Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Huomenta kaikki vilttisläiset. Kp 2 eli tunteet varmaan tiedätte ilman sen kummempia selityksiä. On tosiaan totta niinku joku kirjoitteli, että oli oireita tai ei, niin mitään se ei kerro. Mulla ei ollut mitään menkkaoireita kp 27 tai en ainakaan tajunnut ja silti...No, clomukuuri 4. alkaa huomenna ja katellaan sit taas, jos pääsiäisnoita vaikka tekis positiivisia taikojaan. Aion kans lopettaa kaikki oireitten kirjaamiset ym. kalenteriin tuijottamiset, se vaan lisää tuskaa. Ovista joutuu vaan tikuttamaan sen piikin takia. Ei voi muuta sanoa, ku et " elämä on" . Mutta se jatkuu.

Sivut

Kommentit (37)

Kylläpäs nää viikot menee nopeesti. Piinaviikkokin tuntunut edistyvän vauhdilla. Täällä siis piina jatkuu. Testi polttelee tuolla kaapissa, mut yritän malttaa odottaa vielä muutaman päivän. Oireita riittää. Ja ne mitkä mut eniten saa epäilemään et oiskohan vihdoinkin käynyt niin onnekkaasti et ois tärpänny ovat rintojen mieletön arkuus, palelee koko ajan. Kädetkin ovat ihan jäässä. Ja sit tänään runsaampaa valkovuotoa, vähän sellaista kuin ovulaation aikaan. Ja sitä ei oo kyllä aikaisemmin ollu kertaakaan ennen tätiä, vaan valkovuoto ollut tosi vähäistä. Tuntuu, et alkaa oleen aika toiveikas olo, mut jos täti tulee, niin sit tiputaankin korkealta ja kovaa. Tässä kierrossa puuhasteltiin niin ahkerasti oviksen aikoihin, et kaikkemme on ainakin tehty sen puolesta, et ajoitus ois voinu osua nappiin.

Hyvää viikonloppua kaikille. Mua jännittää tosi paljon, et miten tässä käy!!!!!!!!

Shannon kp 28/24-29

mutta nyt piti tulla toivottelemaan shannonille oikein paljon onnea ja vauvaliimaa!!!!

Mullakin täti tuli viime keskiviikkona kylään.Ei mitenkään yllättävää, koska oltiin päätetty että nyt loppu tää stressaaminen eikä sit puuhasteltukaan kun kp9 ja kp16. No, mies lähti nyt reissuun ja ovis osuis just ehkä ens viikonlopulle jolloin ollaan miehen mummolla.En tiiä viittisinkö ovulaation varjolla pyytää mistä aikasemmin kotia.Tai sit voisin matkustella mummolle kanssa jos vaikka ihan hiljaa puuhailtas;)

Tuntuu tosi typerältä järjestellä menojaan ovulaation mukaan, jota mulla ei edes pariin kuukauteen oo tapahtunut mikäli testeihin on luottaminen.Eihän sitä nyt voi sanoo että sori on ovulaatio, ei voida tulla kylään ja sit jos sukulaiset soittelee ni kattellaan kotona telkkaria eikä tehä mitään erikoista ni on siinä selittämistä miksi ei kylään vaivauduttu...huh..on tää elämä vaikeeta tän " lapsettomuuden" kanssa.

No, ehkäpä lähden sinne mummolle kyläileen niin jos vaikka sais oviksen hyödynnettyä, mikäli se tapahtuu:)

Plussatuulia meille kaikille vilttiketjulaisille!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mä oon myös suuma samoissa kun sä eli kp 25. Toivotaan et sulla oireettomuus merkkaa plussaa!! Tsemppiä sulle selmiina!! Toivottavasti se täti älyää pysyä nyt kuitenkin poissa. Täällä on oireet ennallaan. Lisäoireena tänään alkanut mahan menkkamainen polttelu. Tuhrua tai veriviirua ei oo näkynyt. Mut eiköhän se täti tännekin tiensä löydä ihan lähiaikoina. Mä oon kans ruvennu miettimään tota mun kiertoa, kun se on yleensä aika lyhyt 24-25 päivää. Jotainhan häikkää tässä täytyy olla kun ei tärppää vaikka kuinka tekis kaikkensa sen eteen, et tulis raskaaksi. Tuntuu, et pupuilustakin on tullut vähän pakkopullaa, kun ei voi mennä pelkästään kummankin halujen mukaan vaan ovis määrää tahdin. Jos nyt siis edes ovuloin...Tätä yrittämistä ei kyllä jaksa loputtomiin ja tätä päivien laskemista. Mulla on ainakin ihan sama kuin sulla senniina, et vauvahaave täyttää ajatukset ja tuntuu, et ei kohta mitään muuta pysty ajattelemaan. Ei oo päivässä hetkeä, jolloin asia ei ois mielessä. Alkaa olla tosiaan aika epätoivoinen olo. Eikä tosiaan oloa parantanut, kun puistossa yks äiti puhu tänään siitä kuinka sen nuorimmainen ollut vahinkovauva. Ei, tänään on taas huono päivä. Ketuttaa niin vietävästi jo valmiiksi!!!!!!!!!

Shannon kp 25/24-29 tädin vierailuun valmistautuen

Synkältä näytää täälläkin.. Senniina, tiedän todellakin miltä tuntuu. Mulla on nyt semmonen ankea ketutus mieliala. kp 24/26-28. Aamulla alkoi täysin selvät menkkaoireet, kaikki. Tuli jomotukset ja ketutukset, tuli myös tuhru. Voi itku, nyt on mieli niin maassa. Itkettää ja masentaa, taasko pitää käydä näin. Silti pienenpieni toivo kytee edelleen, jos kuitenkin. Kyllä tämä on rankkaa... Miksei vois jo tärpätä meilläkin? Eikö koskaan? Ja miksei? Hitto, miks ne toiset raskautuu vaikkei halua? Miksi raskautuu nekin, jotka ei lapsiaan jaksa hoitaa? Miksi tämä tuntuu niin epäoikeudenmukaiselta?

Mites Shannon? Vieläkö sulla piina jatkuu? Toivotaan parasta =)

Huoh... Jatkakaahan te muut positiivisemmilla ajatuksilla, mulla on nyt vaan näitä =(

Viikonloppukin meni mahataudissa, joten voimat on ihan loppu. Hiton täti, ku tajuais mennä sittenkin ohi!!! Kaikilla meillä!!!

(((((( Iso voimahalaus)))))) täältä sulle. Meillä tosiaan toi kuopus tärppäsi 8.kierrosta noin puolen vuoden yrittämisen jälkeen ja se jo tuntui tosi pikältä ajalta silloin. Mulla kun oli ennen kuopusta semmoinen käsitys, et taas tärppää nopeasti kun vaan jättää ehkäisyn pois. Esikoinen ja keskimmäinen tärppäsi aikanaan ex-miehen kaa 2. ja 1.kierrosta. Mut nyt oon myöhemmin joutunut huomaamaan sen katkerasti, et elämää ei voi noin vaan suunnitella vaan lapset saadaan todella lahjaksi. Meillä esikoisella ja keskimmäisellä on ikäeroa 2.v.4 kk. Ja tosiaan ois ollu mukava jos kuopukselle ja vauvalle ois tullu myös reilun 2 vuoden ikäero. Koin ikäeron poikien välillä tosi hyvänä ja niillä on aina leikit mennyt hyvin yksiin. Miehen tyttö on 3 viikkoa vanhempi kun mun keskimmäinen, joten tytöstäkin on ollu hyvin seuraa pojille. Kuopus jää taas aina vähän leikkien ulkopuolelle, kun isommat valitttaa, et se vaan sotkee leikit. Ois ollu niin kiva siis saada se oma kaveri kuopukselle lyhyellä ikäerolla, mutta minkäs teet. Luonto on päättänyt toisin ja vaikka tästä kierrosta ois tärpänny, mitä kyllä vahvasti epäilen, ikäro ois jo lähempänä kolmea vuotta.

Vieläkin on vaikea sisäistää sitä, et raskaana ollaan.Oireita tosin on niin paljon, et vaikea ois kuvitella muutakaan. Täällä käyn varmaan edelleen kurkkimassa, mihinkäs sitä täältä osaa lähteä. En oo vielä käyny ilmoittautumassa tonne odotuspuolellekaan. Pitäis varmaan pikkuhiljaa... Mä toivon tosiaan kaikille teille paljon plussasäteitä+++++++++Nyt varsinkin kun kevättä kohden mennään. Kummasti ne asiat sitten meidän kohdallakin järjesty.Vaikka tosi epätoivoiselta jo vaikutti koko touhu. Toivottiin tosin pienempää ikäeroa kuopukseen, mut nyt on tosi hyvä näin.Ja ollaan molemmat miehen kaa todella kiitollisia meidän pienestä joulun ihmeestä. Ikäeroa on tulossa n.2.v.10.kk. Siis jos kaikki menee hyvin.

Shannon rv 4+1 (tuntuu oudolta kirjoittaa tota)

Alkaa näyttää hyvältä nuo Shannonin kp:t! Hyvä jos Senniinalla se ovis tekee nyt tuloaan. Muuten minkäs takia sä niitä clomeja popsit? Siis onko sulla selvä syy tähän tärppäämättömyyteen? Entä muilla vilttiksillä? Onko lääkärissä todettu jotain syytä tai epäilystä? Mulla siis tuo endo, mut kuulemma pitäis olla vaan hidaste. Niin, toistaiseksi, vaan kun se endo etenee ja pahenee koko ajan...

Mulla on tosi ankea mieli edelleen... Kp siis 2/25-28.

Juu, mäkin varmaan vetäydyn hiukan takavasemmalle, etten varmaan joka päivä käy täällä kurkkimassa. Enkä aina ehdikään kyllä. Mäkin tosiaan aioin rauhoittaa tätä tilannetta ja onhan se kyllä jo rauhoittunutkin jo luonnostaan kun sitä positiivista tulosta ei tule. Viime kesänä varsinkin oli kauhea vauvakuume ja " tekemisen" meininki, mut nyt tosiaan jo luonnostaan " kuume" on laskenut. Noista oireista... olen itsekin ihmetellyt miten kroppa voikin eri kierroissa antaa niin eri signaaleja, että tosiaan on joskus jopa pahoinvointia ennen menkkoja, samoin palelua, väsymystä jne.Mut ne ei kuiteskaan oo koskaan merkannu raskautta. Esikoisesta ei ollu mitään oireita, menkat vaan oli myöhässä .

Shannonille paljon peukutuksia mahdolliseen testaukseen!!! Ja tädin yllättämille myötätuntohalit-meitä on niin monta ...

Itse tässä just ovista kuulostelen..pieniä nippailuja ja nappailuja jo havaittavissa :)Täytynee kuitenkin taas yrittää!

Stiipiliina

Vilijonkalle onnittelut ovisplussasta! Ei muuta ku peittoa viuhumaan ;) Suuma ja Shannon, kovasti teille lähettelen niitä ++++säteitä. Jospa teillä olis onnistanut!!

Mulla oli esikoisesta silloin menkkakivut, en edes ajatellut että voisin olla raskaana, ku niin jomotteli. Mutta silloin niin säännölliset menkat jäivät tulematta, jomottelut kuitenkin jatkuivat. Vasta menkkojen ollessa neljättä päivää myöhässä, testasin. Silloin oli jo ollut etovaa oloa ja huimausta, jotenkin tiesin jo ennen testiä sen tuloksen. Me oltiin silloinkin yli vuos ilman ehkäisyä, ennen ku tärppäsi. En tajua, miten pystyin olemaan tjot-meiningillä. En todellakaan laskenut mitään päiviä yms... Eikä se aika tuntunut yhtään niin pitkältä kuin nyt. Mites teillä on aikaisemmilla kerroilla nämä jutut menny?

Niin, huoh, täällä on muuten kp1 =( Ilmeisesti. Nimittäin aamulla holahti verta vähäsen ja jomotteli ja kramppasi mahaa ja selkää ihan älyttömästi, mutta sen jälkeen ei ole tullut yhtään mitään. Pientä ruskeaa tuhrua vaan pyyhkiessä. Mutta, mutta ei kai tässä mitään epäselvää enää ole. Toisaalta on masis, mut toisaalta ihmeen vähän. On vaan ihan tyhjä olo. Kyllä tämän tädin tulon tiesi kuitenkin, ei ollut yllätys.

Mulla vähän semmonen olo, että tästä kuumeilusta, piinailusta ja " lapsettomuden" aiheuttamasta pahasta olosta tarvis tosiaan päästä nyt irti. Senniinako se eilen kyseli täyttääkö tämä asia muilla koko pään. Kyllä, täällä on näin. Ja se on nyt alkanut ahdistamaan. Vähän on semmonen olo, että vois vaikka ottaa muutamaksi kuukaudeksi pillerit. Ei olis stressiä tästä, ei tarvis ajatella tätä. Ja ne vois kuivattaa, pienentää ja hoitaa sitä mun endoa. Tiedän muutaman, jotka ovat endon hoidoksi syöneet muutaman kk:n pillereitä ja heti niiden jälkeen on tärpännyt. Tosin, mulla ei välttämättä kävis niin, ja sit olis vauvahaave taas muutaman kuukauden kauempana... Mut tälläsiä mietin nyt.

Tosiaan teille muutamalle jäljellä olevalle piinailijalle toivon nyt parempaa onnea!

Täällä ei mitään uutta piinailurintamalla. Tänään ei taas mahaa nippaile menkkamaisesti. Välillä on sellaisia pieniä joko oikealle tai vasemmalle puolelle mahaa suuntautuvia vihlaisuja. Mitähän noikin sit lienee. Ihan uusi oire mulle. Jalkoja kyllä särkee koko ajan, rinnat on arat ja huono olo jatkuu ja väsymys. Eli taitaa olla taas aika tyypillisiä tätioireita kumminkin. Eli odottavalla kannalla ollaan. Voi kun tää ois kerrankin jotain ihan muuta kuin sitä et täti tekee tuloaan, mut ei uskalla jotenkin edes toivoa. Sitä vaan pelkää, et koska ensimmäiset punaiset ilmestyy. Selmiina ja Suuma: Mites teidän piinailuviikko edistyy. Toivotaan parasta!!!

Bien: Oviksen aikana lämpöjen pitäisi nousta hieman, mut mä en oo niitä ikinä mittaillu. Ovistestejä kylläkin käytin tässä kierrossa. Vilijonkka: Onnea ovisplussasta!!! Toivotaan, et raskaustestiinkin pläjähtäis plussa tästä kierrosta!!!

Eipä tässä kummempia. Mukavaa keskiviikon jatkoa kaikille!!!!!!

Shannon kp 26/24-29

Ei alkanutkaan menkat, vaikka eilen niin luulin. Eilen siis tuli vähän sellaista rusehtavaa vuotoa, mutta se loppui iltaan mennessä, sen jälkeen ei mitään. Nyt tänä aamuna mittasin lämmöt ja 37.3, vaikka ei mitenkään flunssainen olo muuten ole. Ja noita tuhruja muutenkin ihmettelin, kun yleensä mulla menkat alkaa ihan kunnon vuodolla, ei ole ennenkään mitään tuhruja tullut. Joten nyt siis ihan positiivisen jännittyneenä taas odottelen. Maanantaina aion testata, nyt lähdetään anoppilaan.

Mukavaan viikonloppua kaikille!

Tänään siis kp 26/28-33 ja pientä jomotusta ja polttelua on ollut alaselässä ja -vatsassa. Valkovuoto on lisääntymään päin. Paleltaa myös kovasti, ihan kuin olis flunssa tulossa, eilen oli välillä hieman kuumeinen olo. En kuitenkaan mitannut, kun yleensä en tuollaisessakaan olossa saa mitään mittariin. Joissain kierroissa olen mittaillut lämpöjä ja sitten masentunut jo ajoissa ennen kuukautisia, kun lämmöt onkin tippunut normaalitasolle, joten tässä kierrossa en testaile edes lämpöjä. Yritän positiivisesti uskoa viimeiseen asti, että jospa meitäkin onnistaisi.

Jonkun verran siis menkkaoireita täälläkin. Mutta juuri luin yhtä raskausoirelistaa ja kyllä siellä monet sanoi, että menkkaoireet tuli, mutta ei menkkoja. En siis aio luovuttaa vielä koska niin ahkerasti puuhailimme ovisaikaan, että kaikki mahdollisuudet pitäisi olla. Ja jos nytkään ei tärppää niin sitten aion käydä ainakin ihan perustarkastuksessa gynellä, ei tätä muuten pää enää kestä.

Selmiina kysyit, että mitä tuntemuksia oli edellisellä kerralla. Ja esikoisesta mulla ei ollut minkäänlaisia oireita. Silloin tärppäsi 4. yrityskierrosta, mutta mitään muita oireita ei ollut kuin menkkojen poisjäänti. Sitten vähän jälkeenpäin alkoi sellainen pieni lämpöily ja armoton väsymys, en yhtään muista milloin, mutta vasta testin jälkeen. Sitten jonkun aikaa oli lämpö tuolla 37.5 tuntumassa ja luulinkin, että mulla on joku sitkeä pikkuflunssa. Vasta raskauden jälkeen jostain kuulin, että alkuraskaudessa on normaalia tuollainen lämmönnousu, en siis silloin ajallaan tajunnut, että se liittyi raskauteen.

Mutta tosiaan näitä esioireita ei ollut yhtikäs mitään. Raskaus meni muutenkin tosi helposti ja " oireettomasti" . Ei pahoinvointia, ei selkäsärkyä, ei turvotusta.

Kävin tossa huvikseni laskeskelemassa hedelmällisiä päiviä yourdays.com:ssa (heh, se siitä kalenteriin katsomattomuudesta...) ja olen käynyt joskus muillakin vastaavilla sivuilla. Musta on jännä, että niistä aina tulee hedelmälliset päivät tosi aikasin esim. kp 9 alkaen ja päättyy siihen, kun mun mielestä mulla vasta on ovis. Miten muuten laskette, jos menkat alkaa illalla (kuten mulla tuhrulla lauantaina 1.4. klo 21 jälkeen) niin pitäsittekö ekana vuotopäivänä 2.4.? Ite aattelin niin.

Ihme fiiliksiä taas. Alavatsaa koskee vasemmalta puolelta. Näinköhän siellä uus munasolu valmistautuu olemaan taas hedelmöittymättä..Pääkin on niin pirun kipee. Mulla taitaa muuten tuo oikea puoli olla ihan kuollu, kun ei siellä koskaan ole tuntemuksia tai oviskipuja.

Shannon, täällä ollaaan onnellisia sun puolesta!!! Hirmuisesti vauvaliimaa mukaan matkalle!! Tässä sen näkee, niin vaan niitä tärppejä tulee tänne vilttiketjuun että ropisee. Ei toivottavasti ole tällä kuumeilu puolella kesän jälkeen ketään meistä jäljellä! Niin se Shannon ehti murehtia äippärahoja ja ikäeroa ym ym. Mutta näin kävi. Hienoa! Ja taitaa suuma olla menossa heti perässä, toivotaan niin.

Minä tänne tulin siis vain kurkkimaan, mutta pakko ottaa osaa tähän iloon. Kummasti sitä taas toiveet nousi omallakin kohdalla. Ehkä sitä meilläkin voisi pian tärpätä, kun muillakin. Ja toisaalta olishan se loogista, että pian jo tärppäisi kun meillä yritystä kasassa pian vuosi. Nyt siis 11. yrityskierto menossa.... Maanantaina mulla on muuten soittoaika gynelle, ja kyselen mitä tälle endolle olis tehtävissä. Ja voisko jotain tehdä jo nyt, eikä vasta syksyllä kuten gyne aiemmin sanoi. Mutta maanantaina olen toivottavasti viisaampi asian suhteen..

Ei voi kun ihmetellä, eihän siitä oo ku muutama viikko kun koko Vilttiketju perustettiin, ja sinä aikana on saatu jo kolme plussaa, me epätoivoiset! Ovisajat taitaa olla monella käsillä, joten lemmekästä viikonloppua [color=deeppink][size=4]♥ [/color][/size]!!

Ja Shannon, olisi kiva jos ainakin välillä käyt täällä kertomassa kuulumisia ja kannustamassa meitä!! Onnea vielä!!

Uskaltauduin sit testaamaan apteekin omalla ja sain siis vähän haaleamman viivan kuin kontrolliviiva, mutta ihan selkeesti nähtävissä oleva viiva. Eli siis jos kaikki menee hyvin meille on tulossa vauva 16.12. Tuntuu ihan uskomattomalta plussa 9 kuukauden yrittämisen jälkeen. Nyt pitäis alkaa tekeen suursiivousta kun lapsetkin vietiin mummolaan iltapäiväksi, mut saa nähdä mitä sitä saa aikaiseksi.

Shannon rv 4+0 kai

Olin pari päivää pois koneen äärestä..Kovin samansuuntaisia ajatuksia tuntuu meillä kaikilla olevan. Alottelin tiistaina popsimaan clomeja. Täti tuntuu häipyvän tässä kierrossa melko nopsaa. Yleensä viipyy noin viikon, nyt päästiin pupuilemaan sotkuitta jo eilen. Tulin siihen tulokseen, että lääkityksestä huolimatta en oikeesti ovuloinut viime kierrossa tai jotakin muuta vastaavaa häikkää oli. Menkat ja pms:t ovat yleensä olleet " helpommat" , kun ovista ei ole tapahtunut ja sitähän se yksi lehtiartikkelikin kertoi. Ottaa vaan aivoon, kun pumppaan itteeni hormonia ja mitään ei silti tapahdu. Kaikkea muuta se lääkitys kyllä teetättää...päätä särkee jo nyt ja myös huimausta on. Jotenkin mäkin odotan sitä, että pääsis noista lääkkeistä eroon, ettei tartteis kyttäillä kalenteria. Toisaalta ei halua poiskaan jättää, kun ei se raskautuminen multa luomuna onnistu. Olin eilen tosi maassa, vaikka yleensä se menee ohi kp1-2. Katotaan, mihin tää tästä kehittyy, tuleeko ovista jne.

Tosin nyt myöhemmin tuo ärsyttävän aloituksen laittanut ihminen " paikkaili" mukavasti sanomisiaan. Tai siis ymmärrän kyllä, että aina raskauden alku saattaa myllertää ajatuksia, niin hän varmasti on nyt alkuun hieman hädissään tästä ylläristä, joka näin toivomatta tuli. MUTTA luitteko, että he olivat yrittäneet aikaisemmin lapsiaan myös aika pitkään, jopa 1½ vuotta, siis tämä kannustimeksi meille pitkään yrittäneille.

Senniina, myös minä olen sos.alalla, ja niin paljon näitä ikäviä lastensuijelu ym tapauksia. Niin paljon nähnyt elämää työn kautta siltä kurjalta puolelta, ihmisten suurimpia ja kamalimpia ongelmia, että välillä kauhistuttaa. Varsinkin lasten kannalta.

Mulla toivetta raskautumisesta on pitänyt yllä omituiset tuntemukset rinnoissa. Mulla ei yleensä rinnat oireile ennen menkkoja, tosin viime aikoina ovat aristaneet vähän. Mutta nyt ovat olleet melkein oviksesta lähtien omituiset. Välillä rintoja vihloo ja aristaa aika lujaa, välillä taas ovat ihan normaalit. Tietty tästä uudesta tuntemuksesta heti repii sitä toivonkipinää! Mutta nyt on muuten se tavallinen pari päivää ennen menkkoja olo. Että se siitä.

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat