Kuopus puoli vuotta ja parisuhde aivan kriisissä :O(

Vierailija

Esikoinen on vajaa 3v. On tässä ollut vaikeaa ennenkin, ollaan ns. ikuisuuspari eli yhdessä jotain 13 vuotta kai jo...Mutta nyt on ihan oikeesti kohta jo vaikeaa.

Eilen ehdotin miehelle ekan kerran ulkopuolista apua, mutta tuohon tuhahti. Ajattelee kai sitten että ei sellasta tarvita tai jos tarvitaan, niin se on sitten tuhoontuomittu koko suhde. Tai mistäs mä motiivinsa varmaksi tiedän kun ei mitään sano.

Seksiinhän tää koko juttu vahvasti perustuu - mulla ei ole haluja laisinkaan ja mies arvatenkin koko ajan räjähtämispisteessä. Mä olen turhautunut torjumaan ja hän vonkaamaan. Mun naiseus..mitä se on...ja hänen miehisyytensä on varmaan monta metriä maan alla. Tiedän ja hän tietää kaikki nämä jutut vauva-ajasta ja valvomisesta ja väsymisestä ja kun lapset on pieniä eikä omaa aikaa ole ja miltä tuntuu muuttua työssäkäyjästä kotiäidiksi...Kaikki on tiedossa järkitasolla mutta tunnepuolella olemme kuin uhmaikäisemme ja kiukuttelemme toisillemme.

Liittyy tähän muutakin, rumaakin muutaman vuoden takaa, ja paljon suuria asioita (syntymiä, kuolemia) on tapahtunut, jotenkin nekin kaikki tähän päälle...Miehen päälle varsinkin kaatuu juuri nyt. Hän on varmasti hyvin onneton aika usein, en huomioi häntä yhtään, tiedän sen ja harmittelen sitä. Läheisyytemme on vaan niin olematonta ja vaikeaa ja kömpelöä...Olemme niin etäällä jotenkin ja lähestyminen aina vaan vaikeampaa. Ennen olin itsekin erilainen, avoimempi ja kaikin tavoin helpompi, mikä muhunkin oikein on mennyt?

Phuh. Miten tästä nyt oikein mentäis eteenpäin ettei enää pahenis? Kiitos jos joku osaa jotenkin kommentoida tai auttaa.

Kommentit (9)

Vierailija

Tosin emme ole " ikuisuuspari" vaan yhdessä 3v josta vajaa vuosi naimisissa. 1v lapsi ja ihan kohta toinen tuloillaan.

Meilläkin suurin kompastuskivi juuri tuo seksi, tai siis sen puute. Ja aivan kuin olisit puhunut suullani. Tuntuu ettei naiseutta enää ole, väsyttää, ei haluta ym. Kun asioista keskustellaan mies " ymmärtää" mutta juuri tuota kiukuttelua ja pientä " veetuilua" aiheesta saa kuulla tyyliin: " En mä jaksa lähteä nyt sinne ja tänne, ethän säkään enää jaksa tehdä *sitä*..." ym...

No, ajattelin aivan samoin kuin minä, mikä ihme muhun on mennyt ym... Tahdoin miehen lähelle, janosin läheisyyttä mutta ajatuskin seksistä sai perääntymään kokonaaan koko jutusta.

Otin itseäni niskasta kiinni. Vein esikoisen hoitoon, kävin kampaajalla, kosmetologilla, ostin itselleni mukavia äitiysvaatteita vaikka odotusta ei enää montaa viikkoa olekkaan jaljellä ja aloin meikkaamaan joka päivä. Päätin että näytän miehelleni että hänellä on ktonaan muutakin kuin lastensa äiti, vaimo. Lähinnä kyse oli minun itseni omantunnonkohotuksesta. Kun näyttää hyvältä omasta mielestään niin on paljon parempi olo itsellään.

Yritä muistaa että sinä olet muutakin kuin äiti. Olet nainen, vaimo. Ja takuulla miehesi prinsessa aina, näytit miltä tahansa. Yritä pikkuhiljaa herätellä haluja. Käy vaikka itse ammattiauttajalla selvittelemässä tunteitasi.

Paljon voimia, jaksamista ja aurinkoa elämääsi.

Vierailija

aika parantaa, millä tarkoitan sitä, että nyt on vain sellainen elämäntilanne, että aikaa toisille on vähän ja seinät kaatuu päälle. Saisitko miehelle uskoteltua, että nyt on tällainen vaihe ja puolen vuoden päästä on muuta. Tai että avioliitto on " pyhää" , no kestävää kuitenkin eikä se voi kaatua tähänkään kriisiin

Toiseksi löytyisikö sitä aikaa toiselle edes vähän. Onko hoitoapua saatavilla edes kerraksi tai kahdeksi, niin että voisitte hetken olla kaksin. Voisitko vain suostua seksiin, ei siinä kauaa mene ja tiedät itsekin että se on miehelle tärkeää.

teidän tulee yrittää puhua siitä, mitä toinen haluaa. Kumpikin saisi esittää yhden toiveen, jonka toinen yrittää täyttää. Ylipäätään puhua asioista, minkälainen elämäntilanne nyt on ja mitäkaikkea on taustalla, joten nyt ei voi olla kovin kevyttä eikä ihanaa, mutta ero ei ole ratkaisu eikä parisuhteen ulkopuolinen toiminta.

Yrittää pitää ihan hirveästi molempien eikä siihen haluja varmaan yhtäkkiä löydy, mutta hampaat irvessäkin on parempi kun ei yrittämistä lainkaan

Vierailija

jos miehesi ei nyt halua/uskalla.

Muuten en oikein osaa neuvoa. Muuta kuin että muistaa sen että jokaisella on mahdollisuus korjata suhdetta ihan itse pitämällä huolta omasta käytöksestä ja tarkkailemalla omia heikkoja puoliaan. Itse on mentävä toista vastaan, se toinen saattaa sitten tullakin luoksesi kun huomaa ettet olekaan enää uhkaavalla asenteella liikenteessä.

Hyviä neuvoja riitatilanteeseen:

1. Ei pelottelua/uhkailua/kiristystä

2. Ei ovien paiskomista tai tavaroiden heittelyä

3. Ei kiroilua toiselle

4. Ei toisen syyttämistä

5. Pysy aiheessa, mikä on ongelma. Älä kajoa toisen luonteeseen tms

6. Pysy nykyhetkessä. Älä kaivele menneitä.

7. Jos rikot ylläolevia sääntöjä ota " timeout"

8. Ota vastaan muistutus jos rikot sääntöjä

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

jos miehesi ei nyt halua/uskalla.

Muuten en oikein osaa neuvoa. Muuta kuin että muistaa sen että jokaisella on mahdollisuus korjata suhdetta ihan itse pitämällä huolta omasta käytöksestä ja tarkkailemalla omia heikkoja puoliaan. Itse on mentävä toista vastaan, se toinen saattaa sitten tullakin luoksesi kun huomaa ettet olekaan enää uhkaavalla asenteella liikenteessä.

Hyviä neuvoja riitatilanteeseen:

1. Ei pelottelua/uhkailua/kiristystä

2. Ei ovien paiskomista tai tavaroiden heittelyä

3. Ei kiroilua toiselle

4. Ei toisen syyttämistä

5. Pysy aiheessa, mikä on ongelma. Älä kajoa toisen luonteeseen tms

6. Pysy nykyhetkessä. Älä kaivele menneitä.

7. Jos rikot ylläolevia sääntöjä ota " timeout"

8. Ota vastaan muistutus jos rikot sääntöjä

Vierailija

Voisitte kans kirjoittaa listoja; yhteen 10 kohtaa mita odotatte suhteeltanne, 10 kohtaa mistä haluaisitte päästä eroon.

Toinen lista johon 10 kohtaa mitä rakastatte puolisossanne ja 10 kohtaa mihin toivoisitte parannusta.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat