Ikää 41v ja toiviessa vielä lapsi(a)

Vierailija

Jonkun mielestä varmaan hullun hommaa, mutta todellinen ongelma minulle.

Meillä on 5 lasta, 15v, 5v, 3v ja 4kk ikäiset kaksoset.

Ikää tosiaan tuo 41v. Tiedän, että haluan vielä yhden lapsen, rakastan raskaana olemista ja vauvavuotta. Mies myös on suostuvainen, jopa enemmän vauvaa tekemässä kuin minä ;) MUTTA, meillä tosiaan on nuo ihanat 4kk ikäiset tuplat, joissa on kyllä hurjasti hoitamista. Kysymys kuuluukin, että kauanko uskallamme odottaa?? Nyt ehkäisynä vain kumi. Mies sanoi, että joskos jo heinäkuussa jätetään pois, mutta itseäni epäilyttää. Haluattais odottaa enskesään, jolloin tytöt olisivat jo 1,5v mutta mutta.. sitten olen itse jo 42 ja vieläköhän onnistas raskaaksi tulo. Nämä kaikki 4 raskautta on alkanu todella helposti, olen aina plussannut kuukauden päästä siitä, kun vauvalle on annettu lupa tulla.

Mielipiteitä, kokemuksia?

Kommentit (11)

Vierailija

ja lapsia 4 (4, 12, 14 ja 16v) ja mulla ikää 40. Kuopuksen jälkeen kuuntelin järkeäni ja kävin sterilisaatiossa koska mulla (ja uskallan sanoa että sullakin) se kaipuu olla raskaana perustuu siihen että pitää hyvästellä nuoruutta ja osaa naisellisuutta jos ei enää hankita/saada lapsia. Se on kuitenkin biologinen fakta että joskus olemme tehneet tehtävämme ja vaikka olen tyytyväinen päätökseeni olen aina kateellinen niille jotka ovat raskaana. Se faktaa pitää surra ja käydä läpi että nyt ei enää ole mun aikaa synnyttää. Tosiasiakin on että nämä teinit vievät hurjasti energiaa ja pitää jaksaa 18 v eteenpäinkin. Minä kyllä ehdotan nyt että nautit lapsistasi täysillä, kaksoset ovat vielä vauvoja mutta odota 8kk-10kk niin teillä riittää vipinää. Ei ole oikeesti mitään ideaa raahautua itsensä kanssa niin että on aivan loppu, varsinkin kun siitä kärsisi 4 pientä lasta.

Vierailija

Teillä on tiukat ajat edessä, kun kaksoset viipottavat kahteen eri suuntaan kiskomaan tavaroita lattialle ja syömään multaa jne, ja jos olet silloin raskaana, olet aika kovilla. Tietysti itse tiedät jaksamisesi parhaiten, mutta omilla tutuillani kaksoset ovat kyllä hetkeksi vieneet aika tehokkaasti mehut pois.

Vierailija

Viisi lasta vie jo itsessään paljon aikaa ja voimia. Lisäksi sinulla on kaksi täysin autettavaa vauvaa. Ennenkuin yrität kannattaa miettiä, että riittääkö omat voimat ja rahat. Jos joudut raskauden aikana vuodelepoon tms, onko teillä rahaa järjestää muiden lapsien hoito.Ikäsi vielä lisää riskiä saada sairas vauva - oletko valmis hoitamaan myös sairasta vauvaa. Onhan se raskaana olo aika ainutlaatuista, mutta sinuna miettisin, että miksi sinä niin kovasti jopa oman terveytesi uhalla haluat. Ehkä se on ainoa aika, jolloin sinä olet hoivattavana ja keskipisteenä. Ymmärrän kyllä halusi saada vauvoja, ovathan ne aivan ihania :)

Vierailija

Isompiakin lapsia talosta löytyy kolme kappaletta, eli olen neljän äiti. Odottaisin ennen seuraavaa raskautta ainakin niin, että raskauksien väliin jäisi vuosi vähintään aikaa. Eli ikäeroksi tulisi vähintään vuosi 9kk. Koen tarvitsevani itsekin palautumista. Tuntuu nyt jotenkin siltä, että tastä viimeisestä ei ehan niin vaan toivukaan, kuin aiemmista, liekö iällä tähänkin jo osuutta. Muuten voin tosi hyvin, raskauskin meni ilman mitään vaivoja, jaksoin töissäkin ilman ainuttakaan sairaslomapäivää, mikään tautikaan ei ole vaivannut. Meillä mies heitti sairaalassa, että josko hankittaisi vielä viides, niin ihania vauvat on. Tämä nelonen oli aluksi enemmän minun ideani. Luulenpa, että meidän lapset on nyt valmiina. Ans kattoo, mitä tapahtuu vuoden päästä...

Sinun tapauksessa vielä kaksoset työllistävät kohta hurjasti enemmän, kunhan lähtevät liikkeelle. Säilö heidän ihania hetkiään "purkkiin" josta voit ammentaa sitten väsyneinä tulevina päivinä. Niitä väsy päiviä tulee on äiti sitten minkä ikäinen tahansa. Muutenkin sinulla näyttää oloevan allekouluikäisiäkin pari lasta, joten heidänkin asioihin menee paljon aikaa ja voimavaroja, joita sinulle toivotan!

Tiedän täysin tunteen, tuntuu, että vauva aika menee niin äkkiä ohi, vaikka omani on vasta kuukauden! Tekisi mieli pysäyttää aika, mutta kuitenkin on on ihanaa, kun vauva kasvaa ja kehittyy hyvin. Aika aikaa kutakin!

Vierailija

Ennen nykyehkäisyjä oli ihan tavallista, että viimeinen lapsi tuli 44-47-vuotiaana. Sullakin todennäköisesti riittää hedelmällisyyttä vielä vuosia, kun noin nopeasti olet tullut raskaaksi.

Vierailija

Viisi lasta vie jo itsessään paljon aikaa ja voimia. Lisäksi sinulla on kaksi täysin autettavaa vauvaa. Ennenkuin yrität kannattaa miettiä, että riittääkö omat voimat ja rahat. Jos joudut raskauden aikana vuodelepoon tms, onko teillä rahaa järjestää muiden lapsien hoito.Ikäsi vielä lisää riskiä saada sairas vauva - oletko valmis hoitamaan myös sairasta vauvaa. Onhan se raskaana olo aika ainutlaatuista, mutta sinuna miettisin, että miksi sinä niin kovasti jopa oman terveytesi uhalla haluat. Ehkä se on ainoa aika, jolloin sinä olet hoivattavana ja keskipisteenä. Ymmärrän kyllä halusi saada vauvoja, ovathan ne aivan ihania :)

Vierailija

Kun sinulla on jo noin monta lasta. Ei lapsia kannata tehdä vain ihanan raskausajan takia. Ja teillähän on talossa jo 2 vauvaa.

Itsekin kuumeilen toista lasta vielä, ikää jo 38v. ja esikoinen on 9v.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat