Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Missä vika? 15-v tyttäremme on 154cm ja 65kg...

Vierailija

.

Sivut

Kommentit (18)

Vierailija

Tottahan on et tyttäresi on lihava, mutta on juuri siinä iässä et kannattaa olla varovainen sanoissaan ettei sit puhkea mitään syömishäiriötä. Oletteko kotona puuttuneet syömiseen mitenkään? Syöttekö terveellisesti koko perhe?

Kun aina tietäis miten nuo geenit siirtyy:)

Vierailija

pituus on ns. määrällinen ominaisuus - teillä vanhemmilla on sekä "lyhyt"- että "pitkä"-muotoja näistä geeneistä, mutta enemmistönä "pitkä"-muotoja, jolloin itse olette pitkiä. Tyttärenne on onnistunut saamaan teiltä juuri ne "lyhyt"-muodot.

Vierailija

Mun vanhemmat ovat molemmat hoikkia ja urheilullisia. Isäni 183cm ja äiti 168cm.

Itse olin 12-vuotiaana pyöreä, sitten tuli kasvupyrähdys ja olin hoikka, kunnes 18-vuotiaana aloin lihoa. Painoin 18-vuotiaana 82-87kg.

25-vuotiaana laihdutin ja nyt olen pysynyt hoikkana kahdeksan vuotta. Ehkä tytölläsi sama kuin mulla eli hän hieman kasvettuaan tiputtaa ylimääräiset kilot ja alkaa muistuttaa enemmän vanhempiaan.

Mä olen aina ollut muodokas, mutta mun äiti ei. Mutta kun mulle on tullut ikää lisää, olen vaan alkanut muistuttamaan enemmän äitiäni. 15-vuotiaana en muistuttanut yhtään. Aika varmasti muuttaa tytärtäsi. 15-vuotias on niin nuori ja kehittymässä vasta. Onko hänellä jo ollut kasvupyrähdys?

Vierailija

No, kai mun on sitten pakko...Sen tytön isä on joku muu. Joku lyhyempi ja pulleempi..

Ei vaan, geenit hyppäävät usein yhden tai kahden sukupolven yli, joten täysin normaalia. Ihmiset ovat erilaisia.

Vierailija

Hänellä on yksi liikunnaliinen harrastus, treenejä on 3x viikossa.

Muuten lähinnä lukee, lukee ja lukee:)

Ja hoitaa nnapureiden lapsia.

Kotona syömme terveellisesti ja säännöllisesti.

Tyttö on ollut aina tanakka. Ei hän "läski" ole, isokokoinen, mutta kiinteä.

Kumma juttu.

ap

Vierailija

Vaikka söisi terveellisesti, eikä harrastaisi makean puputtamista, niin tavallista ruokaakin voi syödä liikaa, jos ei liiku tarpeeksi. Seuraapa huvin vuoksi sivusta hissukseen annoskokoja.

Vierailija

sanoit että ei ole läski vaan kiinteä. Treenaa 3*viikossa. Mikä tuossa nyt sitten on ongelma? Eihän se silloin ole ylipainoa, jos on urheilemisesta tullut vahvat lihakset?

Vierailija

Ihmettelen miten tyttö voi olla ruumiinrakenteeltaan niin erilainen kuin vanhempansa!

Ennen kuin me kiinnitimme asiaan kummempaa huomiota, saimme kuulla siitä monelta taholta.

Tyttö on lyhyt, rintava ja tanakka.

Me vanhemmat pitkiä, hoikkia ja urheilullisisa.

Kummastelinpa vaan.

ap

Vierailija

Keskivartalolihavilla vanhemmilla on kaksi hoikkaakin hoikempaa lasta. Ja kyllä, saavat ruokaa ihan niin paljon kuin jaksavat syödä, mutta eivät liho ja hyvä niin.

Vierailija

Mut jos ei sellaista ole, niin eipä kai sitten mitään. Geenit kun voi periytyä kauempaakin kuin vanhemmilta, tai sitten niistä vanhemmilla "piilevistä" valikoituukin lapselle just ne, jotka ei vanhemmissa näy.

Vierailija

Mites ne sen pituuden arvioikaan kuukautisten alkamisajankohdasta, mutta ennuste on, että pari hassua senttiä voi vielä tulla lisää.

ap

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat