Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Olen palstaillut täällä aika lailla epäsäännöllisesti, mutta ajattelin nyt kuitenkin huhuilla teitä Etelä-Pohjanmaan lapsettomat. Silmiini pisti tuo tamperelaisten tapaamisketju ja tuli mieleeni, että voisimmeko mahdollisesti järjestää vastaavan esim. Seinäjoelle?! Ainakin itselleni olisi tosi kiva tavata muitakin samojen ongelmien kanssa painiskelevia ja jakaa kokemuksia heidän kanssaan myös ihan kasvotusten...

Olisiko muita tapaamisesta kiinnostuneita?

Kommentit (13)

Vierailija

Kiitos vastauksesta!On kyllä älyttömän tylsää kohtelua näiltä paikallisilta lääkäreiltä kun eivät kerro,että nuon lähellä tehään inssejä vaan suoraan ovat lähettämässä Tampereelle!

Toivottavasti IVF tuottaa positiivisen tuloksen! :)

Vierailija

Voisin ollakin :)

En ole vielä täällä lapsettomuuspuolella " näyttäytynyt" missään pinossa varsinaisesti vaan olen pyörinyt tuolla vauvakuumeisissa. Nyt on 10 yrityskierto menossa ja lääkäriaika odottaa tän kuun lopulla. Mulla pco epäily - siksi päästiin tutkimuksiin vähän aiemmin, ja ikääkin on jo yli 30.

Ehkä tätä asiaa pitää vielä sulatella, mutta jossain vaiheessa voisin jotain tapaamista ajatellakin. Katsotaan nyt ensin mitä se lääkäri sanoo.

Seinäjoki paikkana olis varmaan aika keskeinen epläisille.

t. Afternoon

Vierailija

Täällähän on lapsettomuuteen erikoistunut lääkäri Rönnberg Mehiliäisessä. Oletteko sieltä kysyneet inssistä? Oon nyt jotenkin ihan hukassa kun en tiedä mihin päin pitäis olla yhteydessä, että pääsis asioissa eteenpäin...

Vierailija

Hei!

Olen käynyt Iiris Terävän vastaanotolla pitkään, ja hän ainakin olisi tehnyt inseminaation, mikäli Clomifen -hoidolla olis päästy siihen, että olis ollut muniksia millä yrittää (taustalla PCO). Meidän kohdalla inssin tekeminen Sjoen Lääkäritalolla siis jäi, nyt ollaan menossa Tampereelle, suunnitelmissa IVF.

En siis tiedä muista lääkäreistä, mutta Terävä siis ainakin tekee. Kannattaa siis kysellä.

Aurinkoista kevättä!

T: Auris

Vierailija

Paljonko inssille on tullut hintaa Kelan osuuden jälkeen? Ajattelin, että jos nyt muutaman kerran kokeilis sitä ennen tuota ensi kevään IFV:ää.

Täytyy kokeille soittaa Vaasan yksityisille lääkäriasemille ja kysyä tehdäänkö täällä inssejä. Muuten suuntana taitaa olla sitten Sjoki. :)

Vierailija

Soittelin Sjoen Lääkäritalolle ja siellä toden totta tehdään inssejä. Varasin heti ajan gynelle, niin että päästään asioissa eteenpäin. :) Ensi maanantaina siis nokka kohti Sjokea ja toivottavasti asiat lähtee sitten siitä rullaamaan eteenpäin vähän vauhdikkaammin kuin julkisella puolella. :)

Vierailija

-Auris-:Ihanko totta tuo,että inssejä tehään S-joella Lääkäritalossa??Heidän nettisivuillaan ei moisesta ollut mainintaa.Vaasassa inssejä ei tehä ollenkaan,ei julkisella eikä yksityisellä.Neuvoksi annettiin hakeutua Väestöliittoon Tampereelle ja siksi olisinkin enemmän kuin onnellinen jos S-joella olisi mahdollista inssailuun.

Vierailija

Onko teillä kummallakaan tietoa missä Vaasassa tehdään inssejä? Julkisella puolella niitä ei tehdä ja lääkäri kehoittikin hakeutumaan yksityisen puolelle näiden hoitojen ajaksi. Ensi keväällä on sitten IVF-aika. Vai täytyykö inssit lähteä tekemään Tampereelle asti?

Vierailija

Mä oon siis 28, mies 30, yritystä takana reilu pari vuotta ja hoitoja vuoden verran. Ollaan selittämättömiä. Eka söin Clomeja 9 kk, joista kaksi kertaa inssikierroissa, kolmas inssi tehtiin Gonal-F-piikityskiertoon ja nyt neljäs (ja viimeinen) inssi piikityksin pääsiäisen jälkeen. Jos ei nyt tärppää, mennään IVF:ään syksyllä. Eli näin meillä lyhykäisyydessään...

Vierailija

Ekat Sjoen keikat on takana ja tän viikon keskiviikkona aloitin Puregon pistokset. Ens ma on seurantaultra ja sit katotaan tarviiko pistoksia vielä jatkaa vai päästäänkö jo pistämään Pregnyl ja sit sen jälkeen itse asiaan eli inssiin. Mulla on ovis julkisen puolen lääkärin mukaan melko aikasin eli kp11-12 yleensä. Eli ens viikolla saatetaan päästä jo ekaan inssiin asti! :)

Kauheesti jänniti ruveta itteensä pistämään, mutta hyvin se on sujunu. Neula on kuitenkin sen verran pieni ettei se tunnu miltään. Pregnyl voikin sit olla ihan eri juttu...mutta en jaksa vielä siitä murehtia. On jotenkin niin helpottunut olo, kun nyt tuntuu että asiat menee oikeasti eteenpäin ja vauhdilla.

Hinnoista jonkun verran: lääkärin vastaanotto ja ultra tuli maksamaan jotain 70 euroa, muista toimenpiteiden hinnoista ei oo vielä tietoa.

Kirjoitelkaahan muutkin Etelä-Pohjanmaan likat kuulumisia! :) Onko joku muukin siirtynyt nyt Sjoelle Treen sijaan?

Vierailija

Itse olen ollut yksityisellä just tuolla Rönnbergillä,häneltä sain lähetteen VKSaan ja sieltä kehotettiin siirtymään Treelle..Eli täällä yksityiselläKÄÄN puolella ei tehdä inssejä.Onnea Tyllerö Sjoen retkelle,tule kertomaan kuulumisia.Ja hintoja... :)

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat