Miten saada 6v:n kesä kulumaan?

Vierailija

Olen äitiyslomalla ja 6v kotihoidossa, on käynyt eskaria, mutta kohta se jää tauolle. Suurin osa kavereista viettää kesän hoidossa+lomaillen perheen kanssa.

Uimakouluun aion ilmoittaa, mutta sekin kestää vain 2 viikkoa.

Kommentit (14)

Vierailija

Mun tuleva eskari on 2krt/vko kesäkerhossa 2,5h kerrallaan ja loppu ajan ihan vaan perheen kanssa kotona, puistoissa, pihalla, mummolassa, kesälomareissussa jne. Ei tehdä päivittäin mitään ns erikoista todellakaan, ihan vaan ollaan pihalla, grillataan, käydään rannalla/uimahallissa, puistoissa jne...Hyvin on joka kesä viihtynyt kotona perheen kanssa lapsonen ja varmasti viihtyy tämänkin kesän...

Sanoithan että eskarikaverinsakin viettävät kesän perheineen...

Vierailija

Meillä kuitenkin on vain tämä 6v lapsi ja pieni vauva. Miehellä on kesälomaa vain jokunen päivä. Jotain vinkkejä olisi kiva kerätä. Meillä kun ei asu kavereitakaan lähellä, lähimmät parin kilometrin päässä, ja he tosiaan ovat niin paljon perheensä kanssa kesällä tai sitten päivähoidossa, etteivät juuri ehdi tapailla.

ap

Vierailija

Riippuen toki omasta voinnistasi...

meillä 4v jää kotiin yli kahdeksi kuukaudeksi. Itse jään äippälomalle....

suunnitteilla linnanmäellä käynti, muumimaailma, mökkeilyä, yhdessä olo!

Loma ajateltiin aloittaa piknik retkellä suomen linnaan. Isänsä kanssa käy katsomassa parit autokisat...

Tekemistä riittää ihan varmasti suomen kesässä!

Itse en kaikkeen pysty osallistumaan enään, mutta mies kyllä on onneksi aktiivinen ja tykkää pojan kanssa touhuta

Vierailija

käyvät kotona vaan syömässä ja sit taas mennään tuohon pihalle. Toki on tietty tylsää jos pihalla ei ole ketään kaveria, mutta ei kai nyt kaikki hoidossa ole....? Ja mä en ihan ymmärrä tuota että "muut lomailee perheen kanssa", niinhän se sunkin lapsesi tekee? On lomalla eskarista, kotona perheen kanssa.

Vierailija

Lainaus:

sairaslomalla, joten voimia tai rahoja ei suuriin siirtoihin ole ja velkaa en ota.

Me käydään sukulaisten luona ja sukulaisia käy meillä. Mökkeillään ja käydään läpi ne pakolliset Linnanmäet ja Korkeasaaret, Suomenlinna yms. Tiedä vaikka sitä uskaltaisi viedä tenava Serenaankin. Ehkä pistäydytään Tukholmassa ja/tai Tallinnassa. Jos hyvin käy niin tehdään säästä riippuen joku telttaretki lähisaariin.

Eli jos vaan jaksat niin aika pienillä jutuillakin saa lisää vauhtia kesälomaan. Ihan pelkkä piknik jossain kivassa paikassa lähistöllä kelpaa myös erinomaisesti.

Vierailija

miksi sitä ohjelmaa pitää olla niin paljon? eikö 6v lapsi keksi itse puuhailua pihalla,majan rakentelua,käytte uimassa ja keräilette kiviä,ihan vaan tavis juttuja.. näin ainakin meillä

Vierailija

raskaana ja tekee muuten sellaista työtä jota ei voi tehdä tai joku ihottuma yms..

Lainaus:

Lainaus:

sairaslomalla, joten voimia tai rahoja ei suuriin siirtoihin ole ja velkaa en ota.

Me käydään sukulaisten luona ja sukulaisia käy meillä. Mökkeillään ja käydään läpi ne pakolliset Linnanmäet ja Korkeasaaret, Suomenlinna yms. Tiedä vaikka sitä uskaltaisi viedä tenava Serenaankin. Ehkä pistäydytään Tukholmassa ja/tai Tallinnassa. Jos hyvin käy niin tehdään säästä riippuen joku telttaretki lähisaariin.

Eli jos vaan jaksat niin aika pienillä jutuillakin saa lisää vauhtia kesälomaan. Ihan pelkkä piknik jossain kivassa paikassa lähistöllä kelpaa myös erinomaisesti.

Vierailija

Kun olin 6v, olin kesän kotona. Aamulla heräsin, söin aamupalan ja ulos kaverin kanssa. Kotona kävin syömässä ja taas ulos. Toki leikittiin sisälläkin jomman kumman kotona.

Isä vei meitä välillä uimaan.

Käytiin lomamatkalla jossain Suomessa.

Ihan tavallista elämää. Mitään muuta en osannut edes kaivata. Oli tosi kivaa. Joskus leikittiin koko kadun lapset purkkista jonkun takapihalla.

Mitä muuta nyt sitten muka pitäisi olla?? Kyllä tää tavallinen elämä riittää.

Vierailija

menee yleisurheilukerhoon, joka kestää liki koko kesän, kerran viikossa 45 min kerrallaan. Lisäksi menee yhdelle seurakunnan retkelle sekä yhdelle kahden päivän lastenleirille. Lisäksi yksi perheen yhteinen lomamatka, kavereiden ja sukulaisten tapaamista, uimarannalla käymistä, pyöräilyä, pihalla leikkimistä, laiskottelua jne. On viettänyt kaikki kesänsä kotona ja hyvin on mennyt. Ajoittainen pitkästyminenkään ei ole vaarallista, kehittää luovuutta.

Vierailija

Kaikki pitäisi olla jonkun järjestämää.

Hyviä ohjeita olet saanut noudata niitä.

i]Ei siinä mitään aikataulutusta tarvita. Syksyllä onkin sitten koulu, jolloin sitä aikataulua on ja vapaus tehdä mitä huvittaa päättyy. Enää ei sitten voi vain jäädä kotiin äidin kanssa, jos ei satu huvittamaan lähteä kouluun.

Meillä on kaikki kesät mennyt kaikkien lasten kanssa ihan hyvin kotona ja isän loman aikaan pieniä lomareissuja tehden. Olen opettaja, joten koko kesä on aina oltu lomalla. vapaudessa. Välillä teemme mm. retkiä rannalle, maala

T. Neljän äiti.

ps. yksi lapsista oli viime kesänä 6-vuotias

[/quote]

Vierailija

Vierailija

Ei siinä mitään aikataulutusta tarvita. Syksyllä onkin sitten koulu, jolloin sitä aikataulua on ja vapaus tehdä mitä huvittaa päättyy. Enää ei sitten voi vain jäädä kotiin äidin kanssa, jos ei satu huvittamaan lähteä kouluun.

Meillä on kaikki kesät mennyt kaikkien lasten kanssa ihan hyvin kotona ja isän loman aikaan pieniä lomareissuja tehden. Olen opettaja, joten koko kesä on aina oltu lomalla. vapaudessa. Välillä teemme mm. retkiä rannalle, maala

T. Neljän äiti.

ps. yksi lapsista oli viime kesänä 6-vuotias

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat