Naapurin poika repi istutuksia pihastamme.

Vierailija

Rivitalossa asutaan. Karjaisin sit kovaan ääneen pojalle ettei revi niitä kukkia enää pihastamme(ei ollut eka kerta) niin nyt huomasin ettei poika saa enää leikkiä lapseni kanssa.

Mitä te olisitte tehnyt tilanteessa? Hermot meni kun kalliit kukat ja pensas meni piloille.

Kommentit (6)

Vierailija

Meidän naapurin lapset eivät ymmärrä pihojen rajoja, koko ajan roikkuivat meidän pihan omenapuussa ja muutenkin olivat jatkuvasti tekemässä pahaa (repivät kukat ja sotkivat niillä lasten uima-altaan, veivät lelut, tulivat terassille kurkkimaan ikkunoista jne.).

Keskusteltiin (lasten ja vanhempien kanssa), kiellettiin ja vahdittiin. Lopulta aidattiin oma piha, että meidän tavarat ja istutukset saisivat olla rauhassa. Samalla myös toinen naapuri halusi aidata oman pihansa samasta syystä, joten emme ole ainoat jotka kyllästyivät kyseisten lasten touhuihin. Vanhemmat olivat sitä mieltä, että anteeksi pyytäminen riittää vaikka lapset tuhosivat kukkia ja muita istutuksia lähes 100e arvosta (vain meidän pihalla!). Lisäksi tavaroita katosi terassilta jäljettömiin... Nyt lapset sitten seisovat töllöttämässä aidan takana ja välillä sotkevat aitaa mutta se ei haittaa, kunhan pysyvät poissa meidän pihalta.

Vierailija

Se lapselle karjuminen ei auta lainkaan. Olen selittänyt naapurin lapselle, ettei istutettuja kukkia saa repiä ja miksi ei saa. Olen myös käynyt ystävällisesti kertomassa lapsen vanhemmille, mitä on tapahtunut, että he osaavat keskustella lapsen kanssa tapahtuneesta ja neuvoa/opastaa/kieltää. Olen yrittänyt toimia niin kuin haluaisin muiden vanhempien toimivan, jos omat lapseni tekisivät jotain väärää. Tällä reseptillä meidän kukat ovat saaneet olla rauhassa.

Vierailija

ainakaan minun lasteni ei tarvitsekaan sellaisten kanssa leikkiä, jotka eivät tajua rajojaan. Mutta se on totta, että kannattaa aloittaa kieltäminen nätisti sanomalla, ja jos se ei auta, niin vanhempien kanssa juttelemalla.

Vierailija

Lainaus:

Rivitalossa asutaan. Karjaisin sit kovaan ääneen pojalle ettei revi niitä kukkia enää pihastamme(ei ollut eka kerta) niin nyt huomasin ettei poika saa enää leikkiä lapseni kanssa.

Mitä te olisitte tehnyt tilanteessa? Hermot meni kun kalliit kukat ja pensas meni piloille.

Mä oon kans joutunu pojalle sanomaan ettei saa tulla meidän pihaan ilman lupaa ottamaan lapseni tavaroita, muutama meni pahasti rikki hänen lainatessaan ilman lupaa, lisäksi rasittaa ku ntulee yksinään möykkäämään ikkunan alle kun me nukytaan/syödään tms, niin seuraus oli ettei poiak päässyt enää ulos ja sitten kun taas pääsi, ei saanut (?) leikkiä mun lapsen kanssa eikä meidän pihan lähellä.

Vierailija

Meidän 5-v on käynyt kahdesti repimässä yhden kukan jostain - arvatenkin pihapiiristämme jonkun pihasta tai yleiseltä alueelta - ja olen ankaraan sävyyn tähdentänyt hänelle, että toisten eikä omastakaan pihasta revitä istutuksia. Jos joku naapuri komentaisi häntä tässä asiassa, en suinkaan loukkaantuisi vaan se olisi mielestäni täysin paikallaan.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat