Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Minulla on nyt n. kuukauden verran ollut jatkuva palan ja kuristuksen tunne kurkussa. Tuntuu ihan koko ajan. Nieleminen onnistuu kyllä, mutta koko ajan tuntuu sellainen paineen tunne kurkussa. Mitähän voisi olla? Pitänee varata aika lääkärille...

Kommentit (12)

Vierailija

miehellä oli tuo sama... epäiltiin myös refluksia ja kävi jopa tähystyksessä. Vuoden päästä todettiin kilpirauhasen vajaatoiminta eli oli tuolloin ollut tulehtunut kun oli palan tunnetta kurkussa...

Vierailija

mutta harvemmin oireilee kipuna. Mulla tuli mieleen joku sitkeä tulehdus?

Kyllähän sitä lääkärillä kannattaa käydä, jos vaiva vaivaa :-)

Vierailija

Silloin kun tulehdus alkaa, voi olla koviakin kurkkukipuja. Tuo palan tunne kurkussa johtui minulla ainakin kilpirauhasen vajaatoiminnasta.

Vierailija

Oon lukenut ja itsekin kokenut, etä stressi aiheuttaa palan tunnetta. Mulla oli vastaavaa yo-kirjoitusten aikana. Meni itsestään ohi ja tilannetta varmaan helpotti, kun sain tietää, ettei kyse ollut mistään vaarallisesta.

Vierailija

Tuo voi tosiaan johtua monestakin asiasta.

Itsellä tuli mieleen - koska kyse ei ole ap:n mukaan kivusta, vaan palan tunteesta, että mahdatkohan olla stressaantunut ja kiristellä öisin hampaitasi? Se ja mm. purentaviat saattavat aiheuttaa kaulan lihasten jumitusta, joka ilmenee usein JUURI tuollaisena tuntemuksena.

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat