikoisen kaa, ulkona sataa vettä ja räntää sekä loskaa kaikkialla.

Taidetaan kuitenkin pukeatua sadeasuihin ja suunnata metsään. Näin on iltapäivä sitten leppoisampi, ja mahdollisista päiväunista voidaan haaveilla.

En oikein muista mistä on ollut puhetta...

Soseita syödään hyvin, meillä meni harjoitteluun melkein 2 kk! Poika ei vielä ryömi, eilen ekan kerran huomasin jonkilaisen yrityksen nostaa pyllyä opois maasta. Hermostuu kovasti, jos ei ylety haluttuun leluun ja selkeästi jo leikkii leluillaan eikä satunnaisesti huido sinne tänne.

Esikoinen huutelee pyyhkimään...

Byeeeeeeee

Noppis, meillä tyttö kans saa puistatuksia kaikista ruoista mistä ei tykkää.. Ja se lista tuntuu vaan pitenevän koko ajan. Jotenkin sille on alkanu kaikki ruoat tökkiin nyt lähiaikoina, ihme juttu kun alussa kaikki meni niiiiiiiiin hyvin että huutoo tuli vaan jos ei tarpeeks nopeesti lapannut ruokaa suuhun.

Mä olen saanut ne PIKAkaurahiutaleet hienonnettua ihan jauhoksi (ennen keittämistä siis) eikä siellä sitten ole mitään klimppejä.

Te joiden lapsilla on jo hampaita, niin vaikuttiko teillä hampaiden tulo ruokahaluun??? Kun olen miettinyt että voisko siitä olla kyse kun ei mikään meinaa maistua..

Jessiina, mahtava juttu että masennus alkaa väistymään. Toivottavasti olo paranee nyt kun kevät menee pitemmälle ja valo lisääntyy.. Tsemppiä!

Vaikka aika talviselta tuolla vielä näyttää, niin ei tarvita kuin yksi lämmin viikonloppu ja lumet häviää..

tyttö kaipailee lattialta, pakko mennä..

äiti ja tyttö 6kk

Juups, taitaa olla kovin kiireisiä syysmammat näin torstaina että täytyy vähän nostella pinoa. Itsekin kyllä touhunnut koko päivän. Tuo meidän neiti oli aikamoinen epeli tänään. Heräsi päikkäreiltä 16.00 ja nukahti seuraavan kerran vasta nyt 19.45! Ennätyksiä kyllä hipoo eikä mitenkään yliväsynyt ollut kuitenkaan. Herää kysymys että pidentääköhän vauvat tässä vaiheessa taas hereilläoloaikaa. Jos joku tietää niin kertokaa ihmeessä! Tähän asti se 2-2,5tuntia on ollu aika max, joskus kolme mutta tänään ainakin virtaa riitti. Tuntuu että meillä muutenkin tuo rytmi vähän hakusessa kesäaikaan siirtymisen jälkeen, miten se voikin vaikuttaa noin kokonaisvaltasesti vauvaan??? Saa nähdä monelta meillä herätään nyt sit syömään ku ei jaksanu syödä puuroa eikä edes velliä ennenkuin nukahti. Tuskin menee nyt montaa tuntia...

Juu tänään on kyllä mammassakin ollut virtaa, onneksi välillä on näitäkin päiviä ku tuntuu että jaksaa ettei aina vaan niitä uupumuspäiviä...

Eipä meille sen kummempia, hyvillä mielin ja tuntuu taas vaihteeksi että elämä on ihanaa!

JAksamisia kaikille sitä tarvitseville, toivottavasti noi ilmatkin paranee että päästään kunnon vaunulenkille!

Nyt yritän päästä sinne yhteisöön mukaan jos vielä löydän linkin jostain...

Kuukkeli

..kertokaa nyt mulle miten paljon kiinteitä teidän mussukat syö!Siis meneekö joka aterialla koko piltti purkki vai vaan osa?Ja mitä kaikkea ootte itse tehnyt ruoaksi,mitä lihaa ja missä muodossa?!!!!!Meillä kun Anni ei jaksa syödä kuin pienen osan purkista...ja heräilee yöllä sitten monesti!Imetättekö kuinka usein päiväsaikaan vai joko olette miettineet lopettamista?!Tässä liuta kysymyksiä kera hölmistyneen äidin!!

Marsa

RUOISTA: Ja nyt tulee siis tilanne ENNEN tätä huonon syömisen kautta..

Kasviksia meillä menee yleensä 5 jääpalakuutioo kerrallaan, eli varmaan vois myös pakastaa pilttipurkeissa mut en oo vielä viittinyt.. Lajeina bataattia, kukkakaalia, porkkanaa (peruna ei maistunut ollenkaan). Ja nämä olen tehnyt itse. Maissin ostan kaupasta.

Ja hedelmää/marjoja menee myös helposti purkillinen, enkä enempää ole vielä kerralla antanutkaan.

Puuroa (aamuin ja illoin) varmaan joku desi + ½ purkkia hedelmää. Ja syömme siis 2 krt päivässä kasvista/hedelmää + aamu ja iltapuuro.

Monesti annan niin että bataattia tms joku 4-5 palaa ja sitten hedelmää ½ purkkia päälle..

Lihaa (possua) aloitin eilen kokeilemaan eikä maistunut kyllä yhtään, en saa siitä tarpeeksi hienoa tuolle meidän sihtikurkulle vaan neiti alkaa kakomaan kun on niin kökköistä (kököt on nuppineulan pään kokoisia että sikäli...).

Ja tämän lisäksi annan vielä aika paljon tissiä.. Eli tarjoan aina kun herää ja aina ennen kuin laitan nukkumaan (nukkuu 3 päiväunet). Olen ajatellut että ottakoon tissiä niin paljon kun haluaa, tykkään imettää joten se ei ole ongelma ja tyttö hotkaisee tissin tyhjäksi muutamassa minuutissa..

Saakohan tästä mitään tolkkua..

no niin nyt pakko mennä siivouspuuhiin..

äiti + tyttö 6kk

tuleekohan talvi uudestaan?

alkaa vähitellen se aurinko paistaa tänne meillekin, noin kuvainnollisesti, tän masennuksen suhteen. Vaikka tämä masennus on kyllä tosi p***a juttu, en toivoisi kenellekään. Mulla on nyt sairaslomaa näillä näkymin toukokuun loppuun saakka sekä terapia kerran viikossa. Masennus on osoittautunut syvemmäksi ja vaikeahoitoisemmaksi kuin aluksi luultiin, ensin lääkäri arveli, että lievä/keskivaikea, nyt sitten keskivaikea/vaikea. No onko noilla nyt sitten merkitystä, tiedä häntä. Joka tapauksessa vaikkei vielä ole lähellekään toimintakuntoinen, alkaa olo tasaantua. Eli osaa ja jaksaa jo välillä nauttia lapsesta ja tästä ajasta, vaikka välillä tosi paljon ahdistaakin. Tavallaan en ole osannut pysähtyä nauttimaan ja olemaan ihan rauhassa, vaan koko ajan on painanut kaikki muut asiat päälle: pitäisi tehdä sitä ja tätä ja ehtiä sinne ja tänne. Mielessä on painanut työasiat ja ne viimeistelyä vaille olevat opinnot, vaikka mitään hätää ei ole ollutkaan ja kukaan ei ole ollut painostamassa.

No, tulipa taas omaa napaa... sori.

Kiva lukea täältä, että muilla vaihtelee esim. nuo yöt ihan samalla tavoin kuin meilläkin, vaikka se yöherääminen ei olekaan kivaa. Meillähän on pitkään jo menty yhdellä syötöllä, mutta tuntuu että tuo kiinteiden aloitus sotki koko kuvion. Kun illalla syötiin tuhti ateria, niin yöllä syötiin sitten sitäkin tiheämmin. Nyt onneksi alkaa tasoittua, pari viimeistä yötä on mennyt niin, että on syöty vasta aamukuudelta.

Tosin tuossa kahden-kolmen aikaan on vauvalla sellainen levoton jakso, jolloin kaipaisin sylittelyä, vaikuttaa, kuin näkisi pahaa unta, herää omaa itkuunsa jne. Rauhoittuu kyllä ilman syöttämistä syliin, ei siis hamua yms. mutta kun laittaa takaisin omaan sänkyyn, niin itku alkaa uudestan. No, nyt on otettu siihen uusi tekniikka, toinen meistä istuu pinniksen vieressä ja rauhoittelee vauvan sinne, onnistuu, mutta vie noin puolisen tuntia. Kevyt taputtelu selkään rauhoittaa.

Mä en ole noita unikoulun kannattajia, tosin meillä yöt eivät ole niin pahoja olleet, että kukaan olisi alkanut ehdottelemaankaan. Mutta mun järkeen ei mene, että pienen lapsen pitäisi osata itse rauhoittaa itsensä uneen ja se että unikoulu on niin raju operaatio, varsinkin neuvolat tuntuvat vain ilmoittavan, että kun se puoli vuotta on täynnä, niin lapsen pitää yhtäkkiä, yhdessä yössä muuttua sellaiseksi, ettei enää ole nälkä tai läheisyyden kaipuu. Varsinkin, kun lapsen kanssa päivisin seurustellaan ja sylitellään paljon, niin toki tarvitsee sitä turvaa öisinkin. Eihän se kaikilla mene niin samalla tavoin, lapset on yksilöitä. Toki myös ymmärrän sen, että jos kyse on vain tavaksi muuttuneesta toiminnasta, niin sitten on eri asia. Mutta esim. tuo Mujeritan pitämä " lempeä" unikoulu vaikutti hyvältä. Ja unikoulua pitäneet, tämä on siis vain mun mielipiteeni, joten ei tarvitse loukkaantua.

En muista, mitä täällä on kyselty, ainakin vaunuista. Meillä oltu ratasosassa jo tammikuusta saakka, poika haluaa katsella muuallekin kuin taivaalle. Selkänoja on vain vähän pystyssä, mutta sen verran kuitenkin, että näkee ympärilleen.

Gallupia: aiotteko jatkaa hoitovapaalla vai menettekö äitiysloman jälkeen töihin? Muutamahan on tainnut jo töihin mennäkin. Meillä siis tuo isäntä on nyt vanhempainvapaalla ja jatkaa sitten hoitovapaalla, aikoo olla useamman vuoden. Minä palailen työhön kunhan selätän tämän masennuksen=)

aurinkoista viikonloppua kaikille!

Siis mä oon niin väsynyt, etten jaksais enää hetkeekään.. *Kiroilee* Meillä niin kamala yö, poika heräs yhen aikaan syömään ja siitä nukku ihan kivasti puoli kuuteen ja heräs sitten kokonaan.. :(

Pitäis vaan oppia meneen samaan aikaan nukkuun niin jaksais, mut nytkin menin puoli 12 ja sit herätys ennen kuutta ja muutenkin sitä tutin laittoa ym. No kai sitä vaan pitäis asennoitua pirteemmälle tuulelle, mut en enää jaksa esittää pirteetä puolen vuoden valvomisen jälkeen..

Hyvä puoli siinä, et nyt meillä nukutaan jo pitkiä päikkäreitä, nukuttu jo kymmenestä ja nythän vois itekin huilailla, mut kun ei osaa tätä päivällä nukkumisen taitoo ja jos nukkuu niin väsyttää vie enemmän..

Valivali.. joo omahan on vikani, kun oon niin vaikee!!!! (totta =D)

En muista mitä on puhuttu, joten siirryn nyt pikkusen hulaileen tuonne sohvalle telkkarin ääreen (onneks ei tuu mitään järkevää telkkarista, jos vaikka oikeesti ummistais silmiä!)

Tätä mun valitusta ei varmaan oo kivaa lukee, mut pakko oli nyt purkaa hiukan!! *häpee valitustaan*

Toivottavasti muilla on parempi torstai! Päivänjatkot siis kaikille äityleille ja pikkuisille!

Emmuli ja poitsu kohta 6 kk

...kun kerroitte mitä ruokaa annatte ja kuinka paljon.Musta vaan on tuntunut ettei Anni syö tarpeeksi kun ottaa kerralla kiinteitä tosi vähän.Paino ja pituus on kuitenkin ihan linjassaan.Muutoin täällä on kaikki hyvin,kaksi hammasta on tullut alas kera kovan kuumeen.Ulkoillaan paljon ja yritetään opetella ryömimistä.Huomenna meillä on prinsessa bileet Annin puolivuotis synttäreiden kunniaksi.Touhukas tyttö tuo Anni on ja neuvolan tätikin oli sitä mieltä että tämä naikkonen pistää äitiin ja isään vielä vilinää kunhan pääsee eteenpäin.Jaksamista kaikille ja ihanaa kevään odotusta!!!!

Marsa ja Anni 6kk 12 pv

Meillä kyllä tuon pojan rytmit on ihan unelmia! Nukkumaan mennään illalla klo 20.30 ja aamulla herätään klo 10, yöllä ei tarvitse nousta syöttelemään eikä muutakaan, oppi nukkumaan vatsallaankin joten rauhallisia ovat yöt. Nukkuu 2x 2h päikkärit päivällä ja tää on tosi hyvä rytmi meille.

Galluppiin sen verran, että eilen juuri soittelin hoitovapaa juttuja töihin ja nyt postittavat kaavakkeet, ajattelin olla kotona elokuuhun 2007 asti alkuunsa, tiedä sitten. Kaipuu töihin on taas kova ja toivon sen laantuvan. Eli kai sitä ollaan kotosalla siihen asti kun Aleksi täyttää 2v, jatkan sitten vielä siihen 3v asti JOS tuntuu siltä.

Viikko sitten perjantaina poika teki kakan pottaan!:D Aleksista (kuten yleensä vauvoista?:D) huomaa kun änkee kakkaa ja sitten juostiin ja lujaa! Pitelin poikaa kainaloista ja sinne se kakka tipahti, hieno poika!:D Kun sais ton esikoisenkin potalle...:D Jenna tekee sillon tällön pottaan tarpeensa mutta hyvin harvoin, omaa laiskuuttani taitaa olla että tuo on vielä vaipoissa. Katotaan sitten kun likka on 30v jos alkais vaipattomuus maistua, en todellakaan ala pakottamaan joten mennään sen mukaan miltä tytöstä tuntuu :)

Eli tänne ei erikoista, samaa vanhaa :)

Jaksamisia kaikille!

JMMK

Näin illalla vie pinoudun, kun poika nukkuu iltapäikkyjä.. aikas myöhään, mut meillä meni päivä kyläillessä sekä muskarissa käytiin, et hommoo on riittänyt. Joten nukutaan sit nyt.. no parempi et nukkuu ettei oo kiukkusella päällä!

Eilen valittelin koko viestin huonosti nukutusta yöstä *pahoittelee*.. Mut nyt on parempi fiilis ollu, tuli nukuttua ihan ok (ei ikinä hyvin :/). Poika heräs pari kertaa syömään ja kerran ainakin tutin laitoin, mut menin jo kympin jälkeen itsekin nukkuun, niin se autto ja nyt mieli :)

NOPPIS kyseli siitä kaurapuurosta.. niin meillä ainakin on kaupasta ostettua nestlen kaurapuuroa, alk 5 kk. Ja on tosi silosta. Mut meillä ei kyl taideta tuosta kaurapuurosta/vellistä tykätä. Riisipuuro meni paremmin, joten sitä ostan seuraavaks taas.. tai no voihan nuo pikkusetkin kyllästyä, niinkun puhetta on ollu!

Nyt meen herättään pojan vaunuista vaikka voi kyllä kiukuta siitä, mut pakko saada se iltaunillekin, ja siirrytään katsomaan suurinta pudottajaa.

Emmuli ja poitsu su 6 kk (mun iso poika.. nyyh, äkkiä aika turisee)

voimia sulle!! tulee kirkkaampia päiviä ja jaksoja vielä!!

masennus on ilkee juttu. kun siinä pelottaa se että miten minä jaksan.. oikein rutistushalaus!! koita jaksaa. itke jos itkettää.. puhu kun puhututtaa..kirjoita pahasta olosta.. hyvistä oloista..

hiljaisuus luonnon keskellä puhuu paljon

jos olet yksin kirjoita sittenkin.. ystävälle.. taikka muuten.. tänne!!

pääasia että et jätä sisälle mitään.

muista myös mikä sinulle on tärkeää.. joku harrastus.. oma aika..

voimia voimia!!

meillä syödään noin puolikas -vajaa yksi pilttipurkki kerrallaan. Teen ruuat itse, mutta olen punninnut huvikseni niitä määriä ja verrannut kaupan purkkien painoihin, jotta saisin jotakin hajua noista määristä.

Meillä syödään vasta kolmesti päivässä enkä ole vielä aloittanut puuroja. Kiinteitä on maisteltu vajaa kuukausi. Poika on nyt vajaat seitsemän kuukautta. Poika ei heti aterian jälkeen suostu tissille, mutta noin puolitoista-kolme tuntia ruuan jälkeen tissitellään, siitä taas noin suurinpiirtein sama aika seuraavaan kiinteään. Yösyönti on ilmeisesti jäämässä pois, ainakin pari viimeisintä yötä on nukuttu syömättä aamukuuteen saakka.

Imetän siis vielä noin viisi-kuusi kertaa päivässä ja olen sitä ajattelut jatkaa edelleen, vielä ei ole hätää nostaa ruoka-annosten määrää. Varmaan sitten imetys vähenee, kun siirrytään puuroihin.

Meillä valikoimassa kesäkurpitsa, porkkana, parsa, peruna, lihoista kana ja possu, marjoista mustikka ja vadelma, päärynää kokeiltiin, mutta siitä tuli kovat ilmavaivat. Kokeilut on tehty tässä järjestyksessä, missä aineet luettelin. Kaikki nämä olen tehtyt kotona, myös päärynän keitin soseeksi. Samoin marjat olen näin alkuun keittänyt kattilassa, että kuoret pehmenevät ja sitten soseuttanut. Sekaan vähän hedelmäsokeria, kuten kaupankin soseissa näkyy olevan, ei ole niin älyttömän hapanta sitten.

Olen keittänyt joka lajin erikseen, jos joku ei sovi, niin ei mene koko satsi pilalle, ja pakastanut jääpalarasioissa. Kuutioista on helppo kasata haluttu yhdistelmä tai jättää joku laji sitten kokonaan poiskin.

Lihat, esim. broilerisuikaleet olen keittänyt kattilassa, sitten vesi pois ja sauvasekoittimella mössöksi, samalla vähän keitinvettä lisäillen, että mössöstä tulee sopivan paksuista. Sitten nekin vaan jääpalakuutioihin.

Kätevää, eikä vie minusta kovin paljon aikaa. Esim. yhdestä 400g:n broiskusuikaleesta tuli 22 kuutiota, joka riittää meille 22 päiväksi.

Nyt kun poika syö myös perunaa, aion ruveta tekemään marjoista kiisselin tapaista, jospa syöminen sujuisi vähemmällä sotkemisella kuin pelkän mustikka-vattusoseen syöminen!

Mä oon nyt ihan ulkona, mitä täällä on juteltu viimeiseen kahteen viikkoon. Meillä kun mies on ollut lomalla, niin ei oo sitten kauheesti ehtinyt käydä täällä lukemassa teidän kuulumisia :/

Meillä on vihdoin ja viimein yöt alkaneet sujumaan -ONNEKSI!!!! Syy voi olla siinä, että nyt tyttö saa niin paljon soseita päivässä, kun vaan masuun uppoaa. Meillä kun 5 kk neuvolassa kehotettiin antamaan monta pientä ateriaa päivässä ja pitämään se äidinmaito edelleen pääruokana. No yöt oli sitten sellaisia, että tunnin välein herättiin ja tuttia laitettiin ja syötiin n. 3 kertaa (joskus jopa 5) yössä. Nyt sitten 6 kk neuvolassa (eri terveydenhoitaja) kehotti antamaan niin paljon sosetta kerralla kuin vain tytölle uppoo ja tuntuu, että siitä on ainakin meille ollut apua. Jotenkin tuntuu pahalta, että jos meilläkin on sitten kitisty vaan sen vuoksi, kun tytöllä on ollut nälkä, enkä ole ymmärtänyt antaa tarpeeksi soseita :( Nyt siis mennään yöt hienosti yhdellä syötöllä!

Kiitos muuten Kuukkeli vihjeestä. Nimittäin siitä, että maissi kannattaa laittaa vielä siivilän läpi! Mä kun kanssa teen maissisoseen itse ja oon sitten harmitellut, että kun sinne jää niitä kuoria. Hölmö, kun ei oo sitten itelle tullut mieleen tuo siivilä!!!

Hauskaa viikonloppua ja jaksamista kaikille syysäideille!

T: äippä ja tytsy

Mä ilmottaudun kans huonosti nukkuneisiin...Viime yö oli taas sarjassa ihan kamala! Pääsin ite sentään kerrankin ajoissa nukkumaan, mutta neiti heräs ekan kerran 23- syötin, sitten 01.45- laitoin mobiilin soimaan, mikä ei auttanu, annoin tissiä, ei auttanu...Sen kun huusi vaan! Otin sitten viereeni nukkumaan (ja ajoin miehen sohvalle =)) niin siinä sitten pari kertaa torkahti ja rupes taas huutamaan. Viimein joskus reilusti kolmen jälkeen nukahti kun laitoin valot päälle. 6.30 tyttö sitten " raapi" naamaani..Onneks mies heräs muutenkin tekeen töitä ja oli pari tuntia tytön kanssa niin sain vähän vie nukuttua. En taas tie mikä on vialla, kun meillä ei pahemmin oo tämmösiä yöhuutamisia ollu eli yleensä on kiltisti nukahtanu kun on vähän aikaa saanu syödä, nyt ei taas auttanu mikään...

Kiinteitä meillä menee hyvin...Tai siis vastahan ollaan aloteltu, mutta hyvin uppoo silti. Maanantaina on neuvola ja toivottavasti sitten saadaan vähän lisäohjeita, että millasilla annoksilla jatketaan. Mä kun olen ihan pihalla näistä. Tuntuu että painoa ei oo tullu kyllä lisää, pikemminkin on tainnu jopa vähän tippua. Ainakin kotivaa' an mukaan olis vähentyny, mutta kun sitä painoa on kuitenkin yli 7kg ja pelkällä rintamaidolla mentiin siihen 6kk asti, niin en " jaksa" huolestua =))

Mitäs muuta...Nyt täällä nukutaan päikkäreitä ja toivottavasti pitkään nukkuukin =) Tämmöstä vaan...Eipä tässä nyt kummempia, mutta johan sitä omaa napaa taas tulikin...

Loskapäivän jatkoa =))

maaly ja neiti I 6kk4pvä

Kiinteistä:

Aamulla meidän tyttö ei suostu syömään puuroa, mutta yleensä annan jotain hedelmäsosetta ja sitä menee about 1/4-1 1/2 purkkia (tänään maistettiin ekaa kertaa jugurttia). Aamupäivällä menee lihakasvissosetta, vajaa pilttipurkillinen (pakastan pilttipurkkeihin), iltapäivällä hedelmäsosetta vajaa pilttipurkillinen (joskus kokonainen), alkuillasta kasvissosetta 1/2 purkillista ja illalla puuroa about 1/2-1dl. Kasviksista syödään bataattia, maissia, kukkakaalia,kesäkurpitsaa. Lihoista possua ja kanaa. Hedelmäsoseista luumu, päärynä ja persikka. Puuroista kaurapuuro. Imetän aina ennen tai jälkeen ruokailun, yöllä 1-2 kertaa ja ennen nukkumaanmenoa illalla.

Että näin meillä...

t.hope-a ja typy

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat