VIISAUDENHAMPAAN POISTON JÄLKEEN

Vierailija

Minulta poistettiin kerran viisaudenhammas niin, etten saanut kuuria (muilla kerroilla sain), ja seurauksena oli ikävä tulehdus.

Pyydä kuuri, ja vahvaa särkylääkettä.

Kommentit (10)

Vierailija

Kipusi ei ole mielikuvituksen tuotetta, joten asia täytyy korjata. Vaadit tarkistamaan kunnolla, oireet viittaavat tulehdukseen, johon tarvitaan ab-kuuri ja pyydä myös vahvempaa särkylääkettä, esim panacod.

Vierailija

Vai tekikö puhelimessa tämän diagnoosin poskiontelotulehduksesta?

On myös mahdollista että sinulla on korvatulehdus. Itsellä oli viime syksynä kurkku kipeä pari kuukautta putkeen ja astma pahana. Monta kertaa kävin lääkärissä, mitään ei muka löytynyt. Kunnes yksi lääkäri älysi kurkistaa korvatkin, toisessa korvassa oli ulkokorvan tulehdus. Sain antibioottikuurin ja siihen loppui kurkkukipu ja keuhkoputkentulehdukset. Jännää oli se ettei koko korvassa tuntunut yhtään mitään, oli täysin normaali.

Vierailija

minulla poistettiin ylhäältä viisaudenhammas n. 4 viikkoa sitten. poisto oli nopea toimenpide, pihdeillä vedettiin irti. kaksi viikkoa jomotti ja särki yötä päivää. nyt kipu on alkanut uudelleen kunnolla ja särkee myös korvaa ja koko poski taukoamattomassa tulessa.

hammaslääkäri nostaa kädet pystyyn ja sanoo, että minulla on poskiontelon tulehdus. kävi lääkärillä: ei ollut.

miten olette selvinneet, te joilta poistettu viisuri?

Vierailija

en saanut kuuria, hammaslääkärin mielestä tarpeetonta, koska on parantunut silmällä katsoen niin hienosti!!!!

minkä merkkisen kuurin sait?

Vierailija

vaikka poistosta tuli eilen jo kaksi viikkoa. Pihdeillä kiskaistiin sekä ylä- että alaviisurit, ei siis leikattu. Ylhäällä ei pahasti enää tunnu, mutta alaleukaluussa on sitäkin kiusallisempi särky! Ja kolmen viikon kuluttua alahammas kiskaistaan oikealta, onneksi sille ei ole kasvanut vastaparia ylös! Kyllä ..tuttaa! Tuntuu myös siltä, että alaikenet poistokohdassa ovat turvoksissa, mutta se aukko ei tunnu kuitenkaan menevän umpeen.

Kuulemma yläleuka paranee helpommin, koska siellä on parempi verenkierto kuin alaleuassa.

Sitäkin olen miettinyt, että koska olen jo kuuskymppinen, niin viisurit ovat jo lähes sementoituneet leukaluihin ja paraneminenkin kestää. Lekuri sanoi, että parikymmppisen viisurit ovat kuin "pajunoksia" ja helposti irroitettavissa, vaikka kyllä ne kohtalaisen helpostiminultakin irtosivat, kuitenkin.

Vierailija

Viisurin poiston jälkeen kipu saattaa kestää yllättävän pitkään, -jopa viikkotolkulla. Mutta kyllä neljän viikon jälkeen täytyisi alkaa hellittämään, ei ainakaan pahemmaksi saisi muuttua. Ymmärsinkö oikein, että kipu oli välillä poissa? Pahentuuko rasituksessa? Auttavatko vahvat särkylääkkeet? Onko poski turvoksissa?

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat