Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko täällä ammattilaisurheilijoiden puolisoita?

Vierailija

Mieheni on lähdössä Keski-Eurooppaan ammattinsa (jalkapallon) perässä. Perhe lähtee tietenkin mukaan, mutta jääkö siellä helposti puoliso yksin, kotiin? Ko. joukkueessa ei ole muita suomalaisia pelaajia, mutta löytyisiköhän sieltä muuten helposti uusia ystäviä, vaikkapa muista jalkapallovaimoista? Jännittää.

Kommentit (9)

Vierailija

muihin äiteihin. Naapurustoon kannattaa myös yrittää tutustua. Muissa maissa kuin Suomessa ei sitten lynkatakkaan tarhassa lapsiaan pitäviä kotona olevia äitejä joten nauti ihan täysin rinnoin kaikesta...

Vierailija

Sen pitäisi keskittyä pelaamiseen ja vaimopolo miettii jotain ihan toissijaista. Riippuu siitä kuinka aktiivinen jaksat itse olla, mutta mitään ei voi koskaan taata. Noi vaimotilaisuudet on välillä sikatylsiä. Itse jäisin mieluummin kotiin, siellä on suku ja ystävät.

Vierailija

miehen elämähän siellä on pedattuna, ap:n elämä ei. Ei se todellakaan ole toissijaista miettiä tuollaisia juttuja, tottakai sitä miettii että miten siellä pärjää ja saako tuttuja. Mikä tuossa tekee miehestä niin "paran"??

Vierailija

Ei todellakaan siis ole toissijaista, miten me siellä uudella paikkakunnalla ja uudessa maassa viihdymme! Ja voisinhan minä jäädäkin kotiin, mutta eikös tässä niinkuin perhettä olla, joten lapset, isä ja äiti pidetään yhdessä. Ja arki on todella rutiininomaista: aamuharjoitukset, ruoka, päivätorkut, välipala, iltaharjoitukset, ruoka, nukkumaan... Joten ei siinä hirveästi miehelle jää aikaa esitellä vaimolle "piirejä". Sama juttuhan se Suomessakin on, ei siis tule yllätyksenä, mutta täällä sentään tuntee paikat ja on omia kavereita ja sukua ympärillä. Olisi vain mielenkiintoista kuulla muiden kokemuksia, miten ovat sopeutuneet jne.

AP

Vierailija

Entäs kun nyt jäitte sinne "kotikaupunkiin", niin pelaako mies kuitenkin edelleen samassa maassa? Näettekö te perheenä päivittäin? Miten järjestit lastenhoidon, jos itse ehdit käymään töissä?

Vierailija

tosiasia on että koko perheen asiat pitää olla kunnossa jotta elämä sujuu vieraassa maassa. Itse en tunne yhtään ammattilaisurheilijaa, mutta osaan kuvitella että AP:n mies on erittäin sidottu ammattiinsa, vie paljon aikaa, eikä kotielämä ole samanlaista kuin meillä tavallisilla pulliaisilla. Paljon varmasti jää ap harteille, lapset ja kodinhoito. Jos siellä ei tuttuja ja ystäviä löydy, heijastuu se sitä kautta miehen pelaamiseen pitemmän päälle.

AP:lle antaisin neuvon olla iloinen ja avoin (menemättä kuitenkaan liiallisuuksiin), sitä kautta kyllä löytyy tuttuja ja varmasti ystäviäkin. Tsemppiä ja onnea suureen elämänmuutokseen!

Vierailija

Eika ammattilaispiireissa olla perhetta noin niinkuin ap sen kuvaili. Okei, saattaahan sita ehka joskus miehella olla vapaata. Mutta muuten koti on sun vastuulla ja siitakin voi tulla lahto pian. Esim. mies vaihtaa seuraa. Tai loukkaantuu. Pelaajamarkkinoilla on monesti niin tuulista, mistaan ei tieda mitaan. Ja sita paitsi ammattilaiskulttuuri on erilainen monissa eri maissa. Eika ole myoskaan helppoa keskittya taysilla perheen elannon hankkimiseen eli pelaamiseen, jos taytyy viihdyttaa koti-ikavaa potevaa vaimoa.

Eli ma neuvoisin hommaamaan oman elaman siella. Yrita hakea toita, en usko etta miehesi palkka on kuitenkaan niin suuri. Ja sita paitsi tarvitset kielitaitoa ja kontaktia viihtyaksesi. Kaikki riippuu sun persoonasta. Itse olen saanut kaikkialta uusia ystavia ja hengenheimolaisia. Ja myos niita toita.

Nyt talla hetkella paatimme lasten kanssa jaada "vanhaan" kotikaupunkiin kun mies tradeattiin muualle. Taalla on kuitenkin koulut, ystavat jne.

Mutta elaman kokemuksena toki ulkomailla elaminen kannattaa.

Uusimmat

Suosituimmat