Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Mä olen aina haaveillut, että jos mulla on joskus tyttö, haluan ostaa hänelle jo vauvana korun. No, nyt sitten on tyttö ja mietin, minkälainen koru olisi hyvä. Tytöllä on ikää vajaat 2 kk ja ainakin vielä omistaa niin mahtavan kaksoisleuan, ettei kaulakoru tulee kyseeseen. Tai sitä ei voisi vielä käyttää. Onko kenenkään tytöllä ranteessa ketjua? Tai minkä ikäiselle voisi korun kaulaan tai ranteeseen laittaa ja millaisen? Millaisia kokemuksia teillä on?

Kommentit (8)

Vierailija

Tyttö juuri 2 kk ja ristiäiset olivat viikko sitten. Itse ajattelin ostavani hänelle sellaisen hiuspannan muotoisen rannekorun, jos vain sopiva löytyy. Sellainen oli ystävänikin tytöllä aika pienestä. Ei hajoa, eikä mahdu kurkkuun vaikka saisi irti. Sitä voisi ensin pitää tiukemmalla ja löystää myöhemmin.

Vierailija

Meinaan että kun vauva oppii tarttumaan kunnolla kuten meillä on jo tapahtunut nyt 4,5kk iässä, on pitänyt omastakin kaulasta ottaa ketju pois kun tarttui siihen ja repi minkä jaksoi. Ei kestäisi vauvalla mikään koru, se on vissi. Mutta mikä estää sinua ostamasta korua kuitenkin, vaikkei se käytössä olisikaan? Voihan sen antaa tytölle muistoksi sitten myöhemmin.

Vierailija

Meidän vauva sai korun isoisoäidiltä. Tytär on nyt 2,5-vuotias ja näytin korua ekan kerran hänelle tässä yhtenä iltana. Lupasin, että saa sen sitten " isona" . Toisella kymmenellä pitää olla, ennen kuin saa käyttöön.

Tämä mm. siksi, että isoisoäiti on vanha ja haluan, että hänen antamansa lahja säilyy, kun hänestä on aika jättänyt. Koru ei sinänsä ole arvokas mutta minulle ainakin tunnearvo on iso.

Toisekseen lapset, saati vauvat, ei minusta tarvitse koruja mihinkään.

Vierailija

Näin kun helmimammoja ollaan : ) No itse asiassa esikoisemme sai tuollaisen helmen isoukiltaan syntyessään ja sitten 1-vuotislahjana kultaisen ketjun isoäidiltään. Minusta aivan ihana koru. Isoukkia ei enää ole, joten anoppi toi kastelahjana tuon helmen toisellekin tyttärellemme.

Kaapissahan tuo koru meilläkin on, toistaiseksi.

Marcel

Vierailija

Itselläni 3 poikaa ja koruja käytössä nolla ;-), mutta ystävättäreni tytöllä on ollut koru kaulassa 2 kk lähtien ja ikinä ei ole korua repinyt edes silloin vauvana ( prinsessalla nyt ikää 5 vee ja korut senkun lisääntyy ;-)).

Näin muuten juuri jossain lehdessä mainoksen, kun kalevala koruille on tullut oma lasten Muumi- aiheinen korusarja. Oli kaulakorua ja ranneketjua etc. Jos mulla olisi tyttö, ostaisin välittömästi hänelle sellaisen Pikku-Myy korun. Niissä ei muuten tainnut olla edes ketjua, vaan sellainen tukevampi nauha...... ei muista nyt ;-)

Vierailija

Ja äitini ostikin tytöllemme ristiäislahjaksi kultaisen ranneketjun, jossa on laatta, johon kaiverrettu hänen oikea etunimensä. Vaikka kyseessä oli kaupan pienin ketju on se kuitenkin sen verran iso, että saattaa tippua, joten on nyt käytössä vain satunnaisesti. Odottelen, että tytön ranne hieman paksuuntuu niin voidaan alkaa käyttää päivittäin =) Ostimme itsekin kummitytöllemme riipuksen, jossa pieni sydän, mutta ne ole nähnyt hänen käyttävän sitä kun 1-vuotis kuvassa...En sitten tiedä eikö sovi vai raaski käyttää...

Vierailija

Ostin siskon tytölle ristiäislahjaksi ketjun jossa oli pieni sydän. On ollut siittä lähtien kaulassa ja saanut olla ihan rauhassa. Ohut ketju et jos vetää tai jää kiinni niin katkee. Sydän on pureskeltu hampaanjälkiä täyteen mutta ketju on kestänyt.

Vierailija

Meidän 7kk tyttö sai lahjaksi kaulakorun missä on omat nimikirjaimet. En kyllä sitä erityisemmin aio käyttää, jos joskus kun " hienostelee" vieraita vartyen. Muta jos tyttö tuon korun hoksaa tai siitä on hänelle touhutessa vaaraa otan ehdottomasti pois! En kyllä sitä ole vielä käyttänyt tytöllä enkä kyllä tiedä aionko. Mutta tässä minun mielipiteeni =)

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat