onko sinusta 37astetta lapsella kuumetta

Vierailija

vai vielä normaalia lämpöä.

Lapset 2v ja 4v.

Kommentit (10)

Vierailija

niin varmaan osaat itsekin jo ynnäillä, että korvakuumemittarin tulokset ovat vain suuntaa antavia. Jos haluat tietää lapsesi todellisen lämmön, ota lämpö kainalosta tai vielä varmemmin peräaukosta.

Sh

Vierailija

Mulla on 37 on jo selvää kuumetta. Miehellä se on normilämpö. 3 lasta on tullut minuun ja 1 lapsi mieheen.

Itse muistan yläasteajoilta, kun kesken koulupäivää tuli ´huono olo´ ja menin terkkarille, että se olis luvannut lähtee koulusta, mutta piti aina mitata kuume ja jos mulla oli 37 niin sen mielestä en ollut vielä kuumeinen, vaikka itselläni oli ihan tokkurainen olo jo. Sitten opin vain lintsaamaan koulusta, enkä mennyt terkkarin kautta, koska sen mielestä mulla ei ollut kuumetta :( Se otti todellakin päähän :(

Kannattaa mitata lapsista silloin tällöin ´normioloissa´ mikä heillä on normaali ruumiinlämpö, että osaa tietää mikä on sitten kuumeinen lämpö.

Vierailija

lapset on olleet kipänä useamman päivän,lämpö ollut parhaimmillaan 39.4

välillä laskenut jo 36.5 ja tänä aamuna taas tuo 37.

Alkaa jo vaan tympiä tämä kun kuljen koko ajan kuumemittari lasten korvassa enkä saa itselleni rauhaa..

ap

Vierailija

Eihän se mitään kuumetta ole. Jos lapsella on normaalilämpö vaikka 36,5, niin voi olla että tauti on kehittymässä.

Veisin kuitenkin päiväkotiin jos ei olisi muuten kipeän oloinen. Pientä lämpöä kun voi nostattaa esim. hampaat ym.

Vierailija

Minun normaali lämpö on esimerkiksi 37,0.

Onko lapsi ulkoillut/riehunut, se nostaa lämpöä.

Onko lämpö mitattu aamulla vai illalla?

Jos lapsi on muutenkin nuhainen ja sairaanoloinen ja aamulämpö on 37, voi sitä pitää lämmönnousuna.

Ellei mitään muita oireita ole ja normaalilämpökin korkeahko, en pitäisi kuumeena.

Vierailija

Jos itselläni on 37 niin kyllä silloin jo lihaksia särkee ja olo on kurja ja tiedän selkeästi etten ole kunnossa ja mieluiten kaivaudun peiton alle. Lapsetkin sanovat että on kurja olo kun heillä on 37, vaikka ei se niiden menoa vielä kauheasti haittaisikaan. Yritän silloin laittaa lapsen vaikka katsomaan videoita että antaisi elimistön levätä eikä harrastuksiinkaan mennä. Yleisvoinnin ja koulupäivän mukaan arvioin laitanko kouluun. Pienempi on puolipäivä eskarissa ja jää herkästi kotiin jos on yhtään kurja olo.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat