Lapseni koulurepusta varastettiin koulussa

Vierailija

...hänen keräämänsä pokemon kortit, yhteensä noin 100kpl. Ok, oli tyhmää viedä ne kouluun (ilman lupaani) mutta miten ihmeessä niitä nyt kannattaisi yrittää saada takaisin?

Opettaja on omalle luokalle asiasta puhunut, mutta kun luokassa ovi auki ja siellä ollut myös toisten luokkien oppilaita. Pitääkö minun nyt vanhempana alkaa jäljittää kuka luokassa ollut vai kuuluuko koulun vastuuseen, tuntuu ettei siellä ole halua tehdä asialle mitään... ajattelin jos lupaan löytöpalkkion sille, kuka kertoo kuka kortit on viennyt/palauttaa ne. Rikosilmotusta ei kai tälläisestä kannata edes tehdä.

Harmittaa lapsen puolesta, joka ostanut kortit viikkorahoillaan...

Kommentit (9)

Vierailija

että ihmettelen hieman opettajan toimintaa jos hän ei ole asiaa vienyt eteenpäin

jos luokassa on ollut muita opetusryhmiä on helppo selvittää ketkä oppilaat ovat luokassa olleet. Jos varkaus on tapahtunut välitunnilla, on joku varmasti nähnyt jotain liikettä.

Kysy myös pojaltasi, ketkä kaikki tiesivät korttien olevan repussa (onko kenties esitellyt niitä suuremmalle joukolle jne)

Koulua kyllä kiinnostaa varkaus, siksi yhteys rehtoriin jos opettaja ei sitä ole tehnyt. Asia pitää selvittää, mutta koska se on tapahtunut koulussa ja kouluaikana niin koulu selvittää asiaa, ei vanhemmat.

Vierailija

Eikö ne maksa 5e/8kpl? Jos pojallasi on varastettu 100kpl, mun laskupään mukaan rahallinenkin arvo on aika korkea :/

Toki ongelmahan on nyt että kouluun ei saa viedä kalliita, voi olla ainakin että poika sai kunnon opetuksen eikä enää riko sääntöjä...Tuossa asiassa.

Vierailija

mutta voi toimia pelotteena että jatkossa kukaan ei varasta.

Kun tehdään rikosilmoitus, koulukin ottaa asiaa jollain lailla kantaa. vaikka toteamalla ettei arvokkaita tavaroita saa ottaa mukaan

Ja kyllä se syyllinen tulee esille ennemmin ja myöhemmin. Joku lörpöttelee...

Olen tehnyt ilmoituksen varastetusta stigasta. Arvo oli 45 ¬

Vierailija

se on oikea tapa sen jälkeen kun olet lapsen oman opettajan kanssa jutellut. Vaikka kortteja ei olisi saanut viedä kouluun, on joku kuitenkin penkonut lapsesi tavaroita ja varastanut toisen omaisuutta.

Älä lupaile löytöpalkkiota ym, juttele rehtorin kanssa oikeista toimintatavoista (rehtori hoitaa asian eteenpäin)

Vierailija

Soitan tänään koululle ja teen myös rikosilmoituksen. Harmittaa, etten tarkemmin ole painottanut pojalle ettei kortteja saa ottaa kouluun! Kun on niitä vähistä rahoista ostanut, ollut kokoelmastaan ylpeä, eikä mulla ole varaa uutta hänelle ostaa... opetus tämäkin hänelle turhasta sinisilmäisyydestä.

Taidan luvata "löytöpalkkion", jos vaikka joku sitten puhuu sivusuunsa...

ap

Vierailija

Katso reppu erittäin tarkkaan, taskut, koti jne.

"Varastetuilla" tavaroilla kun on paha taipumus löytyä jostain ihme paikasta.

Eli poikasi on voinut itse ottaa ne repustaan, laittaa jonnekkin ja unohtaa se...

Ja jos joku ne on varastanut ja siitä nousee kauhea haloo niin varas ennemmin tuhoaa ne kuin palauttaa ja tunnustaa. Siksi asia täytyy hoitaa hienovaraisesti ja antaa varkaalle mahdollisuus palauttaa kortit jotenkin niin että säilyttää kasvonsa.

Vierailija

ensn tuli mielen nauraako ne poliisiasemalla, koska kyseessä ei kovin arvokas tavara? Ja toinen se, että on itse kouluun viennyt (käsittääkseni kouluun ei saisi mitään arvokasta viedä) ja kuinka poliisi edes tutkii tälläistä, kun epäilyjä on useita kymmeniä...

ap

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat