Vierailija

Olenkohan jotenkin outo, kun minua öklöttää miehen perheen tapa? Siellä nimittäin voiveitsi, juustohöylä ja vihannesveitsi on sellaisessa lootassa ja niitä käytetään koko päivä pesemättä/huuhtomatta välillä?

Minä otan aina leipiä tehdessä puhtaan veitsen laatikosta. Juustohöylää käytän yleensä pari-kolme kertaa ennen kuin laitan sen pesuun ja otan uuden höylän.

Sivut

Kommentit (30)

Vierailija

Mutta siis voiveitsihän pyyhitään meillä tietysti laatikon reunaan niin ettei sitä tarvi joka käyttökerran jälkeen vaihtaa.

Juustohöylää mies ei vaihtas koskaan jos olisi hänestä kiinni... yök. Joten menee pesuun kun itse huomaan.

Vierailija

On sillä muitakin mukavia tapoja, kuten pyyhkii ulkokenkänsä keittiörättiin ja samalla pyyhkii sitten pöydät.

Eikä välttämättä jokakerta pese astioita pesuaineella vaan huuhtelee ne vedessä vain.

Kiva on sitten mennä sinne kylään kun ei tiedä mitä paskaa sitä suuhunsa tunkee...

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

Juustoa syödään niin vähän että yleensä huuhtaisen ja laitan työtasolle höylän

voiveitsi menee jääkaappiin purkin päälle tai leikkuutasolaatikon sisälle ja vaihdetaan kun muistetaan, senkin kyllä huuhtelen aina käytön jälkeen

Vierailija

Anoppilassa se veitsi on koko päivän huoneenlämmössä niiden muiden välineiden kanssa. Öklöttää käyttää edes juustohöylää siellä, kun tietää sen olleen kiinni siinä härskiintynyttä rasvaa sisältävässä veitsessä.

AP

Vierailija

Meillä vaihdetaan voiveitsi aina kun avataan uusi voipaketti. Veistä säilytetään rasian päällä jääkaapissa. Jos näyttää likaiselta niin vaihdetaan tietenkin useimmin, mutta yleensä riittää kun huuhtaisee käytön jälkeen ja laittaa takaisin paketin päälle. Sama juttu juustohöylällä.

Vierailija

Anoppilassa veisi sojottaa jääkaapissa voipaketista. Paketti on kivasti auki ja veitsi täysin hyödytön, kun sillä yrittää nyrhiä sitä voita. Eihän jääkaappikylmä veitsi pysty voihin ollenkaan. Miehen olen saanut opetettua tavasta pois. Nykyään meillä syödään muutenkin enemmän margariinia. Miehen kotona voita myös pidetään tuntikausia huoneenlämmössä! Kiva saada eteen sellainen tummankeltainen, härskin makuinen voiklöntti. Joskus ruoastakin maistaa, että anoppi on käyttänyt siihen sitä härskiintynyttä voita.

Vierailija

Meillä on vain yksi juustohöylä (ja koko ajan tarkoitus ostaa toinen, kunhan joskus kaupassa se muistettaisiin...), joten sitä ei voi laittaa pesukoneeseen kuin vasta juuri ennen koneen käyntiin laittamista. Yleensä iltapalan jälkeen pyöritetään kone ja aamupalalle on sitten puhdas höylä. Eli käytännössä n. 14 tuntia höylä on käytössä pesemättömänä.

Vierailija

Juustohöylää säilytetään leikkuulaudalla, laitetaan pesuun kun kone käynnistetään (n. joka toinen päivä). Tosin juustoa ja margariinia kuluu meillä aika vähän (2 hengen talous - minä en käytä juuri juustoa, mies ei taas laita margariinia leivälle).

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat