Miten saada pettäjä ymmärtämään miltä se tuntuu, ilman, että kostaa?

Vierailija

Siis miten toinen tajuaa, mitä on tehnyt ja miten se toiseen vaikuttaa? Hirveää elää jatkuvassa epävarmuudessa. Mies kuitenkin petti silloin kun kaikk oli " hyvin" , miten helppoa se on nyt kun menee huonosti?

Miten olette selvinneet ja saaneet toisen ymmärtämään tekonsa seuraukset?

Kommentit (14)

Vierailija

mies sanoo aina kun yritän puhua tilanteesta, että tajuaako se kuinka paljon on mua satuttanu, niin sen vastaus on aina, että sitä tekoa ennen on tapahtunut niin paljon, niin että hänellä on ollu tosi paha olo. Mulla ei olluhajuakaan siitä, että olis ollu paha olo, koska ei mulle siitä puhunut. Onko siis odotettavissa, että se ei koskaan tuu tajuamaan mitä se on tehnyt?? Onko tässä edes turha toivoa ja odottaa? Suhteen paljastumisesta on nyt kulunut pari kk ja yritetään vielä...

Vierailija

Meillä on kyllä asia ollut niin, että pidemmän päälle mulla on ollut pahempi mieli. Ja on todella vaikea antaa itselleen anteeksi. Tuntuu, että mulla on tarve puhua asiasta koko ajan. Ja mies jo mieluummin haluaisi unohtaa. Ollaan sovittu, että asiasta puhutaan vain terapiassa.

Oletteko te harkinneet parisuhdeterapiaa? Uskoisin, että ainakin terapian välityksellä saisit puolisosi tajuamaan miltä sinusta tuntuu. Ja ennenkaikkea sitä miten nitiä tunteita käsitellään. Koska ainoastaan sen avulla asiasta voi päästä yli.

Vierailija

hyvin moni pettäjä hakee syytä jostain muusta kuin itsestään (kumppanin vioista, epätyydyttävästä suhteesta, humalasta jne), koska se on niin paljon helpompaa, kun sanoa, että petin koska olen niin paska tyyppi, sillä petos on useimman arvomaailmassa väärin siitäkin huolimatta, että on itse niin tehnyt.

Vierailija

eli ruoea olemaan salaperäinen, järjestän reissuja itselleni jne. auttaiskohan se siihen, että toinen tajuaa mitä se on kun ei voi tietää mitä toinen siellä puuhaa..?

-ap

Vierailija

ei kostaminenkaan toisen tuntemuksia pettäjälle selvennä koska jos pystyy pettämään ei suhtaudu kumppanuuteen samalla lailla kuin petetty.

Voit yrittää puhua ja kertoa mihin kaikkeen se pettäminen vaikuttaa.

Vierailija

Itse tässä mietin juuri sitä, että voidaanko aloittaa tyhjältä pöydältä.

Mies kevensi siis sydäntään ennen avioliittoa tapahtuneista asioista ja nyt mietin mille meidän avioliitto oikein rakentuu. Onko kukaan aloittanut " alusta" ja millä tuloksin?

Kiitos! Ja Tsemppiä kaikille vaikeaan elämäntilanteeseen!

-ap

Vierailija

miten saada minut tajuamaan, että miten paha olla hänellä olikaan ollut, kun oli ihan joutunut takiani ajautumaan petoksen tielle.

Ainoa katumus ja kriisi oli seuraavina vuosina se, että hän oli tehnyt teon, joka vahingoitti kovasti sitä kuvaa, joka hänellä itsestään oli ja jonka hän joka äidin unelmavävynä halusi antaa.

Että oma vastaukseni on, että ihminen ei pääse ymmärryksensä ulkopuolelle.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat