Koska ensimmäinen ovulaatio on mahdollinen kun lopettaa yhdistelmä e-pillerit?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Kysynpä nyt täältäkin. Onko ovulaatio mahdollinen vasta n.2 vkoa viimeisen tyhjennysvuodon alkupäivästä vai aikaisemmin?

Yhdistelmäpillerin käyttöohjeessahan todetaan, että raskauden riski on suurin, jos pillerin unohtaa kierron eka viikolla tai taukoviikko pitenee. Tällöin edeltävän 7 vrkn yhdynnät ovat riski raskaudelle. Tästä tulkitsen, että ovulaation on oltava pian unohduksesta, muutenhan niillä viikkoa edeltävillä yhdynnöillä ei ole väliä. Vai ymmärränkö väärin?

Mietin vaan, koska kannattaisi tehdä eka raskaustesti pillereiden lopetuksen jälkeen. Silloin kun seuraavien kuukautisten pitäisi alkaa, jos ne tulisivat normaalisti 28vrkn kuluttua, vai tässä tapauksessa aikaisemmin? Onko kenelläkään tietoa tai omia kokemuksia asiasta? Kuinka pian on testi näyttänyt plussaa, jos plussa on tullut heti ekasta kierrosta?

Kommentit (3)

Vierailija

uusien munarakkuloiden kehitys palautuu jo seitsemän vuorokauden kuluttua. Sitä tietoa en löytänyt, että kauanko tuosta sitten menee ovikseen.

Itse odottaisin kyllä varmaan sen 28 päivää ennen kuin testaisin. Ja tietty pitää ottaa huomioon, että aika monella eka kierto saattaa myös venyä vähän pitemmäksi.

Vierailija

Tulin raskaaksi heti ekasta kierrosta jätettyäni yhdistelmäpillerit pois. Minulla kierto palautui normaaliksi heti tyhjennysvuodon jälkeen. Ovis oli noin kierron 19. päivä, kuten minulla yleensäkin. Kiertoni on aina ollut pidempi eli 32-34 päivää.

Tein testin kierron 28. päivänä, joka oli negatiivinen. Testasin uudelleen kierron 34. päivä, jolloin testi oli positiivinen. Tuloksena nyt kaksivuotias poika.

Käsittääkseni kierron palautuminen on hyvin yksilöllistä pillereiden jälkeen, mutta mahdollista myös palautua heti normaaliksi.

Vierailija

Nyt tilanne selvisi, koska tasan 2 vkoa ekasta pillerittömästä päivästä oli ovulaatio. Kierto siis näyttäisi palautuvan kohdallani aika pikaisesti pillereiden lopetuksen jälkeen.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat